Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har møtt en ordentlig koselig fyr via felles kjente. Jeg traff ham på en fest for 4 år siden også, men da var jeg gravid (men singel), og ikke akkurat i sjekkemodus, men husker ham som en veldig trivelig kar med en datter på nå 7-8 år. Nå er mitt barn 3 år, jeg er fortsatt singel, og det er han også. Etter en hyggelig kveld hos disse felles kjente fikk jeg en mld på Facebook (la ham til der da jeg møtte ham igjen), typ "takk for hyggelig kveld". Ettersom jeg plutselig hadde barnepass en kveld inviterte jeg ham på kino, noe han takket ja til.

Så til "problemet". Han er en veldig forsiktig, litt sjenert type. Etter å ha gått på en skikkelig smell sist jeg prøvde å date noen er ikke selvtillitten min helt på topp, så jeg er egentlig ikke helt "der" at jeg orker å dra i gang et forhold helt på egenhånd, trenger litt respons tilbake :) Hvordan i all verden tolker man en fyr som er så forsiktig av seg? Vanligvis ville jeg jo bare ventet og sett om han tar kontakt, men hvis han ikke gjør det aner jeg rett og slett ikke om det er pga. manglende interesse, eller bare fordi han ikke tør. Noen tips? Vil jo ikke ende oppp med å stalke fyren heller :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har møtt en ordentlig koselig fyr via felles kjente. Jeg traff ham på en fest for 4 år siden også, men da var jeg gravid (men singel), og ikke akkurat i sjekkemodus, men husker ham som en veldig trivelig kar med en datter på nå 7-8 år. Nå er mitt barn 3 år, jeg er fortsatt singel, og det er han også. Etter en hyggelig kveld hos disse felles kjente fikk jeg en mld på Facebook (la ham til der da jeg møtte ham igjen), typ "takk for hyggelig kveld". Ettersom jeg plutselig hadde barnepass en kveld inviterte jeg ham på kino, noe han takket ja til.

Så til "problemet". Han er en veldig forsiktig, litt sjenert type. Etter å ha gått på en skikkelig smell sist jeg prøvde å date noen er ikke selvtillitten min helt på topp, så jeg er egentlig ikke helt "der" at jeg orker å dra i gang et forhold helt på egenhånd, trenger litt respons tilbake :) Hvordan i all verden tolker man en fyr som er så forsiktig av seg? Vanligvis ville jeg jo bare ventet og sett om han tar kontakt, men hvis han ikke gjør det aner jeg rett og slett ikke om det er pga. manglende interesse, eller bare fordi han ikke tør. Noen tips? Vil jo ikke ende oppp med å stalke fyren heller :)

Du får stalke han litt forsiktig. Dra sammen til badestranda. Han kan sikkert smøre deg med solkrem.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Du inviterte på kino, og han er forsiktig av seg?

Hm.........what a charm.

Gjest Gjest_Mann40_*
Skrevet

Hei,

Så flott og spennende med nye muligheter! Du må ikke la tilfeldighetene styre skjebnen din. Du må ta kontroll selv. Er det ikke bare å kline til med å invitere han på middag da? Alternativt noe barn kan være med på, som en tur i skogen! Så får du benytte neste treff til å teste ut om han er interessert i noe mer. Litt flørting, lett berøring av armen hans, varme smil, sitte nær hverandre! Etter hvert kan du pense samtalen inn på tidligere forhold, etc. Spør han om hva han ønsker i sin nærmeste fremtid og om han har tenkt å gifte seg noen gang.

Hva skjedde på kinoen da? Tok du på armen hans? Holdt i hånden? Fikk du noen som helst form for respons?

Lykke til!

Gjest Gjest
Skrevet

I følge de som kjenner ham ville han aldri tatt initiativ, så da må man jo gjøre en liten innsats selv. Hvis jeg må invitere ham hver gang kan det jo blir litt slitsomt i lengden.

Skrevet

Jeg datt visst ut, HI over.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Forfør fyren... Menn er solid enkle ser du. Sprø du om han vil kige med deg svarer han ja. Men ikke tolk det som noe mer enn sex. Ikke i første omgang i alle fall.

Gjest Gjest_pasta_*
Skrevet

Smil til ham masse, gi ham litt komplimenter, hold øyekontakt, altså flørt! Og kanskje det er greit at han er litt forsiktig, da kan dere rekke å bli kjent med hverandre. Det høres jo egentlig skikkelig trivelig ut. Om det er du som må invitere så får du heller gjøre det, da. Så lenge du får signaler tilbake fra ham om at han liker å være med deg så er det vel verdt det. Og når dere har vært ute noen ganger og han blir bedre kjent med deg så tar han kanskje mer initativ etterhvert;)

Skrevet

Hihi, jeg minnes om min kjæreste, før vi ble sammen. Han var verdens sjenerteste gutt, hørte rykter om at hans tidligere eks sviktet ham på det groveste, noe som gjorde at han ble veldig tilbakeholden. Men det var for 2 år siden, og han var klar for noe nytt.

