Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Miss O'Hara
Skrevet

Hvor mye tar du hensyn til hva du har fra naturens side når du sminker deg, går til frisøren, kjøper klær? Vil du ha siste fashionable look uansett hvordan du ser ut selv (hva slags utgangspunkt du har) eller er det viktigere å finne noe som får frem det beste i akkurat deg?

Det er alltid en type jenter som blir "helt like" etter dagens mote, de skal ha siste mote, sørger for å få det, og skifter så fort moten skifter. Jeg registrerer at det er med varierende grad av hell. Type "overbrunet hud, bleket hår"-gjengen osv.

Hva legger du merke til ved folk? At de har noe som virkelig kler den enkelte, eller at de er up to date fra topp til tå?

Jeg har hatt samme sveis ganske lenge, en nøytral sveis med pent hår som verken gjør meg "styggere" eller "penere". Jeg vil til frisøren for å gjøre noe, men stoler ikke på at jeg ikke kommer ut derfra uten å ha fått en sveis etter frisørens siste kurs fremfor en som passer meg og min kroppsform. Jeg ender dermed sikkert med samme klipp som før...

Finnes det kanskje noen som jobber med styling her, som kan svare på hva som er viktigst for dem når de får kunder - å få dem til å se oppdatert ut eller å gi dem noe de kler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke opptatt av å gå i siste mote, men jeg er opptatt av at snittet på klærne skal passe min kroppsfasong (helst figursydd), og riktig og kledelig farge på klær og sminke i forhold til mine egne farger.

Gjest Gjest
Skrevet

Ehm, når klærne har nådd Lindex og H&M er de aktuelle plaggene helt ute. :rolleyes:

Gjest KatzenThang
Skrevet (endret)

...

Endret av KatzenThang
Skrevet

Jeg velger helheten fremfor siste mote. Det viktigste er at klærene ser bra ut på meg, og at jeg føler meg vel i dem.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg kjøper klær etter kroppsfasong og ikke etter mote. Dvs. hvis noe er "in" og kler meg OG er pent så kan jeg godt kjøpe det. Men du får aldri se meg i jesus-sandaler, haremsbukser og A-formet topp - eller for den slags skyld hotpants. Samme hvor in det er.

Jeg er også veldig kresen på sko - og foretrekker at sko er komfortable fremfor at de er fine. Dette er et stort dilemma, for jeg liker veldig godt sko, men det er bortkastede penger å kjøpe sko som er vonde for de blir bare brukt en gang. Jeg har noen helt fantastisk stilige lilla sko med høy hæl uten tå - jeg kan kun bruke de hvis jeg skal sitte hele kvelden. Lite sannsynlig - ikke sant?

Og når det gjelder hår: jeg er opptatt av både det som kler meg og det som passer håret mitt. Det er usannsynlig at jeg noen gang skal få flotte store naturlige krøller uten et sinnsykt menageri av varmruller, en sprayboks pr gang og timer på badet. Det mest irriterende er imidlertid at en del frisører ikke forstår dette i det hele tatt og jeg må krangle hver gang for å få dem til å forstå at det er mitt hode og mitt hår. Siste gang jeg ble klippet ble ikke fint i det hele tatt - så der går jeg ikke igjen. Hun forstod bare ikke hva jeg sa. Fargen - selvfarget - ble fin, men klippen er noe av det verste jeg har hatt i mitt hår.

Skrevet

med klær så velger jeg de klærne jeg syns ser fine ut og prøver å matche dem så godt jeg kan etterp:Smen noen ganger så vet ikke vet hva jeg har tenkt på etter at jeg har shoppa.. når det gjelder sminke så ser jeg for det meste lik ut utenom de periodene mine der jeg vil se mer naturlig ut<:)

Gjest Miss O'Hara
Skrevet
Jeg kjøper klær etter kroppsfasong og ikke etter mote. Dvs. hvis noe er "in" og kler meg OG er pent så kan jeg godt kjøpe det. Men du får aldri se meg i jesus-sandaler, haremsbukser og A-formet topp - eller for den slags skyld hotpants. Samme hvor in det er.

Jeg er også veldig kresen på sko - og foretrekker at sko er komfortable fremfor at de er fine. Dette er et stort dilemma, for jeg liker veldig godt sko, men det er bortkastede penger å kjøpe sko som er vonde for de blir bare brukt en gang. Jeg har noen helt fantastisk stilige lilla sko med høy hæl uten tå - jeg kan kun bruke de hvis jeg skal sitte hele kvelden. Lite sannsynlig - ikke sant?

:ler: Det er godt å høre at det er flere av oss :)

Noen ganger sitter jeg på en benk i byen og titter på folk, og tenker at det finnes en hel haug med folk her i verden som ikke ser spesielt fashinable ut, og de ser ganske lykkelige ut likevel, med venner og det hele.

Føler livet er for kort til å bruke massevis med tid og penger på appearance :sjenert:

Jeg blir heller ikke klok på hår. Det må sikkert finnes en type sveis der ute, annet enn min egen ikke-sveis, som kanskje kler meg, men i så fall har jeg ikke møtt en frisør som har fått en sterk visjon om det... Kanskje like greit da :fnise:

Kjedeligste jeg kan tenke meg er venninner i gjenger på kafé som ser helt like ut. Eneste variasjonen mellom dem er fargen på skjerfet rundt halsen, ellers har de alt likt... uniform, tenker jeg da.

Skrevet

Med hår gir jeg blaffen i hva som er moderne, for jeg har funnet den stilen som passer meg og som jeg føler meg bra med, etter å ha prøvd litt forskjellig for å se "om det gikk an", noe det ikke gjorde. Dessuten har jeg vanskelig hår, så mange frisyrer er rett og slett ikke fysisk mulige på meg. Eneste variasjon her er at jeg av og til veksler på hvilken side jeg har skillen på, og noen ganger setter jeg opp håret.

Når det gjelder klær, er jeg ganske klassisk og har en "etablert" stil, men her lar jeg meg av og til påvirke av moten og prøver noe nytt selv om jeg i utgangspunktet ikke hadde tenkt det. Jeg skiller mellom "ting jeg aldri kommer til å prøve", som for eksempel haremsbukser, og "ting som ikke egentlig er min stil, men som kanskje kan se bra ut på meg likevel, så jeg prøver", som for eksempel drainpipes. Sistnevnte kategori blir ofte bra.

Med parfyme bryr jeg meg ikke om hva som er in, og favorittene mine er gamle klassikere. Jeg gidder ikke å gå rundt og lukte som "alle andre".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...