Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en mann på 54. Er singel og på leting etter en partner.

Har ingen problemer med å bli kjent med damer men "problemet" er at jeg tiltrekkes av damer som er en god del yngre enn meg. Har mange venninner på min egen alder som jeg trives sammen med, Men disse tiltrekker meg ikke fysisk ;/.

Har fått en ny kollega som jeg finner utrolig tiltrekkende og føler at kjemien er god. Hun er 30, men jeg føler at vi er helt på bølgelengde. Vi flørter daglig .Riktignok er hun sånn av type og flørte med alle men det er hun og jeg som sitter sammen i lunsjen og andre arrangementere. Vi trives i hverandres selskap

Ønsker å bli kjent med henne privat, men er usikker på hvordan jeg skal gå frem og redd for å tatt hennes signaler feil. Er det uakseptabelt av en mann i min alder å sjekke opp en på 30? Er hun for ung for meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg vil ikke umiddelbart si hun er for ung for deg. Når man når en viss alder er det ikke nødvendivis det aldersmessige som betyr noe.

Skrevet

Pass på at du ikkje gjer noko som kan gå under sextrakassering, og tenk igjennom korleis situasjonen vert på arbeidsplassen om ikkje alt blir fryd og gammen.

Ville tenkt meir på at dere jobber på same plass enn alderen. Det får nå ho bestemme sjølv. For mitt vedkommende hadde det ikkje vore aktuelt med ein mann på 50 (er 25 sjølv) som livspartner.

Gjest Gjest
Skrevet

Her bør du være veldig forsiktig. Hvis hun ikke er interessert, vil jo arbeidsforholdet deres kunne bli noe kunstig fremover. Det er liten sjanse for at hun ser på deg som noen aktuell partner med den aldersforskjellen. Selv om hun kan synes du er en smule attraktiv, trenger ikke det bety at hun vurderer deg.

Skrevet

Vel, personlig tror jeg ikke jeg hadde falt for en mann som hadde passert 54 år, uansett hvor tiltrekkende jeg syntes han var. Da tenker jeg nok mere på denne mannen som hyggelig og "trygg" å flørte med, fordi aldersforskjellen er så åpenlyst stor. Du kunne vært svigerfaren min, liksom..

Å satse på ei jente som er 24 år yngre enn deg, innebærer å ta valg om å starte familie på nytt, om å velge bort friheten du sikkert har fått nå ved å være økonomisk mere uavhengig etc..

Å si at "kvinner på min alder tiltrekker meg ikke fysisk" er jo en grei unnskyldning for å kunne se på yngre kvinner. Greit nok det, men det høre litt "barnslig ut", spør du meg. Den fysiske tiltrekning henger ofte sammen med en dyp respekt og beundring for den personens personlighet også. Hvis du begynner å se etter andre ting en stramme lår og pupper, kan du bli overrasket.

Hadde jeg skjønt at mannen tiltrekkes yngre damer, hadde jeg aldri satset på han. Da har man kanskje ti gode år da, får man går ut på dato og mannen ikke er tiltrekt av deg lengere fordi rynkene synes, appelsinhuden er mere tydelig og livets erfaringer har satt sine spor..

Jeg er ikke provosert av dette, men synes det høres litt sånn derre bortskjemt ut å tenke at "jeg vil bare ha de yngre". Jeg tror du blir overrasket om du ser deg bedre rundt etter noen på din alder. Da kan du finne damer som ikke kaver rundt så mye som vi jenter i begynnelsen av 30 årene gjør. damer som har en helt annen ro og trygghet i kroppen som vi mangler. Vi har tikkende biologiske klokker, krav om å følge med i tiden, og ofte har vi forlenget ungdomstiden så langt den kan rekke fordi vi nettopp ikke ønsker å bli gamle. Da tror jeg det skal mye kjærlighet og overbevisning til for å innlede et forhold med en som har max 15 år igjen før tissen begynner å skrumpe inn...

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror en del middelaldrende menn som sier de ikke tiltrekkes kvinner på egen alder, har et urealistisk bilde av seg selv. De "ser" rett og slett ikke at de selv har alderstegn eller mangler ungdommens vitalitet og skjønnhet. Ellers så innbiller de seg at de har en maskulinitet som kan overskygge disse manglene. Vel, slik er det ikke. De færreste kvinner er som Catherine Zeta Jones, som valgte en bestefar til mann.

Hva med å modnes innvendig? Da vil du kanskje etter hvert kunne nå opp til disse middelaldrende kvinnenes nivå. :)

Skrevet
Vel, personlig tror jeg ikke jeg hadde falt for en mann som hadde passert 54 år, uansett hvor tiltrekkende jeg syntes han var. Da tenker jeg nok mere på denne mannen som hyggelig og "trygg" å flørte med, fordi aldersforskjellen er så åpenlyst stor. Du kunne vært svigerfaren min, liksom..

Å satse på ei jente som er 24 år yngre enn deg, innebærer å ta valg om å starte familie på nytt, om å velge bort friheten du sikkert har fått nå ved å være økonomisk mere uavhengig etc..

