Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2009 #2 Skrevet 1. juli 2009 Er det leiers marked (hvis f.eks. leileigheten har vært ute på markedet lenge) så taper man vel ingenting på å prøve. Lykke til!
Gjest Tweek Skrevet 1. juli 2009 #3 Skrevet 1. juli 2009 (endret) . Endret 27. desember 2009 av stearinpikken
kristian82 Skrevet 1. juli 2009 #4 Skrevet 1. juli 2009 Er det helt fyfy å prute på utleieleiligheter? Bare å prøve det . Får ikke husleier leid ut til andre, kan det jo hende han godtar leieforslaget ditt.
Gjest Stjernedryss Skrevet 1. juli 2009 #5 Skrevet 1. juli 2009 Det er aldri fyfy å prute. Man har lov til å prute på alt, ikke alltid det hjelper, men uansett forsøket verdt.
Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2009 #6 Skrevet 1. juli 2009 Det kommer helt an på måten man gjør det på. Med humor og sjarm kommer man langt. Men vær oppmerksom på at det kan oppfattes som over grensen frekt, så hvis du uansett vil ha leiligheten er det kanskje ikke så smart. Vi leier ut en leilighet i Oslo og ville ikke satt ned leien på forespørsel, men så har det aldri vært noe problem å få leid den ut heller. Vi leier ut til den/de vi liker best.
Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2009 #7 Skrevet 1. juli 2009 Er det helt fyfy å prute på utleieleiligheter? nå vet en vel prisen på en utleieleilighet før man går på visning. Skulle du da dukke opp og prute på prisen, så hadde du ikke fått leid hos meg. selv om du var den eneste på visning. og vet du hvorfor? jeg hadde ansett deg som frekk, og tenkt at her kan man vente seg hva som helst om du ble leieboer.
Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2009 #8 Skrevet 1. juli 2009 Kommer an på måten man går frem på, men jeg synes det er helt greit å prøve seg på pruting... Kan ikke skjønne hvorfor det er så farlig. Hvis man er eneste interesserte, kan huseier gå med på sette ned prisen litt. Men synes ikke man skal prute hvis man ikke helt ærlig synes prisen er urimelig høy... Ikke det samme som å kjøpe noe på et marked i Tyrkia liksom.
ninuska_ Skrevet 3. juli 2009 #9 Skrevet 3. juli 2009 (endret) Jeg syns det er greit å prute på prisen. Vi så på en leilighet til 8000kr; 32 kvm og skråtak. Vi trengte en leilighet sårt, som en nødløsning, og vi gikk på visning på det meste. Det var vilt overpriset, alt i leiligheten var minatyr. Det var umulig å stå oppreist og tisse på do, man kunne ikke sitte i sofaen, man kunne nesten ikke stå på kjøkkenet og lage mat, så vi sa at om han gikk med på ca. 6000kr, så takket vi ja. Da kom han med en historie om at han allerede hadde fått en pris på 9000kr (yeah right!) og det var uaktuelt, og om vi kunne toppe den, fikk vi leiligheten. Vi takket for oss og fant en annen leilighet - større og mye billigere - som vi bor i den dag i dag Men utleier begynte å ringe og ringe.. vi kunne til og med få den for 5000kr, men nei takk. Jeg syns han var direkte frekk der og da - og jeg hadde aldri leid hos noen som så på det som en konkurranse - hvem som kunne by mest. Så hvorfor ikke, prut om du syns det er en pris som ikke representerer leilighetens "verdi". Endret 3. juli 2009 av ninuska_
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå