Gjest Embla s Skrevet 30. juli 2003 #1 Skrevet 30. juli 2003 Sukk. Jeg har vært til matintoleransetest og fikk vite at jeg ikke skal ha sukker. Sukker finnes jo i alt :evil: Spesielt alt som er godt :evil: I sommer har jeg spist tonn med is, sjokolademousse, sjokkis, etc. Blir faktisk i dårlig humør nå som jeg liksom ikke skal ha sukker.. Er det noen her som har noen bra tips ang godt som jeg kan trøstespise i all min tristesse, enten godteri uten sukker, eller andre lure ting? Desperat nå!!
Gjest Tex Skrevet 30. juli 2003 #2 Skrevet 30. juli 2003 Hva med fruktsukker...? Eller kan du ikke spise det heller...?? *stakkars deg, vennen....*
Gjest Embla s Skrevet 30. juli 2003 #3 Skrevet 30. juli 2003 Ja, det er akkurat det det er - veldig, veldig synd på meg Jeg har så lyst på after eight, eller hva som helst... Druesukker.. Jeg har faktisk kjøpt en kjempedyr eske med Fedon-fruktose. Ringte hun som tok testen, hun sa at det kunne jeg spise. Men jeg vet ikke hvordan man lager Aftereight!!! (desperat nå)! (men takk for omtanke, Tex. Det hjelper )
Gjest Vega Skrevet 30. juli 2003 #4 Skrevet 30. juli 2003 Huff da. Det hørtes ikke særlig ut. Selv kan jeg være lenge uten sukker - par uker - men får plutselig sug, og det varer gjerne en periode. Det du kan kose deg med, som jeg kommer på i farta, er: Søte jordbær - uten fløte og sukker - kjempegodt. Banan - kjøleskapskald (da virker den søtere...) Honningmelon Min mormor har diabetes - hun lager kaker og vafler, syltetøy etc. med ett slags kunstig sukker /diabetessukker (husker ikke hva det heter - men finnes i dagligvarehandelen).
Gjest Embla s Skrevet 30. juli 2003 #5 Skrevet 30. juli 2003 Diabetes sukker og diabetes sjokolade! (finnes det diabetes aftereight, tro..)
Gjest Vega Skrevet 30. juli 2003 #6 Skrevet 30. juli 2003 :-? Det vet jeg ikke - After Eight - diabetesvariant? Kanskje... Men sjokolade finnes i alle fall. Og sikkert mange andre ting. :D Ganske dumt å måtte venne seg av med det man liker best. Men det går. Til slutt glemmer man... Liten trøst akkurat nå. Vet det fordi jeg har kuttet ut majones, rekesalat osv. - bruker det bare en sjeelden gang - og savner det ikke. Ikke nå lenger. Bruker heller ikke dressing på salaten - savner ikke det heller mer - men var rart i begynnelsen... Grunnen til at jeg ikke bruker det - er fordi min samboer ikke er så glad i disse produktene - og jeg orker ikke handle det inn kun for meg. Nå har vi litt fetere utvalg i kjøleskapet - men nå har vi besøk.
jordbær Skrevet 31. juli 2003 #7 Skrevet 31. juli 2003 næmmen? Staaakars embla! *føle med* Stikk innom helsekostbutikker. Jeg mener at jeg har sett en del sukkerfrie alternativer der! *trøsteklem*
Gjest care Skrevet 31. juli 2003 #8 Skrevet 31. juli 2003 Stakkar Embla :kysse: Vet du, jeg spiste en kjempegod ostekake som det var fruktose i, kanskje du kan lage deg en slik? :blunke:
Gjest Embla s Skrevet 31. juli 2003 #9 Skrevet 31. juli 2003 Søtinger! En daglig dose KG burde forsåvidt holde for meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå