Gå til innhold

Jack Russell?

Anbefalte innlegg

Gjest Nysgjerrig!
Skrevet

Mitt hundeliv har vært med engelsk settere.

Jakten i sammen på ryper har vært en lidenskapelighet i mange år.

Men nå er jeg SÅ revmatisk.......jeg må å jeg ha en hund som er artig/ gøyal/ rolig for jaktinstinkt.

Jeg trenger en hund som kan trenes og ha det gøy på hjemmebane.

Jeg ønsker meg en Jack Russel.

http://www.youtube.com/watch?v=P5iAor_QZ2E

Sønnen min har vokst opp med settere, og har tatt over ansvaret for den eldste og hytta på fjellet.

En Jack Russell må være en av de mest muntre hundene jeg har fått med meg i mine søk på nettet.

Jeg har tittet på finn.no., men det er ikke mange å finne.

Glad for tips? :yvonne:

Videoannonse
Annonse
Gjest Parson Russel Terrier
Skrevet

Hei! :-)

Så gøy å høre at du vil ha en morsom rakker. Jeg vil sterkt anbefale deg en Parson Russel Terrier istedet. Den har mye klarere blodlinjer, bedre avl, og bena er litt mere proposjonert i forhold til den lille kroppen :-) Dvs, den har noen få cm lengre ben, slik at den ikke får flis i magan når den går over dørstokken. :-)

Skal ikke si at du ikke burde velge Jack Russel, men jeg ville ta det samme valget og etter å ha pratet med MANGE hundefolk så endte jeg opp med en Parson Russel Terrier istedet. Kan love deg at jeg ikke har angret en eneste dag.

Hun er bare helt konge, følger med på alt, elsker full fart ute, ser på tv'n, ligger i vinduet og ser ut, å er skikkelig kosesyk, vinker med begge labbene når hun vil ha noe, hun spretter etter datteren min når hun skal legge seg for å få være med.

Her er linken til Parson Russel i Norge: http://parsonrussell.no/

Lykke til :-)

Skrevet

Både JRT og PRT er artige og flotte hunder - men de krever mye aktivisering! Hvis du sliter med revmatisme så ville jeg nok valgt en roligere rase om jeg var deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...