Vi falt fullstendig for hverandre på facebook, vi fant ut at vi har mange til felles, pratet lett og hadde samme humor. (Vi har en humor som de færreste har.) Så ba jeg ham på en 4-dagers date hos meg. Hehe, han bodde jo langt da, så jeg tilbød ham å sove hos meg. Han mente at det var et litt for stort skritt til å begynne med, men jeg fikk overtalt ham.

Den dagen skulle vi leie en film, og sofaen min var sånn at man måtte sitte nærme hverandre for å kunne se tv-skjermen. Han var veldig forsiktig, var svært sparsommelig med kroppskontakt. Jeg lente meg på ham, noe som gjorde ham veldig nervøs - jeg kunne kjenne at hjertet hans hamret vilt. Utover kvelden forsøkte jeg å ta på hånda hans, men var redd for å skremme han. Jeg skulle temme han, som en temmer en livredd hjemløs katt. Jeg smilte til han, lo og kommenterte ang filmen vi så, noe som gjorde at han slappet litt mer. Jeg la armen over hans arm, og straks la han til den andre armen sakte over min. Jeg syntes at det var så søtt, hver eneste minste berøring betød noe. Da filmen var over, gikk vi usikre til senga. Jeg hadde bare èn dobbeltseng, så vi måtte sove sammen. (og vi var ikke sammen engang, og så sto jeg der med verdens sjenerteste gutt!)

Jeg ville kle meg av, kaste ham der og ... ja. Men det skjedde ikke, jeg satte meg, og han satte seg like etter, helt tomatrød i fjeset. Jeg var nervøs på hans vegne - jeg følte meg altfor pervers i nærheten av en sånn person som han. Så la jeg meg, og han la seg ved meg. Så lente jeg meg over han og kysset ham. Vi kysset i 3-4 timer... Uten å kle av oss èt plagg. Og sov.

Jeg tenkte, jeg visste at han likte meg - så han ville aldri avvise meg samme hva jeg gjør. Neste dag fikk jeg mer fart på ham, jeg gikk hardere til verks og kledde ham av! >:D Og han motsto ikke, lot meg gjøre hva jeg vil.

Nå idag angrer jeg ikke på at jeg var småfrekk mot han. :D Og nå er han fullstendig temmet. TS, bare ta intiativitet og gå trygt opp steg for steg. :)

Skrevet

Så søtt :)

Min kjære er også sånn, verdens snilleste gutt men utrolig sjenert! Jeg er hans første kjæreste og det var nok jeg som tok mest initiativ i begynnelsen.

Husker første gang vi skulle finne på noe alene så kom han og hentet meg også dro vi til han og så på film, han hadde en tre seters sofa hvor vi endte med å sitte ved hver vår kant :fnise: Jeg "kvinnet" meg opp og skulle sette meg nærmere, men da kom plutselig broren hans og plumpet seg mellom oss og så på filmen med oss :fnise:

Andre gangen gikk mye bedre, da hadde jeg sendt han melding dagen før og fortalte at jeg ville vi skulle være noe mer enn venner. Sendte den meldingen klokken tolv på natta husker jeg og sovnet med mobilen i hånden, halvsov og sjekket mobilen i ny og ne, men det tok han hele 3 timer før han turte å svare på meldingen min :rødme: Jeg var et nervevrak!

vi møtte da hverandre dagen etter, etter at jeg var ferdig på jobb, jeg gikk og handlet jordbær og vi gikk tur sammen, snakket ikke om hva vi hadde innrømmet på melding i det hele tatt :P Men alt gikk fint, vi hadde jordbærkrig av alle ting og badet sammen og endte til slutt opp på en ås hvor vi kysset første gang, jeg som tok initiativ så klart :) Og nå har vi vært sammen i 3 år :)

Det er egentlig bare å ta sjansen, ellers forsvinner han jo. Hvis jeg aldri hadde sendt den meldingen så hadde han nok aldri gjort noe med saken, det sa han selv. Så han er veldig takknemlig han og :)

Skrevet

Oppdatering: etter et par dager fikk jeg mld. om at han hadde det hyggelig på kino og om vi kunne finne på noe igjen. Han var her og spiste så en film, og i morgen skal vi treffes igjen, så dette går jo rette veien :) Det har ikke "skjedd" noe enda, men det haster jo ikke. Han er verdens søteste mann, så jeg krysser fingerne.

Skrevet

Så koselig :) Du får holde oss oppdatert :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...