Modic Skrevet 30. juni 2009 #1 Skrevet 30. juni 2009 (endret) Oj, så er det plutselig virkelig: Forloveden har fridd, jeg har sagt ja, og datoen er satt. 26. juni til neste år! Gleder meg veldig, men kjenner også litt på den der "hjelp-hva-har-vi-begitt-oss-ut-på?"-følelsen! Vi har altså satt datoen, og kirken er i boks. Bryllupet blir 4 timers kjøring herfra, der vi har hytte og "hører litt til" begge to. Forlovere er i boks, og kirke er booket. Holder nå på å se etter lokale. Regner med det blir grendehusbryllup eller tilsvarende, med ca 60-70 gjester. Ser dermed at vi må ordne kokk / noen som kan servere, og regner med å få det i boks ganske raskt. Vil også ha fotograf i orden om ikke så lenge. Musikk er også sannsynligvis i orden. Men ellers?? Hva begynte dere med? Hva prioriterte dere? Etter tips fra min forlover, har jeg skaffet meg en bok som jeg noterer alle tanker og ting jeg må huske på, slik at jeg slipper masse gule lapper som forsvinner underveis... Endret 30. juni 2009 av Modic
Møffi Skrevet 30. juni 2009 #2 Skrevet 30. juni 2009 Gratulerer med frieri Vi gifter oss to uker før dere og har kirke, min forlover og lokale i boks, ser litt på kjoler og har funnet en løsning for fotograf som absolutt ikke er bekreftet... Jeg tenker at vi har god tid, men på den andre siden er juni veldig populært så hvis dere er mange om beinet er det bare og sikre seg det man vil ha med en gang
lilleGrethe Skrevet 30. juni 2009 #3 Skrevet 30. juni 2009 De tingene som fort kan bli booket opp er greit å få fort i boks, dvs kirke/vielsessted, lokale, evt transport, fotograf. Å begynne å se etter kokk er nok også en god idé hvis dere skal ordne det selv. Begynn å se på brudekjoler, det er gøy, samtidig som det er greit å få i havn - vanligvis bør man ha bestilt kjolen ca 6 mnd før bryllupet - men det varierer selvfølgelig litt på butikken og kjolen. Skriv gjesteliste, og få adresser osv på alle. Tenk på hvordan dere vil ha dagen, hva skal skje når - og avklar dette med hverandre. Det er ikke en selvfølge for alle at fotograferingen skal skje etter kirken, eller at det skal være jordbær til velkomstdrikken, så skriv ned og snakk om det. Ellers kan dere kose dere med detaljene -foreløpig trenger dere ikke å stresse med det, så ta litt av gangen!
Solstrålejenta Skrevet 30. juni 2009 #4 Skrevet 30. juni 2009 Enig med lilleGrethe at det er viktig at dere tenker på hvordan dere vil ha det -da blir det mye lettere å få på plass de forskjellige detaljene etterhvert. Viktig at man er enige om hvordan type fest man ønsker, uformelt, passe formelt, veldig formelt....hva man ønsker å legge penger i og hva man ikke synes er så viktig. Da slipper man å bli uenige eller skuffet i etterkant når det ikke ble som man tenkte. Og så er det viktig å se for seg et budsjett. Tenke ut hvor mye penger man kan få til rådighet på et år og hva man tror de forskjellige tingene koster. Da slipper man å gå tom for penger mot slutten av planleggingen. Men mest av alt så gjelder det å kose seg og nyte tiden frem mot bryllupet. Prøve kjole og søke rundt etter impulser og inspirasjon Masse lykke til...
Nadir Skrevet 30. juni 2009 #5 Skrevet 30. juni 2009 Ta det med ro. Vi brukte 3 måneder på å planlegge bryllupet vårt og det var nok! Du har god tid! Jeg vet ikke hvorfor nordmenn er så stresset og begynner å planlegge så tidlig Det er greit å ha en bok som du noterer alle tanker og ting. Jeg hadde det også - datoen, gjester, mat, klær, ringer, invitasjoner, fotografering, gaver, forlover, dokumentasjon (jeg er utlending). Slike ting Det viktigste er å bestemme seg - når og hvor. Hvordan og detaljene kommer etterpå
Cæmis Skrevet 30. juni 2009 #6 Skrevet 30. juni 2009 Gratulerer! Du har nok godt med tid nå som du har fått gjort unna det viktigste som kirke!
kinkeline Skrevet 30. juni 2009 #7 Skrevet 30. juni 2009 Er en fantastisk tråd om ting man bør huske et eller annet sted her, ta en titt på den. :-)
Vanija Skrevet 1. juli 2009 #8 Skrevet 1. juli 2009 Oj, så er det plutselig virkelig: Forloveden har fridd, jeg har sagt ja, og datoen er satt. 26. juni til neste år! Gleder meg veldig, men kjenner også litt på den der "hjelp-hva-har-vi-begitt-oss-ut-på?"-følelsen! Vi har altså satt datoen, og kirken er i boks. Bryllupet blir 4 timers kjøring herfra, der vi har hytte og "hører litt til" begge to. Forlovere er i boks, og kirke er booket. Holder nå på å se etter lokale. Regner med det blir grendehusbryllup eller tilsvarende, med ca 60-70 gjester. Ser dermed at vi må ordne kokk / noen som kan servere, og regner med å få det i boks ganske raskt. Vil også ha fotograf i orden om ikke så lenge. Musikk er også sannsynligvis i orden. Men ellers?? Hva begynte dere med? Hva prioriterte dere? Etter tips fra min forlover, har jeg skaffet meg en bok som jeg noterer alle tanker og ting jeg må huske på, slik at jeg slipper masse gule lapper som forsvinner underveis... Så gøy, vi har samme bryllupsdato! Går ikke helt opp for meg at det faktisk er under et år igjen. Ser for meg at tiden kommer til å fly, og plutselig er den store dagen her. Ting vi har fikset: Kirke, fotograf, brudekjole og forlovere. Vi jobber med gjestelisten, og prøver å få til et utendørsbryllup m/ partytelt.
Sort Pastill Skrevet 1. juli 2009 #9 Skrevet 1. juli 2009 Ta det med ro. Vi brukte 3 måneder på å planlegge bryllupet vårt og det var nok! Du har god tid! Jeg vet ikke hvorfor nordmenn er så stresset og begynner å planlegge så tidlig Det er greit å ha en bok som du noterer alle tanker og ting. Jeg hadde det også - datoen, gjester, mat, klær, ringer, invitasjoner, fotografering, gaver, forlover, dokumentasjon (jeg er utlending). Slike ting Det viktigste er å bestemme seg - når og hvor. Hvordan og detaljene kommer etterpå Klart de har god tid, men samtidig- selv på den lille plassen jeg skal gifte meg på, var datoene i juni og mai opptatt over et år i forveien ... Så noen ting er veldig OK å få på plass tidlig, spesielt om man gifter seg på en populær tid, eller har spesielle ønsker om dato.
Modic Skrevet 1. juli 2009 Forfatter #10 Skrevet 1. juli 2009 (endret) Så gøy, vi har samme bryllupsdato! Går ikke helt opp for meg at det faktisk er under et år igjen. Ser for meg at tiden kommer til å fly, og plutselig er den store dagen her. Ting vi har fikset: Kirke, fotograf, brudekjole og forlovere. Vi jobber med gjestelisten, og prøver å få til et utendørsbryllup m/ partytelt. Da har vi noe å glede oss til, og ikke minst forberede, begge to!! :o) Vi har ikke ordnet fotograf enda, forøvrig ser det ut til at vi har kommet omtrent like langt... Jeg booket i alle fall et lokale i går, som vi skal se på når vi er der på ferie senere i sommer. Vet at andre har hatt bryllup der tidligere, og var veldig fornøyde. Det er kjempespennende, og jeg regner med at året kommer til å gå fort, ja! Edit: jeg ser jo selvfølgelig litt på kjoler, da... Surfer litt på nettet! Men venter litt med å gjøre noe mer ut av det foreløpig - det er bare litt moro! Endret 1. juli 2009 av Modic
Imya Skrevet 2. juli 2009 #11 Skrevet 2. juli 2009 Vi skulle egentlig giftet oss i slutten av juni i år, men utsatte det 1 år på grunn av b.l.a. økonomiske grunner. Så begynte gubben å snakke om det igjen nå, og da kom jeg plutselig på at oi, sann vi har et bryllup å planlegge.. Vi kjøper kjolen først, har tenkt på akkurat den kjolen i ett år nå, så gleder meg til å få den. Jeg har tatt mål hos skredder og den bestilles i dag:) Så blir vel det neste på lista å booke vigelsesmann og lokalet, bestille ringer og planlegge litt videre :blomster, kake, sko, smykker, slør, invitasjoner, mat og drikke, suite til natten osv. Hvor mye penger lar dere gå til bryllupsreisen? Vi har ingen oppsparte midler, og usikkert mht feriepenger neste år. Og hva ønsker dere av gaver? Tips til morgengave? Hilsen meg
Jade Skrevet 2. juli 2009 #12 Skrevet 2. juli 2009 Book lokale, musiker, evt. toastmaster, fotograf, catering/kokk, suite så tidlig som mulig! Hvis du venter for lenge, kan det hende du kun har de dyre/dårlige igjen å velge mellom. Det er mange måter å spare penger på. Vi droppet bryllupsreise og morgengave. Vi fikk jo hverandre, og tur kan vi reise på senere når kontoene har kommet seg ovenpå igjen etter bryllupet Vi ønsket oss servise og ting vi manglet til hardangerbestikket +++++ Så fint at du endelig fikk kjøpt kjolen din! Sett på den et år? Ja, da må det jo bare være den rette kjolen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå