Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2009 #1 Skrevet 30. juni 2009 Jeg hadde en streptokokk-infeksjon i halsen for 2-3 mnd siden. Smertefullt, høy feber osv. Kunne knapt svelge. Det gikk raskt vekk med antibiotika. Nå har jeg vondt på siden av halsen, oppover langs muskelen, det minner om smertene fra streptokokk-infeksjonen, men jeg har ikke vondt i selve halsen, bare utenpå. Det går helt fra nederst til øverst på halsen i et belte på 4-5 cm. Det kjennes ut som en slags betennelse, men det er ikke synlig hevelse foreløpig. Tror ikke det kan være muskulært. Det har vart i 2 dager. Jeg har ikke lyst til å løpe til legen for ingenting - er det noen som har hatt noe liknende? Det synes ikke utenpå og er ikke rødt, og tester fra halsen blir sikkert negativ. Hva slags prøver tar de hvis de tror det er betennelse dypt under huden? Sprøyter?
Virgo35 Skrevet 30. juni 2009 #2 Skrevet 30. juni 2009 Det kan være at du har en hoven spyttkjertel? Da blir man temmelig øm og "stram" på halsen. Oppsøk lege om det ikke blir bedre innen helga eller at du får feber. God bedring!
Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2009 #3 Skrevet 1. juli 2009 Jeg hadde betennelse i en kjertel på halsen (den som regulerer stoffskiftet) i høst. Var skikkelig sjuk, og hadde fryktelig vondt "utenpå" halsen. I motsetning til deg var jeg også hoven, dvs. det var svært ømt å ta på, og så var det vondt å svelge. Nesten som når man har ordentlig vondt i halsen. Uansett - fikk antibiotiak og det tok infeksjonen. Har vært til kontroll med stoffskifteverdier i etterkant, fordi de gikk til himmels en periode, men har nå normalisert seg. Hvis det ikke gir seg så ville jeg definitvt gått til lege - jeg drøyde nok litt lenge (+ at jeg hadde flere andre infeksjoner i tillegg) så ble dårligere enn nødvendig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå