Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt et problem at laptopen ofte kræsjer og har ikke klart å finne ut av hva som skjer. cpu går opp i 100 % og løsner ikke.... Pcn må stå av en stund før den kjører greit igjen. Tar jeg omstart vil den som regel gå rett opp i 100 % cpu etter en liten stund.

Noen mnd siden måtte jeg legge inn windows på nytt, og alt på maskinen ble slettet.

Så virus tror jeg ikke det er.

Når pcn kræsjer skjer det gjerne når jeg ser film fra mediaplayer, eller surfer på nett og ser video (streame) gjennom youtube, osv....

Så lurer på om dette kan ha noen sammenheng og hva jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det du ser i media player da ? Flash Player kan være, kan være du trenger en codec til å kjøre diverse filmsnutter...

Vista eller XP ? og har du sjekka hva som står å kjører på prosess når cpu går i maks ?

Skrevet

Har prøvd å se hva slags prosesser som den kjører, men vet jo ikke hva jeg ser etter..... har prøvd å taste inn prosess navnet å se hva det er, men finner ikke noe "virus"...

Pcn kræsjer for det meste når jeg er på internett, men også ca mitt i en film eller f.eks når jeg har kjørt fotballkamp (kjøpt på nett)...

Har xp

Skrevet

Når maskinen går veldig tungt, så kan du åpne oppgavebehandling og se hvilken prosess som kjører høyt. De vanligste prosessene du ser etter da, er explorer, iexplore, og f.eks om du har msn.

Du kan rangere slik at du kan se hvilken oppgave som tar mest plass, og skriv ned hvilken prosess som ligger høyest.

hvis jeg gjør det på min egen maskin nå, som går helt fint, så har jeg følgende :

opera

iexplore

msnmsgr

winamp

winword

Det er selvfølgelig mange prosesser som IKKE tar mye plass vanligvis som heter mye uforståelig. JSekket hvilken prosess som tar så himla mye krefter av maskina når den går i stå. Hvis du ser noen med rare navn som ser ut til å ta over hele maskina, så skriv ned hva prosessen heter.

Har du tatt windows update siden du formaterte ? Mange som glemmer det.

Skrevet

Prosesser som tar cpu:

Og tallene varierer fra sekund til sekund men disse var dem som tok mest:

iexplore.exe opp til 33%

services.exe opp til 27%

taskmgr.exe opp til 28%

msnmsgr.exe opp til 31%

pluss en hel del andre ting.... med ganske lave tall (null og en av og til)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...