Gjest vaskejenta Skrevet 30. juni 2009 #1 Skrevet 30. juni 2009 jeg har ikke måleskje til vaskepulveret og vet heller ikke hvor jeg får tak i det. derfor lurer jeg på om noen vet å mange SpiseSkjeer en normal dosering av vaskepulver er?
Lurvina Skrevet 30. juni 2009 #2 Skrevet 30. juni 2009 Det gårfint an å bruke målseskje som er beregnet til matlaging. Jeg kjøpte min på clas ohlsen. Vanlig dose pulver pleier vel å være rundt 50 ml, og hvis du har topp på spiseskjeen så er det sikkert nok med to skjeer.
Afaia Skrevet 30. juni 2009 #3 Skrevet 30. juni 2009 Jeg bruker "kaffepulverskje" jeg (i mangel på et bedre av). Hiver oppi et par skjeer (liten skje) når jeg vasker. 1
Gjest Pet Skrevet 30. juni 2009 #4 Skrevet 30. juni 2009 Det som står på vaskepulverpakka er altfor mye, halvparten er nok. Fabrikantene er bare ute etter å selge så mye som mulig og sår folk bruker den dosen de sier blir ikke vaskepulveret skylt ordentlig ut av klærne. Har det fra flere maskinreparatører.
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2009 #5 Skrevet 30. juni 2009 Hvor får man kjøpt doseringsskjeer? Samme om det er for vaskepulver, kaffe osv. så lenge den duger til klesvasken!
Makin' it big Skrevet 30. juni 2009 #6 Skrevet 30. juni 2009 Det som står på vaskepulverpakka er altfor mye, halvparten er nok. Fabrikantene er bare ute etter å selge så mye som mulig og sår folk bruker den dosen de sier blir ikke vaskepulveret skylt ordentlig ut av klærne. Har det fra flere maskinreparatører. Veldig riktig. Jeg bruker aldri mer enn halv dose, gjerne mindre, og alt blir skinnende rent.
vimse Skrevet 30. juni 2009 #7 Skrevet 30. juni 2009 To spiseskjeer? Oj, jeg bruker vel en toppet, og det holder i massevis Men jeg vasker aldri helt proppet full maskin heller da, så det skal bli litt sirkulasjon inni der...
Gjest antigartner Skrevet 1. juli 2009 #8 Skrevet 1. juli 2009 Hvor får man kjøpt doseringsskjeer? Samme om det er for vaskepulver, kaffe osv. så lenge den duger til klesvasken! Det var et tips litt høyere opp i tråden: Det gårfint an å bruke målseskje som er beregnet til matlaging. Jeg kjøpte min på clas ohlsen. Måleskjeer fås kjøpt andre steder også, både Europris og glassmagasiner som Til Bords har vanligvis dette inne.
enitsirk Skrevet 3. juli 2009 #9 Skrevet 3. juli 2009 Hvor får man kjøpt doseringsskjeer? Samme om det er for vaskepulver, kaffe osv. så lenge den duger til klesvasken! Du kan og sende mail til lilleborg og spørre om de kan sende deg måleskjeer!! Bare gå inn på hjemmesiden; http://www.lilleborg.no/omo, og bruk linken kontakt oss. De sender til deg gratis
Miss_Sunshine* Skrevet 6. desember 2012 #10 Skrevet 6. desember 2012 Jeg bruker i underkant av 30 ml på en (forskriftsmessig) full maskin, og det er mer enn nok! Om jeg følger anvisningen på pakken, så blir jo ikke vaskepulveret skylt ordentlig ut en gang, Særlig mørke plagg blir jo helt hvite...
Cupcake92 Skrevet 6. desember 2012 #11 Skrevet 6. desember 2012 Pleier å ta det litt på feelingen jeg, men ser jo at det kanskje er litt dumt 1
Hoppsideisann Skrevet 6. desember 2012 #12 Skrevet 6. desember 2012 Pleier å ta det litt på feelingen jeg, men ser jo at det kanskje er litt dumt Samme her 1
Hoppsideisann Skrevet 6. desember 2012 #13 Skrevet 6. desember 2012 Du kan og sende mail til lilleborg og spørre om de kan sende deg måleskjeer!! Bare gå inn på hjemmesiden; http://www.lilleborg.no/omo, og bruk linken kontakt oss. De sender til deg gratis Oioi! Det magiske ord for Ola & Karis ører ''Lilleborg har gått konkurs etter å ha forsynt det norske folk med gratise måleskjeer!''. Ser at de ikke anbefaler bruk av vaskeball lenger, så får vel sende en sånn mail da
Cupcake92 Skrevet 6. desember 2012 #14 Skrevet 6. desember 2012 Samme her Bra jeg ikke er den eneste. Begynte å føle meg som en dårlig husmor når jeg leste de andres svar 1
Hoppsideisann Skrevet 6. desember 2012 #15 Skrevet 6. desember 2012 Bra jeg ikke er den eneste. Begynte å føle meg som en dårlig husmor når jeg leste de andres svar Går utifra at ''feelingen'' min er relativt bra. Har alltid rene, fine klær og aldri rester etter pulver på dem, så gjør det vel sånn ca. riktig i allefall! Får mange flere vask ut fra enn sånn eske, enn det som er anvist. Så da bruker jeg vel i værstefall for lite 1
Gjest Uanonymbruker Skrevet 6. desember 2012 #16 Skrevet 6. desember 2012 jeg bruker tabletter jeg en hel for full maskin og en halv for halvfull maskin.
Cupcake92 Skrevet 6. desember 2012 #17 Skrevet 6. desember 2012 Går utifra at ''feelingen'' min er relativt bra. Har alltid rene, fine klær og aldri rester etter pulver på dem, så gjør det vel sånn ca. riktig i allefall! Får mange flere vask ut fra enn sånn eske, enn det som er anvist. Så da bruker jeg vel i værstefall for lite Samme her. Klærne mine er alltid rene og pene. Og har jo de store vaskepulver eskene leeeeeeenge. Kanskje jeg bare er den fødte husmor 1
Hoppsideisann Skrevet 6. desember 2012 #18 Skrevet 6. desember 2012 Samme her. Klærne mine er alltid rene og pene. Og har jo de store vaskepulver eskene leeeeeeenge. Kanskje jeg bare er den fødte husmor Ja'a... Det kan jo være din ''misjon her i livet'' Hater i grunn alle sånne ''husmor-sysler'' som man kan sette vask(e) foran
Cupcake92 Skrevet 6. desember 2012 #19 Skrevet 6. desember 2012 Ja'a... Det kan jo være din ''misjon her i livet'' Hater i grunn alle sånne ''husmor-sysler'' som man kan sette vask(e) foran Haha! Nå har jeg endelig funnet mitt kall
Wonders Skrevet 7. desember 2012 #20 Skrevet 7. desember 2012 de som er ferdig doserte er håpløse. Alltid for mye i dem. Jeg stapper aldri maskinen til det fulle... Jeg har prøvd å dele opp de klossene men da får jeg det på fingrene, og jeg får allergisk reaksjon tvert. Svir som f***. Trodde disse ville virke, men det er rett og slett for mye pr. dosering. Skal skifte t at jeg kan dosere sjøl.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå