Gå til innhold

Gravid og usikker

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_jente20_*
Skrevet

Jeg har et kjempeproblem.. Den siste tiden har jeg ikke følt meg helt bra, kvalm osv. jeg var hos legen og fant ut at jeg er gravid. I 10. uke.. For 2 uker siden ble det slutt med en fyr jeg har truffet over lengre tid, vi har holdt på ca et år. Han fant seg en ny dame, og avsluttet med meg. Jeg har hele tiden gått på p-piller, det er også derfor jeg ikke har tatt en test tidligere. Jeg har ennå ikke fortalt ham at jeg er gravid, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg vurderer å ta abort, men jeg er ikke sikker, mye fordi jeg er såpass langt på vei. Jeg vet at han ikke vil ha barn, og jeg vet ikke om jeg vil ha et barn med en mann som ikke ønsker det. Grunnen til at jeg ikke har fortalt ham det er fordi jeg vil avgjøre om jeg skal beholde det eller ikke først. Jeg vet ikke om jeg ønsker dette barnet, men samtidig har jeg problemer med tanke på å ta abort. Han er 28 år, og ganske voksen i forhold til meg (jeg er 20). Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, eller hvordan han kommer til å reagere når jeg forteller ham det. Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest tingelin
Skrevet

Forstår at dette er vanskelig for deg. Jeg foreslår at du kontakter Stiftelsen Amathea. Der vil du få råd og støtte uansett om du velger å fullføre svangerskapet eller avbryte det.

www.amathea.no

Det ordner seg skal du se. Lykke til!

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

kommer også an på hvor langt du har kommet i livet og hva du har tenkt til fremover også på en måte.. er du feks ferdig med utdanning og har en bra jobb og har en sikra framtid så og si? dette er ganske viktig også.. :S jeg er også 20, og jeg har utdanningen foran meg så tror nok jeg ville ha tatt abort.. med det er meg! vi har jo flere år igjen å kunne bli gravid på også.. men skjønner det er tøft og vanskelig! du vet dette best selv! :)

Og du burde ta det opp med han før du gjør noe som helst iaffal..! kanskje greit å bli sikker selv først ja :)

Gjest Gjest
Skrevet

Du må jo bestemme for deg selv, men hadde dette vært meg så hadde jeg definitivt tatt abort.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er et viktig valg du skal ta. Barnet ditt som er 10 uker på vei er noe nær ferdig formet med organene på plass, og har hjerteslag. Om ca. en måned kan det høre lyder.

Gjest Determinist
Skrevet

Du behøver ikke å velge: universets fysiske lover har allerede valgt for deg. Du behøver ikke å gjøre noe, alt er forutbestemt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...