Å si at "kvinner på min alder tiltrekker meg ikke fysisk" er jo en grei unnskyldning for å kunne se på yngre kvinner. Greit nok det, men det høre litt "barnslig ut", spør du meg. Den fysiske tiltrekning henger ofte sammen med en dyp respekt og beundring for den personens personlighet også. Hvis du begynner å se etter andre ting en stramme lår og pupper, kan du bli overrasket.

Hadde jeg skjønt at mannen tiltrekkes yngre damer, hadde jeg aldri satset på han. Da har man kanskje ti gode år da, får man går ut på dato og mannen ikke er tiltrekt av deg lengere fordi rynkene synes, appelsinhuden er mere tydelig og livets erfaringer har satt sine spor..

Jeg er ikke provosert av dette, men synes det høres litt sånn derre bortskjemt ut å tenke at "jeg vil bare ha de yngre". Jeg tror du blir overrasket om du ser deg bedre rundt etter noen på din alder. Da kan du finne damer som ikke kaver rundt så mye som vi jenter i begynnelsen av 30 årene gjør. damer som har en helt annen ro og trygghet i kroppen som vi mangler. Vi har tikkende biologiske klokker, krav om å følge med i tiden, og ofte har vi forlenget ungdomstiden så langt den kan rekke fordi vi nettopp ikke ønsker å bli gamle. Da tror jeg det skal mye kjærlighet og overbevisning til for å innlede et forhold med en som har max 15 år igjen før tissen begynner å skrumpe inn...

Helt enig! Veldig bra skrevet. Kan TS si noe om hvorfor han ikke tiltrekkes damer på sin egen alder - for meg virker dette utsagnet veldig overfladisk. Er forøvrig 30 år selv og kunne aldri vurdert seriøst en på 54 år.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Har ingen problemer med å bli kjent med damer men "problemet" er at jeg tiltrekkes av damer som er en god del yngre enn meg. Har mange venninner på min egen alder som jeg trives sammen med, Men disse tiltrekker meg ikke fysisk ;/.

Har fått en ny kollega som jeg finner utrolig tiltrekkende og føler at kjemien er god. Hun er 30, men jeg føler at vi er helt på bølgelengde. Vi flørter daglig .Riktignok er hun sånn av type og flørte med alle men det er hun og jeg som sitter sammen i lunsjen og andre arrangementere. Vi trives i hverandres selskap

Ønsker å bli kjent med henne privat, men er usikker på hvordan jeg skal gå frem og redd for å tatt hennes signaler feil. Er det uakseptabelt av en mann i min alder å sjekke opp en på 30? Er hun for ung for meg?

Nei, synes ikke hun er for ung for deg. Spesielt ikke når dere har god kjemi og prater bra sammen. Og, at dere liker hverandres utseende.

:)

Gjest gjestdeluxe
Skrevet
Helt enig! Veldig bra skrevet. Kan TS si noe om hvorfor han ikke tiltrekkes damer på sin egen alder - for meg virker dette utsagnet veldig overfladisk. Er forøvrig 30 år selv og kunne aldri vurdert seriøst en på 54 år.

Jeg er 35 og vurderer for tiden et par menn der den ene er 48 og den andre 52. Begge ser bare helsporty og kjekke ut. Det gjelder vel flere det, menn som liker yngre damer og yngre kvinner som liker eldre menn. Jeg synes det er en ærlig sak for en mann å si at han foretrekker yngre damer. Hva er overfladisk ved det?

Gjest Lommerusk
Skrevet (endret)

.

Endret av Lommerusk
Gjest nnnnnnn
Skrevet

Om hun er for ung for deg? det kan ikke vi svare på, det er noe dere selv må finne ut. Alder viskes ut med tiden. Man kan være på bølgelengde når hun er 30 og du ca 50.

Du kan jo være en ung 50 åring. jeg vet om 50 åringer som ser ut som de har passert pensjonsalder,men så er det de som man ikke skulle tro er mere enn 40. har mye med hvorda man lever, er aktiv, interesser,holder kroppen i form osv.

Det samme gjelder damer. Vet om de på 50 som ser ut som pensjonsalder kom for flere år siden,bryr seg ike om hverken vekt,utseende,hår osv....Jeg kjenner en på 52,jeg viste ikke alderen,men trodde ikke hun var me over 40. Hun hadde barn på over 30..............sjokka. Hun passer på seg selv,steller hår,bruker sminke og kler seg i moderne klær.

kjenner menn på 50 som har hatt samboere på 30,noen har det gått greit med,andre ikke. De to jeg kjenner til var at den ene var noe umoden.....ville ut på byen stadig vekk. Han var mre rolig,så kom det barn til verenog da skjærte det seg.

ønsker deg lykke til

Gjest brutal_mann
Skrevet

Har hun barn, vil hun ha barn, har du barn, vil du ha barn osv. (Forøvrig menre jeg det er galskap om du skaffer deg unger nå). For ung? Nei. I for forskjellige faser av livet? Mest sansynlig.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet
Celina Midelfart...

