Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2009 #1 Skrevet 29. juni 2009 Bidraget kommer vanligvis rundt den 28 i hver mnd, men nå har jeg enda ikke fått det. Er det flere enn meg som også venter på bidrag men ennå ikke har fått?
NoAngel Skrevet 29. juni 2009 #2 Skrevet 29. juni 2009 får det ikke før rundt den 4. jeg, det sies at bidrags forskudd skal inn innen den 10. hver mnd
Gjest ts Skrevet 30. juni 2009 #3 Skrevet 30. juni 2009 får det ikke før rundt den 4. jeg, det sies at bidrags forskudd skal inn innen den 10. hver mnd Vet at det sies at bidraget skal være på kto innen den 10, men det pleier å være på kto rundt den 28, derfor reagerer jeg når det ennå ikke er på kto.
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2009 #4 Skrevet 30. juni 2009 Du kan ikke begynne å vente før fristen da. Selv om du har vært heldig og fått det før tidligere.
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2009 #5 Skrevet 30. juni 2009 Du kan ikke begynne å vente før fristen da. Selv om du har vært heldig og fått det før tidligere. Jo det kan man. I de tilfellene der BY betaler bidrag senest den 25 i mnd skal bidraget også komme inn på kto i løpet av få dager. Det er ikke snakk om å ha vært heldig å fått bidraget i slutten av mnd, det har mer med å gjøre at BY betaler sin utgift i tide. Da er det heller ikke snakk om at BM får noe som helst i bidragsforskudd fra Nav, men rett og slett bidrag betalt av den andre foreldren. Skjønner ikke hvorfor Nav da skal sitte på de pengene lenger enn nødvendig.
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2009 #6 Skrevet 30. juni 2009 NAV har ikke lov til å "sitte" på pengene,de må betale dem ut fortløpende. Jeg får 2000,- mellom den 1 og 6. 180,- 2-3 dager etterpå og 940 mellom den 10-17 hver månde.
Gjest miss lisa Skrevet 30. juni 2009 #7 Skrevet 30. juni 2009 Har heller ikke fått bidraget som den ene faren betaler. Pleier å ha pengene på konto ca 25. hver måned, men ikke kommet inn i dag. Mottar ikke forskudd for noen av dem siden jeg tjener for mye (yaeh right).
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2009 #8 Skrevet 30. juni 2009 Du kan ikke begynne å vente før fristen da. Selv om du har vært heldig og fått det før tidligere. Er jo ikke snakk om frist så lenge det er bidrag betalt av den andre forelderen. Dette har ingenting med forskuddsbidrag å gjøre, som har frist 10. hver måned.
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2009 #9 Skrevet 30. juni 2009 NAV har ikke lov til å "sitte" på pengene,de må betale dem ut fortløpende. Jeg får 2000,- mellom den 1 og 6. 180,- 2-3 dager etterpå og 940 mellom den 10-17 hver månde. Nav "sitter på pengene" i minst tre dager, det utgjør en del renteinntekter for staten i løpet av ett år, da det er ganske mange som får bidraget sitt via nav innkreving.
Gjest ts Skrevet 4. juli 2009 #10 Skrevet 4. juli 2009 Snakket med Nav på fredag siden bidraget ennå ikke var kommet inn. Der fikk jeg beskjed om at de hadde sendt bidraget til meg den 30, noe jeg ikke tror siden det ennå ikke har kommet på kto. Jeg vil igjen presisere at det ikke er snakk om bidragsforskudd, men bidrag som er betalt av barnets far i sin helhet. Irriterende at Nav skal sitte på pengene i mange dager å dra renter på andres bekostning.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2009 #11 Skrevet 5. juli 2009 Er jo bare å be far om å betale deg direkte det, da slipper nav å sitte på de pengene.
Saeria Skrevet 5. juli 2009 #12 Skrevet 5. juli 2009 Det kan jo hende at det er krøll i banken også da, og ikke at NAV lyver.
Gjest ts Skrevet 5. juli 2009 #13 Skrevet 5. juli 2009 Er jo bare å be far om å betale deg direkte det, da slipper nav å sitte på de pengene. Jada, det er bare å be far betale direkte til meg. Men da vil jeg tape 2.000 kr i mnd siden far mener at det holder å betale 2.000 for barnet sitt å ikke 4.000 kr. Selv om det er en grunn til at han må betale så høyt bidrag. Det er ikke alle BY som er villige til å betale for barna sine frivillig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå