Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2009 #1 Del Skrevet 1. juli 2009 Da har gutten min fylt 1 år. Jeg ser det er litt dårlig utvalg blant grøt fra 12 mnd, men har kjøpt inn et par typer. Men så tenkte jeg plutselig at jeg nå kanskje skal begynne å gi risengrynsgrøt, havregrøt, rømmegrøt, fløyelsgrøt og sånt nå? Sånn som vi voksne spiser? Han får kun grøt til kvelds nå. Hva slags grøt gir dere barna deres når de passerer 1 år`? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2009 #2 Del Skrevet 1. juli 2009 Her går det mye i 12 og 15 mnd grøtene + havregrøt. Vi bruker fortsatt 15mnd grøt en del til 3 åringen. Han får den riktignok med kanel på, men synes den er veldig god. Selv ville jeg ikke gitt mine risgrøt, rømmegrøt og fløyelsgrøt til kveldsmat for ofte - tenker det gir litt for lite næring og litt for mye fett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2009 #3 Del Skrevet 1. juli 2009 Da har gutten min fylt 1 år. Jeg ser det er litt dårlig utvalg blant grøt fra 12 mnd, men har kjøpt inn et par typer. Men så tenkte jeg plutselig at jeg nå kanskje skal begynne å gi risengrynsgrøt, havregrøt, rømmegrøt, fløyelsgrøt og sånt nå? Sånn som vi voksne spiser? Han får kun grøt til kvelds nå. Hva slags grøt gir dere barna deres når de passerer 1 år`? Her har det gått kun i havregrøt siden hun var i ettårs alder, det er både sunt godt og rimelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 1. juli 2009 #4 Del Skrevet 1. juli 2009 Vi slutta med ferdiggrøter da ungen var 10-11 mnd, da gikk vi over til å bare koke havregrøt når han skal ha grøt. Billig og sunt Bruker most frukt (feks banan) for å søte. De kan jo spise risgrøt, rømmegrøt osv også, men det er vel kanskje ikke hverdagsmat? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leanne Skrevet 3. juli 2009 #5 Del Skrevet 3. juli 2009 du kan også lage grøt av hirseflak (fåes kjøpt på helsekost) mye jern i disse. Hvis du blander i litt fruktmos hjelper det kroppen å ta opp jernet... Jeg lager fortsatt grøt til mine på 2 og 4. Blander litt hirseflak og litt havregrøt med vann og melk. Rører rundt og har det 30 sek i micro'n. Rører rundt og blander i litt nypeestrakt. Da får barna i seg masse c vitaminer, og de synes det er kjempe godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ydmyk Skrevet 7. juli 2009 #6 Del Skrevet 7. juli 2009 Vi bruker 8 mnd-grøt ennå, fullkorn med eple eller frukt, og sønnen min er 16 mnd. Har får en miniporsjon av dette til kvelds, 1-1,5 timer etter vanlig middag. Vi gir "ferdiggrøt" ennå fordi han liker den godt, fordi den er sunn og tilsatt div. vitaminer og mineraler. Men det er ikke krise om vi er bortreist el og han får en annen type kvelds eller grøt - for den saks skyld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MåneSkygge Skrevet 7. juli 2009 #7 Del Skrevet 7. juli 2009 Vi slutta med ferdiggrøter da ungen var 10-11 mnd, da gikk vi over til å bare koke havregrøt når han skal ha grøt. Billig og sunt Bruker most frukt (feks banan) for å søte. Samme her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cr Skrevet 7. juli 2009 #8 Del Skrevet 7. juli 2009 Hjemmelaget havregrøt er kjempesunt og veldig enkelt. Jeg har laget mye av den til min på 14 mnd. Pleier å blande i finhakket eple/banan. Eple bør isåfall koke noen minutter med grøten. I tillegg tilsetter jeg litt rapsolje e.l. samt kanel. Du kan også bruke Møllerens byggris (førkokte byggkorn) i grøten. Det har jeg gjort i et par mnd. Tror det er vanskelig å finne noe sunnere enn en grøt av bygg og havre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Merete_* Skrevet 7. juli 2009 #9 Del Skrevet 7. juli 2009 Vi kuttet ut all babymat fra barnet var ca. 11/12 mnd. Om barnet skulle ha grøt (og da ikke hver dag?) så lagde vi havregrøt som flere nevner her inne. Billig og sunt. Men det er da så mye annet man kan lage til frokost/kveds som ikke er grøt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2009 #10 Del Skrevet 7. juli 2009 Vi har sluttet med babygrøt rundt 1 år. Mest fordi ungene ikke har virket så veldig lystne på det lenger. Etter det fikk de gjerne havregrynsgrøt et par-tre dager i uka. Det vil de forresten gjerne ha nå også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2009 #11 Del Skrevet 9. juli 2009 Hva ellers gir man som kveldsmat forresten? Tenkte det ble mye med 3 brødmåltider om dagen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå