LadyGaga Skrevet 30. juni 2009 #1 Skrevet 30. juni 2009 Jeg skal på jobbintervju i en klesbutikk i morgen og lurer på hvordan jeg best kan forberede meg? Er det noen spm. som pleier å gå igjen i intervjuer i klesbutikker? Det er en ganske "ung" klesbutikk og de leter etter noen med utpregede slagsegenskaper som er genuint interessert i mote og klær. Burde jeg da forvente å måtte sitte inne med en masse kunnskaper om diverse designere osv? (Butikken selger ikke dyre merkeklær eller noe) Jeg er jo interessert i mote og klær og følger med på hva som er in, men er det nok? Skjønner heller ikke helt hva de mener med utpregede slagsegenskaper? Jeg har ingen erfaring med å jobbe med salg i butikk, men det vet de vel ettersom de har lest cv'en min. Forventes det noe mer enn å være serviceinnstillt, imøtkommende mot kundene og være blid/hjelpsom? Synes det hørtes veldig heavy ut. Vet jo at ingen her kan vite akkurat hva de er ute etter, men kanskje noen med litt erfaring fra jobb i klesbutikk/jobbintervjuer generelt kunne gi noen tips. Har aldri vært på et intervju med arbeidsgiveren one-on-one (alltid vært på gruppeintervjuer hvor ikke alt fokus er på meg eller fått jobben over tlf uten mye spm), så er litt nervøs.
Lille-Solsikke Skrevet 30. juni 2009 #2 Skrevet 30. juni 2009 Hei hei. Jeg har faktisk akkurttt gått igjennom 2 jobbintervju i klesbutikk (begge intervjuene var i samme butikken altså) Og jeg fikk jobben Selv har jeg ALLTID vært utrolig nærvøs før et jobbintervju....Prøvd å forberede meg maksimalt, men denne gangen var jeg ikke forberedt i det hele tatt, ikke nærvøs heller. Hadde så mye annet å tenke på at jeg egentlig ikke brydde meg om intervjuene, men bare gikk for å få det gjort.... (Min samboer var innlagt så jeg var litt fraværende for å si det sånn....) Anyway....Det jeg kan råde deg til er å prøve å slappe av, ikke ta dette intervjuet så høytidlig. Snakk om hva du syns er viktig i forhold til en slik jobb...(f.eks god kundebehandling, "salgsinstinkt", være blid, vennlig og hjelpsom.) Jeg tror nok de er ute etter en person som virker ærlig. Har respekt for jobben sin og liker det de driver med. En som er lærevillig og har en god del fornuft. Selv er jeg ikke spesielt opptatt av mote, jeg hater faktisk å handle klær, men fikk jobben uten problemer, og jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg fikk den....Men Jeg mener selv at jeg har tilpasset meg svært bra og har blirr fortalt at jeg overgår all forventing de hadde til meg, og det er jo veldig koselig. Ønsker deg lykke til i morgen. Gi fornuftige svar og vær rolig og blid. Sorry, dette ble langt, men håper du ble LITT klokere i allefall!
LadyGaga Skrevet 30. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 30. juni 2009 Hei! Det ble jeg faktisk. Var veldig beroligende å høre andres positive erfaringer. Og at man ikke nødvendigvis må være moteekspert for å få jobb i klesbutikk. Skal ha det du sa i bakhodet i morgen. Tusen takk!
Lille-Solsikke Skrevet 30. juni 2009 #4 Skrevet 30. juni 2009 Det går nok bra. Det viktigste er å opptre som en fornuftig person med gode verdier og et ønske om å kunne bidra i butikken Hadde aldri trodd jeg skulle passe i en klesbutikk, siden jeg ikke har sånn veldig interesse for klær, men føler meg veldig hjemme der nå Og er kjempe takknemlig for at jeg fikk jobben :) Lykke lykke til!!!!! :) Kos deg på intervjuet.
peanut_juice Skrevet 10. januar 2011 #5 Skrevet 10. januar 2011 (endret) BUMP. Jeg hare et lite spm ang dette med intervju i klesbutikk. Jeg var på ett for en stund siden, og da fikk jeg spm "Hva gjør du om det er stille i butikken?" Hvorpå da jeg svarte at jeg ville sett etter om noe trengt påfyll, og rydde i butikken. Følte at det var et litt dårlig svar, ettersom jeg ikke har jobbet i noen form for butikk før, og ikke vet hva som må gjøres. Så til neste gang lurer jeg på om noen vet om ett svar på det spm, som ville vært bedre enn mitt? ps. jeg hørte aldri fra dem igjen. Endret 10. januar 2011 av peanut_juice
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2011 #6 Skrevet 10. januar 2011 Det beste hadde vel vært å si at siden du ikke har jobbet der og vet hva som trengs å gjøres, så kan du ikke svare på det. Men at du ville sett om det var noe du kunne gjort, som f.eks ryddet litt, hengt på plass klær osv. Få frem at du liker å ha noe å gjøre, ikke bare stå der...
frkharepus Skrevet 10. januar 2011 #7 Skrevet 10. januar 2011 BUMP. Jeg hare et lite spm ang dette med intervju i klesbutikk. Jeg var på ett for en stund siden, og da fikk jeg spm "Hva gjør du om det er stille i butikken?" Hvorpå da jeg svarte at jeg ville sett etter om noe trengt påfyll, og rydde i butikken. Følte at det var et litt dårlig svar, ettersom jeg ikke har jobbet i noen form for butikk før, og ikke vet hva som må gjøres. Så til neste gang lurer jeg på om noen vet om ett svar på det spm, som ville vært bedre enn mitt? ps. jeg hørte aldri fra dem igjen. Synes da ikke at det var et dårlig svar. Har jobbet i butikk (matbutikk vel og merke) i flere år, og det man gjør når det er stille og rolig er nettopp å rydde og fylle på varer (evt også vaske og tørke støv hvis det trengs)! Viktig at det er ryddig og at hyllene er mest mulig velfylte. Det viktigste i et jobbintervju er at du i allefall aldri svarer "neeeeeeei, jeg vet ikke helt jeg....." på noen spørsmål.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå