Gå til innhold

PLASTFOLIE mot cellulitter

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

leste i et innlegg her at man kan surre bena og rompa inn i plastfolie for å få redusert cellulitt. er dette mulig?? noen som har prøvd det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:o

-Men det skulle ikke forundre meg! :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Det var jeg som foreslo det, og ja det fungerer, du vil merke forskjell ganske raskt + at du strammer opp samtidig, men du må være i aktivitet, enten du går en rask tur, løper, stepper, sykler eller noe annet. Pass bare på at du ikke surrer deg så mye inn at du ikke klarer å bevege deg.

Det fungerer også på å redusere fettet rundt magen :wink:

Gjest Gjesta
Skrevet

Hmm...det skal jeg prøve. (Ikke mot celulitter, men for å stramme opp litt...)

Må bare komme meg hjemover, så jeg kan vandre rundt i fjellene... Gidder ikke løpe rundt her i denne varmen... :wink:

Skal gi lyd fra meg når jeg gjør det, og eventuelt resultat.... :D

Til deg med celulitter: Fortell om resultatet hvis du prøver! :)

Mvh Clea

Gjest Donna
Skrevet

Altså at man strammer seg inn så man slipepr å bruke panty eller? jeg forstod ikke det der jeg ...

Kan noen forklare? :oops:

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Slettet, Marianne (Moderator)

Minnie

Skrevet

Jeg kjenner en som brukte plastfolie når vi jogget sammen - vel - jeg gjorde jo litt store øyne, men... Falt ikke for "fristelsen" selv.

Hun fikk kreft i benet noen år etterpå. (Er i dag helbredet for kreften)

Om det var pga cellofanen vet jeg ikke - men det skulle ikke forundre meg...

Skrevet

Det sies at å minske inntaket av salt skal hjelpe mot cellulitter.

Grunnen er at cellulittene samler på vann og mindre salt bidrar til mindre vannsamling.

Skulle tro at også å drikke masse vann burde hjelpe ettersom vann visstnok er vanndrivende.

:briller:

Gjest Anonymous
Skrevet

Når en bruker plastfolie må huden arbeide mer enn vanlig, og en svetter mer enn vanlig. De bruker ofte folie i helsesalonger, og det er ikke tull.

Overdreven bruk er kanskje ikke noe å anbefale, men jeg har brukt det i mange år, og da spesielt når jeg har vært slapp med trening og har kommet litt ut av trening, og magen begynner å bule, da tar jeg frem plastfolien surrer meg skikkelig inn, og tar meg en joggetur eller rask spasertur. Dette behøver jeg bare gjøre 3 ganger i uken i noen mnd og så er magen like flat igjen :wink: tar også situps for å styrke magemusklene, men det er plastfolien som forbrenner fettet raskest.

Har merket at celulittene forsvinner mer og mer også, og derfor anbefaler jeg det for celulitter også.

Skrevet
Når en bruker plastfolie må huden arbeide mer enn vanlig, og en svetter mer enn vanlig. De bruker ofte folie i helsesalonger, og det er ikke tull.

Jeg er hudpleier og bruker ofte plasfolie i noen behandlinger. Men det er ikke plastfolie alene som virker. Når man legger en maske på f.eks låret til en kunde og pakker inn med plastfolie bruker man en metode som heter okklusjon. Plastfolien tvinger stoffer lenger ned i huden, fordi den "sender" svetten tilbake med virkestoffene fra kremen.

Kan aldri i livet tenke meg at plastfolie alene fjerner cellulitter.

Gjest Virvel
Skrevet
Dette behøver jeg bare gjøre 3 ganger i uken i noen mnd og så er magen like flat igjen

Med regelmessig trening så lenge hadde magen garantert blitt like flat uten plastfolie...

Gjest Anonymous
Skrevet

Med regelmessig trening så lenge hadde magen garantert blitt like flat uten plastfolie...

Sorry det hadde den ikke, for jeg har prøvd selv, og det går fortere med plastfolie, for huden arbeider mer enn uten.

Skrevet

Sorry det hadde den ikke, for jeg har prøvd selv, og det går fortere med plastfolie, for huden arbeider mer enn uten.

Kan du forklare hvorfor og hvordan huden jobber mer?

Skrevet

Henger meg på staries spørsmål, jeg.

*engasjert*

Gjest Virvel
Skrevet

Ja, jeg også. Lurer veldig her nå. Det er tydelig at jeg har gått glipp av et eller annet i biologitimene. :o

Gjest Anonymous
Skrevet

Når du har plastfolie på får ikke huden puste, og må dermed jobbe mer, du svetter som bare det, og resultatet venter ikke på seg.

Det med celulitter oppdaget jeg av en tilfeldighet, og ja de ble mindre synlige enten jeg ville eller ikke, for jeg skulle gå ned, men den tok ganske mye av celulittene også

helt sant

Skrevet

Dette må du forklare nærmere Gjest! For huden puster jo ikke, den opptar oksygenet den trenger, og andre næringsstoffer, via blodet. Porene i huden er ikke for å oppta oksygen men for å slippe ut svette ved regulering av kroppstemperaturen, og utsondre fett for å smøre huden. Det eneste som skjer ved å pakke inn huden i plast er at svetten ikke har anledning til å fordampe men blir liggende på huden. Hvordan det skal kunne ha noen som helst positiv effekt på noe som helst skjønner jeg ikke...Men jeg er åpen for alt jeg, bare jeg får en forklaring på hvordan.

Opplys meg!

Gjest Virvel
Skrevet

Æsj, du kom meg i forkjøpet, Petruska, nå fikk jeg ikke brifet med kunnskapene mine. :cry: :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...