, og nå skal hun jo joggu gifte seg med en av dem også.

Han er kjekk da! ;-) Han er ikke for gammel til å bli far heller.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet
Har hun barn, vil hun ha barn, har du barn, vil du ha barn osv. (Forøvrig menre jeg det er galskap om du skaffer deg unger nå). For ung? Nei. I for forskjellige faser av livet? Mest sansynlig.

Ja, det med barn kan bli et problem om TS mener det seriøst med henne:

Mange kvinner i 30's vil jo gjerne ha barn...så eldre menn som blir sammen med ungre damer må stille seg selv spørsmålet om de ønsker å bli fedre.

Jeg måtte avbryte et seriøst med en på 50 nettopp av den grunn at han ikke ønsket barn igjen, og har hørt at det er en kjent problemstilling ved stor aldersforskjell.

Gjest Lommerusk
Skrevet (endret)

.

Endret av Lommerusk
Skrevet

Fritt frem for deg til å finne ut om der kan være basis for et forhold, mener jeg.

Om du er 54 og hun er 24 år yngre spiller da ingen rolle!

Dersom hun vil være sammen med deg så er det jo det som teller!

Disse vurderingene om aldersforskjell og "jeg ville aldri satset på" blir meningsløse hvis der først oppstår følelser. Disse oppstår uavhengig av slike foretningsmessige forhåndsvurderinger. Når en mann er 54 så har altså en yngre kvinne bare et ti års langt forhold å se frem til? Alvorlig talt da! En mann fungerer godt på alle vis MYE lenger enn som så, og det med hva man finner attraktivt med en partner er helt individuelt, og reguleres ikke av et regelverk.

Dessuten; hvor mange forhold er det ikke som sprekker/går over ende lenge før ti år har passert når en pike finner en partner på samme alder?

Bare å lese andre tråder her inne det så ser man fort at det med alder ikke er avgjørende for om et forhold blir langvarig eller kortvarig.

Peis på! Skal vedde på hun er interessert!

Gjest Gjest
Skrevet

Skjønner at man ALDRI må innlate seg på et godt "vennskapelig" forhold til en mannlig eldre kollega. Huff.

Skrevet
Skjønner at man ALDRI må innlate seg på et godt "vennskapelig" forhold til en mannlig eldre kollega. Huff.

Akkurat det tenkte jeg også....

Gjest Gjest
Skrevet

Det er lov å prøve seg. Hun er jo 30, og dermed godt voksen. Jeg hadde syntes det var "verre" om dere begge var ti år yngre. Da hadde hun etter all sannsynlighet vært langt mer umoden enn deg. Det er hun ikke nødvendigvis som 30-åring.

Men husk at selv om du tiltrekkes av yngre kvinner så er det langt fra sikkert at hun tiltrekkes av godt voksne menn. Beklager å måtte si det, men selv om det finnes en rekke attraktive menn i femtiårene, så er heller ikke de bygd som om de er tjue år yngre. Selv de mest atletiske femtiåringer er ikke så stramme i kroppen, med så brede skuldre som de var tjue år før. De er løsere i fisken, har gjerne begynt å få mage og måne, og litt "slappe pupper". Ikke at det nødvendigvis gjør noe. Men om hun tenker som deg så faller du mest sannsynlig gjennom.

Og selv om hun i utgangspunktet synes du er både attraktiv nok og hyggelig er det mange hindringer i veien som kan komplisere ting. Vil man ha barn? Vil man som par fungere sosialt? (Har alle dine venner damer som er tjue år eldre enn henne, mens hennes venner har menn som kunne vært sønnene dine) Hva om ti år når du nærmer deg pensjonsalderen mens hun skal feire førtiårsdag?

Om et forhold kan fungere eller ikke, handler om veldig mye mer enn om at du er seksuelt tiltrukket av henne. Hadde jeg vært henne hadde jeg vært skeptisk, på grunn av alle momentene jeg har nevnt. Det kunne føltes som like greit å bare unngå alle problemene ved å heller finne seg en som er tjue år yngre.

Personlig lurer jeg litt på hva som er greia di. Hadde en fyr på over femti prøvd seg på meg hadde jeg nok lurt på hvorfor han var ute etter lammekjøtt. Om du seriøst vil at dette skal bli et fungerende forhold bør du nok tone ned fokuset på at du ikke tenner på femti år gamle kvinner, men trenger strammere kropper for å tenne. Det hadde vært en kraftig turn-off for meg å høre, selv som innehaver av den strame kroppen du så gjerne ville ha. Vi skal alle bli femti år gamle kvinner, og ingen av oss ønsker å se for oss et liv med en mann som stadig ser etter yngre kvinner, helt blind for det faktum at han har "gamlishengerumpe" selv. Vi ønsker å respektere våre menn, og slik oppførsel virker bare patetisk.

Om du virkelig er interessert i henne som menneske bør du heller se alderen som en hindring, men at hun er så spesiell for deg som menneske at du vil prøve å overvinne den hindringen.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Du kan bare stryke "eldre" der...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...