Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Trådløs
Skrevet

Bruker kontantkort og har 6300i og ønsker derfor å unngå datatrafikk via andre kanaler enn wlan.

Hver gang jeg klikker på en link i Opera Mini så spør den om jeg skal bruke [wlan-navn-ssid] som er aktivt.

Valgene er :

- Gratisnett

- Telenor-et-ellerannet (GPRS mm)

- Ikke spør

Velger jeg "ikke spør" så har jeg ikke kontroll på utgiftene.

Er det laget sånn for å tekkes pengegribbene i teleselskapene?

Savner et valg for 'bruk wlan only".

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Grunnen til at du har et "ikke spør" alternativ er for de som bruker nett på mobilen mye skal kunne gå fra wlan hjemme, til gprs ute i bilen uten at de må avbryte det de holder på med (feks nedlasting av e-post)

Og selv om gprs står på, så koster det jo ikke noe før du faktisk går inn for å laste ned en ny side, eller laster ned e-post, musikk osv... Så mobilen din kan stå med feks vg som forside i en uke, uten at det koster deg noe mer enn den første nedlastningen av siden...

Endret av Aftensol
Skrevet
Så mobilen din kan stå med feks vg som forside i en uke, uten at det koster deg noe mer enn den første nedlastningen av siden...

Følger meg ikke spesielt sikker på at de ikke har noe autoupdate på sida som drar kroner.

Greit at man skal kunne gå fra wlan til gprs uten brudd, men ser like greit behovet for å begrense seg til wlan som da vil være gratis (uten å måtte klikke 'valgt nett' for hvert klikk (link).

Skrevet

Hvis det er noen autoupdate som kikker inn, så er det nettsiden som har lagt det inn, og de tjener jo ikke penger på det... Men det kan godt hende at det skjer.. Skal ikke se vekk i fra det nei...

Er enig med deg at det burde ha vært et valg som gjorde at når du var i nærheten av ditt wlan, så koblet mobilen seg opp på det automatisk...

Skrevet

Både Nokia og Sony Ericsson har menyer/ikoner som ikke er selvforklarende og vips så er du på nett og sløser penger.

Klart teleselskapene liker disse mobilene som programmeres sånn. Det blir jo mange millioner i inntekt bare i Norge pr år av sånt bare fordi folk trykker på knapper for å lære - faktisk nesten helt blinde.

F.eks. kan det på Sony Ericsson stå: "Flere ringetoner"

Trykker du så er du på nett umiddelbart. Man forventet naturligvis ei liste over ringetoner, men hvis man visste at det kostet penger bare å se lista - så hadde de ikke trykket.

Gjest TS igjen
Skrevet

Irriterer meg fortsatt over 6300-telefonen.

Kan den ikke en gang slå av Bluetooth automatisk?

På SonyE... så slo den seg på når man skulle sende noe (f.eks. en kontakt/visittkort) og så slo den seg av igjen (vel og merke hvis den stod avslått - noe som er lurt med tanke på batteriforbruk).

Programmert av ferievikarer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...