Gå til innhold

chihuahua og andre små hunder

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_starkitten_*
Skrevet

Ett dumt spørsmål, men det kom på diskusjon i dag i lunchen pga hun ene har tenkt å kjøpe denne rasen.

jeg har søkt på nettet, men jeg finner ingenting om det..

Noen som vet? Jeg ser ikke helt for meg at de har det..

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Tuller du? De er hunder og hunder har vanligvis løpetid to ganger i året. Hvorfor skulle disse hunderasene være noe unntak?!

Skrevet

Alle tisper har løpetid, med mindre de er kastrert. Rase og størrelse har ingen ting å si på det, men det kan ha noe å si på intervallene.

Gjest Gjest_starkitten_*
Skrevet

løpetid er en ting, men blødninger... greit nok at det kanskje er et teit spørmål, men vi har jo ikke peiling på dette..

Skrevet

Vet man ikke såpass om hunder engang, bør man kanskje revurdere hele hundekjøpet.

Gjest Gjest
Skrevet
løpetid er en ting, men blødninger... greit nok at det kanskje er et teit spørmål, men vi har jo ikke peiling på dette..

Blødninger følger med løpetiden akkurat som hos mennesker. Hvor mye varierer fra individ til individ.

Til orientering så slikker de seg i rompa og på tissen også!

Gjest PeggySue
Skrevet

Dette er trist lesning, er det ikke veldig sannsynlig at blødningene har sammenheng med løpetid?? Himmel og hav.

Hvis du seriøst mener at dette er noe å lure på, så synes jeg at det kan være lurt å bruke laaaaaaang tid i tenkeboksen før anskaffelse av hund.

Gjest Gjest_Starkitten_*
Skrevet
Vet man ikke såpass om hunder engang, bør man kanskje revurdere hele hundekjøpet.

Takk for svaret må jeg si. Var som sagt ett teit spørsmål, men nå var det snakk om denne rasen og ikke generelt. Er det ikke slik at ingen spørsmål er for dumme..?

Gjest Gjest_Starkitten_*
Skrevet
Dette er trist lesning, er det ikke veldig sannsynlig at blødningene har sammenheng med løpetid?? Himmel og hav.

Hvis du seriøst mener at dette er noe å lure på, så synes jeg at det kan være lurt å bruke laaaaaaang tid i tenkeboksen før anskaffelse av hund.

Takker for nedlatende svar.

Dette var kun ett spørsmål før noe var særlig researchet ang rasen, så vet du det.

Skrevet

En hund er en hund - uansett rase så er det vesentlige med anatomien likt selv om det er rasemessige forskjeller i utseende. Viktig er det også å huske at også en chi er en hund med behov for daglig mosjon og mental trening.

Gjest Gjest_starkitten_*
Skrevet
En hund er en hund - uansett rase så er det vesentlige med anatomien likt selv om det er rasemessige forskjeller i utseende. Viktig er det også å huske at også en chi er en hund med behov for daglig mosjon og mental trening.

Takk for skikkelig svar. :)

Gjest Fugl Fønix
Skrevet

Alle tisper får det, men det ikke alle som blør særlig mye. Heldigvis får man hundetruser tilpasset alle størrelser. På gamlehunden pleide vi bare å ta på ho trusen med ett vanlig truseinnlegg klippet til å passe inni.

Det blir ofte ikke så mye søl av det, for hundene slikker ofte vekk blod som kommer på gulvet og sånt selv.

Og jeg syns ikke at det er så dumt spørsmål. Når man får hund første gang kan man ikke all verden om de.

Og så vil jeg bare advare deg om at hunder og kan bli litt humørsyke når de har mensen. De to jeg har hatt trengte begge veldig mye kos, og ble fortvilet som bare det dersom noen hevet stemmen i nærheten av dem :ler:

Skrevet

jeg har 2 chis, begge tisper og begge har hatt løpetid m/ blødninger.

Hun ene blør mye mindre enn nr 2, så de blør ikke akkurat mye, men ja de blør :jepp:

• 3 måneder senere...
Skrevet

Herregud så mange "stygge" svar en kan få for å stille noen spm. Jeg har selv chihuahua, og har lest masse om rasen, men herregud. Jeg kan da ikke alt om hunder fordeom.

Jeg kan ikke svare på dette med menstrasjonen, har ikke opplevd det selv, enda, løpetiden varierer vist. Min er 6 mnd no og har kansje løpetid no. No må jeg bare se etter tegn på hun, følge med om hun har blødning, tisser mer ol.

Selvom mann ønsker seg en hund eller noe, behøver man ikke kunne alt om det. Tviler på at folk som får baby blir tampet på på denne måten når de spør om baby-råd... Eneste jeg vet er at ingen vet alt ;)

Skrevet

Det er vanlig skikk på kvinneguiden.no å klikke på en trådstarter som ikke har gjort hjemmeleksa si.. Sånn erre berre her..

Skrevet

Neida, små hunder får ikke mens. De formerer seg i kopimaskin.

Skrevet

Det må da være lov til å spørre om noe uten å få hue kappet av, MAKAN!

Neida, små hunder får ikke mens. De formerer seg i kopimaskin.

Mange dyr formerer seg uten at mensen er involvert :tunge1:

Skrevet

Jeg syns det er litt frekt å be noen om å revurdere hundekjøp for de lurer på om små hunder får løpetid, hun prøver å finne svar på et spørsmål de har hatt diskusjon om før kollegaen kjøper hund. Alle har ikke like stor innsikt i hunder og deres fysiologi. Jeg er sikker på at alle har prestert å stille litt "dumme" spørsmål når man har prøvd å finne informasjon om både hunder og alt mellom himmel og jord. Hvis man er usikker, så spør man. Og det går ann å svare på en pen måte.

Men ja - jeg lurte selv i starten på om det var forskjell mellom store og små hunders løpetid, siden lille vofsen vår aldri så ut til å få løpetid..

Skrevet
Jeg syns det er litt frekt å be noen om å revurdere hundekjøp for de lurer på om små hunder får løpetid, hun prøver å finne svar på et spørsmål de har hatt diskusjon om før kollegaen kjøper hund. Alle har ikke like stor innsikt i hunder og deres fysiologi. Jeg er sikker på at alle har prestert å stille litt "dumme" spørsmål når man har prøvd å finne informasjon om både hunder og alt mellom himmel og jord. Hvis man er usikker, så spør man. Og det går ann å svare på en pen måte.

Men ja - jeg lurte selv i starten på om det var forskjell mellom store og små hunders løpetid, siden lille vofsen vår aldri så ut til å få løpetid..

Jeg er enig. Jeg syntes dette gjelder alt. Man vet ikke alt om alt her i verden. Man ser ikke folk blir kjeftet på når de spør spm om babyer når de selv har fått baby.

Jeg vet heller ikke om små hunder har det, men jeg tror nok de har det. Er ihvertfall det jeg har lest masse rundt om kring. Jeg er har en chihuahua jente på 7 mnd, og hun er kansje i løpetiden no, eller på vei inn i den. Hun har ikke hatt blødninger eller noe, men adferdne hennes er endret. Men har lest på hunde forumer at små hunder har blødninger de og. Men ikke alltid vi merker noe av det, da hunder slikker seg selv nedentil (vakser seg). :)

Skrevet (endret)
Jeg vet heller ikke om små hunder har det, men jeg tror nok de har det. Er ihvertfall det jeg har lest masse rundt om kring. Jeg er har en chihuahua jente på 7 mnd, og hun er kansje i løpetiden no, eller på vei inn i den. Hun har ikke hatt blødninger eller noe, men adferdne hennes er endret. Men har lest på hunde forumer at små hunder har blødninger de og. Men ikke alltid vi merker noe av det, da hunder slikker seg selv nedentil (vakser seg). :)

De har løpetid og blødninger, men jeg tror generelt sett at små hunder har mindre blødninger enn store hunder, det er hvertfall forskjell på blødningene til hundene her, i forhold til det vi ser.

Endret av ninuska_

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...