Gå til innhold

Barnehage

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hvor ofte får barna deres varm middag i barnehagen?

og hvaslags middag?

Videoannonse
Annonse
Gjest Purple Haze
Skrevet

I barnehagen hvor jeg jobber, serverer vi varm mat en gang i uka. Vi bestreber oss på å ha et variert og sunt mattilbud til ungene. Vi prøver å ha fisk ganske ofte. F.eks ovnsbakt laks, som er veldig populært. Ellers går det i kylling, wok med ulike typer kjøtt, fiskeboller, ulike gryteretter som vi lager fra bunnen av.

Noen ganger lager vi wraps med kylling eller tacokjøtt, pizza, pasta eller fiskepinner. Kjøttkaker hender det også vi har.

Vi gjør det litt sunnere, ved å bruke grovere mel i pizzabunn, bruker skinke i stedet for pølse og ikke alt for mye ost. Bruker fullkornspasta.

Vi lager også grønnsaker til det meste av varmmaten.

Variasjon er viktig, slik at ungene skal lære seg å smake på ulike typer mat.

Skrevet

1 gang i uka og bra variasjon i hva de får.

Det jobber ei dame fra vietnam der, så innemellom får barna vietmesik mat og det er vistnok veldig godt synes barna :)

Gjest Gjest_*M*_*
Skrevet

Varm lunsj hver dag, stort sett vegetarmåltider av ulik art ettersom kokken er inder. Merker at mat med mye smak er favoritten også hjemme etter at hun begynte i barnehagen :)

Skrevet

I barnehagen til jenta mi har de varm måltid hver dag.

Det går i suppe, gryter, pastaretter, fisk en gang i uken, lasange og lignende.

Jeg er veldig fornøyd med mattilbudet i barnehagen.

Skrevet

I barnehagen til min datter får de varm lunsj hver dag. Det går i enklere retter som supper, gryter, fisk ol.

Skrevet

I barnehagen til gutten min har de varm mat en dag i uka. Og da går det gjerne i pølser, pizza eller fiskepinner. :(

Er ikke akkurat imponert over nivået...

Men, han begynner i ny barnehage til høsten, og vi regner med at tilbudet der blir langt mer variert.

Gjest Gjest
Skrevet

Visste ikke at barnehagen serverte varm mat jeg..

Når du sier middag i barnhagen, spiser ikke barnet middag hjemme da eller?

Gjest Gjest
Skrevet

Det er varm mat en gang i uken i vårt barns barnehage. Men vi kaller det ikke middag, det er lunsj. Vi lager middag hjemme uansett, dette er jo tidlig på dagen.

(På landet (ihvertfall noen steder på Østlandet) kaller de det vel middag hvis det er rundt 12.)

Gjest Purple Haze
Skrevet
Det er varm mat en gang i uken i vårt barns barnehage. Men vi kaller det ikke middag, det er lunsj. Vi lager middag hjemme uansett, dette er jo tidlig på dagen.

(På landet (ihvertfall noen steder på Østlandet) kaller de det vel middag hvis det er rundt 12.)

Vi kaller det varm lunsj eller bare varm mat. Regner med at de fleste barn får middag hjemme :)

Gjest Gjest
Skrevet

i vår barnehage får de middag 4 ganger i uken.

de får komle,fiskegrateng,ørret.lapskaus.grøt,makaroniform,kjøttkaker,fiskekaker,pølser.osv.

Skrevet

de spiser det varme måltidet ved 11-tiden, så det er vel mer lunsj i grunn. og middag blir spist hjemme også uannsett om det er spist i barnehagen

Gjest Gjest
Skrevet

Junior får varm mat (som vi kaller det) en dag annenhver uke. Barnehagen legger vekt på sunn mat laget helt fra bunnen og gjerne sesongbetont.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...