Gå til innhold

Hjelp- Mamma har kjøpt brudepike kjoler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag kom min mamma hjem etter tre uker i Tyrkia. På telefonen idag hintet hun om at hun hadde kjøpt noe til oss i gave, og min første tanke var brudekjole :o Etter en samtale med bestemor, skjønte jeg at det var snakk om brudepikekjoler til vår datter på 1 og samboers datter på 6 1/2. Jeg synes jo at det er veldig hyggelig at hun prøver å hjelpe, men jeg har allerede funnet brudepikekjoler som jeg hadde tenkt å bestille fra USA (storesøster har valgt ut selv).

Nå skal jeg ikke ta sorgene på forskudd, men jeg og mamma har totalt forskjellig smak, og nå frykter jeg at ungene kommer til å gå rundt med rysjer opp til halsen og gedigne silkesløyfer dinglende mellom beina :o Ikke er jeg så flink til å si fra til henne heller (jeg vil jo ikke skuffe henne). Skulle ønske hun kunne ha spurt først.

Uff, får bare håpe at det er noen nøytrale kjoler i den pakken hun sender...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si at du allerede HAR kjøpt kjoler og betalt for dem....

Og at det er veldig lett å selge ting på fex

KG`s markedsplass... :sjarmor:

Gjest Anonymous
Skrevet

Huff, dette er ikke morsomt nei.

Men si at du allerede har kjøpt, så blir hun iallefall ikke så skuffet.

Si også at samboerens datter har valgt selv, og at hun gleder så kjempemye til å bruke disse.

Synes egentlig det er litt respektløst av din mor å gjøre dette, uten å konfrontere med deg først.

Men du kan jo være heldig også da, og at kjolene er flotte.

Hold oss oppdatert da!!

Gjest Tabby
Skrevet
Huff, dette er ikke morsomt nei.

Men si at du allerede har kjøpt, så blir hun iallefall ikke så skuffet.

Si også at samboerens datter har valgt selv, og at hun gleder så kjempemye til å bruke disse.

Synes egentlig det er litt respektløst av din mor å gjøre dette, uten å konfrontere med deg først.

Men du kan jo være heldig også da, og at kjolene er flotte.

Hold oss oppdatert da!!

Synes Merete sa det fint her jeg. Se på kjolene og liker du dem ikke så si at du allerede har kjøpt og at jenta til forloveden din gleder seg så til å bruke en hun har valgt selv.

Skrevet

Vet hun hvilken kjole du vil ha da, ikke ta sorgene på forskudd. Tenk om hun kommer hjem med to nydelige brudepikekjoler :)

Skrevet

Klart mamma blir lei seg om hun har funnet noe du overhodet ikke vil bruke!

So what?

Hennes feil at hun gjør dette uten å skaffe seg info om hva DU vil.

Og du skal bare si fra at du har sett ut noen andre kjoler.

Men du kan jo se på dem først.

Skrevet

Dårlig gjort av mamma, selvom det sikkert er godt ment.

De andre over hadde gode forslag.

Skrevet

Vent med å se hvordan kjoler hun har plukket ut før du evnt sier at du allerede har bestilt og betalt... Det kan jo være at hun har funnet noen virkelig søte kjoler... :wink:

Skrevet
nå frykter jeg at ungene kommer til å gå rundt med rysjer opp til halsen og gedigne silkesløyfer dinglende mellom beina :o

:hoho::hoho::hoho:

Skjønner godt at du er nervøs. Det ville jeg også vært! Si nei, hvis de ikke er fine. Si de ikke passer sammen med din kjole, og det må de jo! Jeg regner ikke med at det er rysjer opp til halsen og gedigene silkesløyfer på din kjole.. :ler:

Jeg har sett flere tyrkiske brudepikekjoler. Og de er som du beskriver, og så absolutt ikke etter min smak.

Takk høflig nei!

Skrevet

Hvis hun virkelig har så elendig smak burde dere kanskje ta en tur sammen og finne kjole til henne også....?? :blunke:

Gjest Anonymous
Skrevet

Først og fremst bør du vel finne ut hva hun har kjøpt før du blir helt hysterisk :wink:

trekk pusten og vent i spenning, det kan jo være hva som helst hun har kjøpt :wink:

skulle det være noen kjoler og du ikke liker dem, gjør som noen andre her inne har sagt, fortell at du allerede har bestilt og betalt for kjolene :wink:

Skrevet

Har du sett på kjolene eller? Hvordan var de?

Skrevet

Har ikke fått dem enda, men de er på vei i posten... Skal holde dere oppdatert :)

Skrevet

Ja gjør det, jeg er spent på hvordan det ender her ;)

Skrevet

Pakken kom idag. For det første var det bare èn brudepikekjole til vår felles datter (ingen til hans datter som også skal være brudepike :o)

Kjolen var som fryktet og 100 ganger verre! :o

Den er så grusom. Masse hard tyll, rysjer på armer (lange ermer) og skjørt, masse sløyfer hengende på skjørt og midje, hvit, falsk silke her og der, og i tillegg masse glitter som er strødd på overdelen (som forøvrig er boblete). Ble helt på gråten bare jeg så kjolen jeg.

Tanken er god, men ALDRI i livet om den kjolen kommer til å være på jenta mi i bryllupet vårt!

Uff, nå ble jeg deppa :(

Skrevet

Uff så leit Snorkie. *trøsteklem til deg*

Men for å si det sånn, nå har du jo enda en god frunn til å si nei takk da, si at du vil jentene skal ha like eller nesten like kjoler, og siden eldstejenta har valgt seg ut en så passer det best med den du allerede har sett deg ut til minstetulla også. (og om du ikke har sett deg ut en til minstejenta så gjør vel ikke det noe)

Gjest Anonymous
Skrevet

Se det litt på den lyse siden at du bare fikk en kjole! Da har du jo en god unnskyldning til å ikke bruke den ved å si at du vil at begge brudepikene skal ha lik kjole. Hvis det er det du vil da! Dumt å si det og så kommer de i ulike kjoler på selve dagen!

Men jeg skjønner deg veldig godt i at du er lei deg!

Lykke til videre i planleggingen!!

Hilsen Lille meg (som heldigvis slapp unna slike hendelser når vi giftet oss)

Skrevet

Denne tanken er kanskje veldig stygg, men du kan si at den ble ødelagt i forsendelsen.... :o

Håpe at hun ikke har tid til å sende en ny....

Gjest Poirot
Skrevet

Synes definitivt du bør si at du vil ha like kjoler/at døtrene har plukket de ut selv og det betyr mye.

Etter bryllupet kan du jo vise den til datteren din, kanskej hun liker den ( :o ), og da kan du jo bite i det sure eplet og la henne gå med den ved en annen anledning for å glede din mor.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ville sett på det sånn jeg: fint at du bare fikk en kjole, brudepikene bør jo ha like kjoler - ihvertfall noen som likner hverandre, og dermed blir det enklere å si neitakk til denne kjolen. Det går jo faktisk an å si på en pen måte at du gjerne vil ha kjoler i en annen stil som passer bedre til din kjole (sånn at hun ikke finner noen nye sånne kjoler! De finnes i bl.a. pakistanerbutikker her i Oslo - obsobs! :wink: ).

Og så ville jeg ledd litt for meg selv av denne kjolen du har fått, den må jo se helt j...... ut, men den må jo være ganske morsom også?! :P Kanskje datteren din kan få ha den til å kle seg ut med? Om ikke det oppleves som frekk oppførsel av din mor da, men det er jo ikke så mange anledninger for de små å kle seg i sånne kjoler heller.

Se positivt på det, dette kan lett ordnes opp i på en måte som er ok for alle parter tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...