Gå til innhold

dosering av vaskepulver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man kan også bruke gamle korker til skyllemiddelflasker til å dosere med. Det står antall ml inni korken, og for å gjør det mer tydelig har jeg markert med sprittusj hvor mye jeg skal bruke..

Akkurat nå går det på feelingen her siden samboeren klarte å miste korken bak vaskemaskina ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

de som er ferdig doserte er håpløse. Alltid for mye i dem.

Jeg stapper aldri maskinen til det fulle...

Jeg har prøvd å dele opp de klossene men da får jeg det på fingrene, og jeg får allergisk reaksjon tvert. Svir som f***.

Trodde disse ville virke, men det er rett og slett for mye pr. dosering.

28269377.jpg

Skal skifte t at jeg kan dosere sjøl.

Kjøpte også sånne, fordi samboeren syntes de så ''morsomme/kule'' ( eller noe i den duren ) ut :rolleyes: Tenkte at de kunne være praktiske! Fant fort ut at de egner seg best i full maskin. Og ikke sammen med skyllemiddel, de lukter relativt mye... synes jeg :) Endret av Hoppsideisann
  • Liker 1
Skrevet

Man kan også bruke gamle korker til skyllemiddelflasker til å dosere med. Det står antall ml inni korken, og for å gjør det mer tydelig har jeg markert med sprittusj hvor mye jeg skal bruke..

Akkurat nå går det på feelingen her siden samboeren klarte å miste korken bak vaskemaskina ;)

Det var utrolig lurt, det vil jeg også gjøre :)

Hvor mange ml bruker du på en vask? Vet noen forresten hvor mye vaskemiddel man skal ha i når man har forvask?

Skrevet

Det var utrolig lurt, det vil jeg også gjøre :)

Hvor mange ml bruker du på en vask? Vet noen forresten hvor mye vaskemiddel man skal ha i når man har forvask?

Står vel at man skal bruke 50ml, men som andre her inne har sagt behøver man ikke det. Vil tippe at rundt 30ml er greit på normalt skitne klær. Bruker omtrent halvparten i forvask (15-20ml)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...