Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2009 #1 Skrevet 30. juni 2009 Jeg venter på å få en stor sum skattepenger inn på konto... Kommer de ikke før oktober, eller er det fortsatt håp for å få de nå snart? Kan man ringe og klage hvis man ikke får de nå? Jeg trenger de skikkelig...
Leo Skrevet 30. juni 2009 #2 Skrevet 30. juni 2009 (endret) Hvis du har fått beskjed om at skatteoppgjøret ditt er klart, kan beløpet være motregnet mot skyldige beløp til stat/kommune i form av bidrag, tidligere skatte-/avgiftskrav, manglende innbetalinger til barnehage/SFO osv. I slike tilfeller kan (Og vil...) kemneren beholde pengene dine og videresende dem til rette instans. Det gjøres uten at du får nærmere beskjed og det er de i sin fulle rett til. Hvis du derimot ikke har fått beskjed om noe som helst og skatteoppgjøret ditt helller ikke ligger på alltinn.no eller er mottatt pr. post, ville jeg ha tatt en telefon og spurt. Endret 30. juni 2009 av Leo
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2009 #3 Skrevet 30. juni 2009 Det gjøres uten at du får nærmere beskjed og det er de i sin fulle rett til. Man skal ALLTID ha beskjed i form av skriftlig henvendelse (brev) fra kemneren!
Leo Skrevet 30. juni 2009 #4 Skrevet 30. juni 2009 Man skal ALLTID ha beskjed i form av skriftlig henvendelse (brev) fra kemneren! Man får brev fra kemneren om at det er foretatt en motregning, men det skjer først etter at det faktisk er gjort og man f.eks. opplever at skattepengene ikke kommer som forventet. De varsler altså ikke dette på forhånd. Hentet fra stortinget.no: Motregning ved skatteavregningen skjer maskinelt og formløst, og skattyter mottar ikke melding om motregningen før i avregningsoppgjøret.
Belit Skrevet 30. juni 2009 #5 Skrevet 30. juni 2009 Flere enn tidligere år får oppgjøret først til høsten. Jeg har alltid fått det til sommeren, men trakk i år høstloddet og sitter som du og venter forgjeves på en masse penger som jeg hadde regnet med å få til ferien. Fikk vite at for min del skyldes det forhold knyttet til min manns ligning, og ektefeller skattes alltid sammen og det gjøres aldri unntak for dette. Jeg ringte Skatteetaten og fikk vite at det IKKE er mulig å be om å få komme i junikategorien, men at man kan søke om å få utbetalt forskudd hvis man har særlige grunner å anføre.
Gjest TS Skrevet 30. juni 2009 #6 Skrevet 30. juni 2009 Nå fikk jeg bekreftet at de ikke kommer før i oktober. Visste ikke at noen får de da engang jeg. Aldri skjedd meg før... Så det var surt.
Gjest Gjest_Ida_* Skrevet 30. juni 2009 #7 Skrevet 30. juni 2009 Men tenk så glad du blir til høsten - når de kommer! Og da har alle vi andre brukt opp våre :-) Så ikke så dumt å få dem litt sent heller (selv om jeg skjønner at det er litt kjipt hvis man forventet å få dem nå da!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå