Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2009 #1 Skrevet 29. juni 2009 Hvordan fungerer det egentlig? Hvilke kjoler kan farges? Er det mulig å skjære av slepet på kjoler, slik at det blir mer ballkjole i etterkant? Dette er kjolen min: her
Kanutten Skrevet 29. juni 2009 #2 Skrevet 29. juni 2009 Hei Slepet på denne kan nok klippes av, sånn at den blir mere ballkjole. Når det gjelder farging, spørs det hva slags materialer som er i kjolen. Jeg mener jeg har hørt at bare naturstoff som silke, lin, og bomull kan farves, så om kjolen er i kunststoff, kan du får problemer med å farve kjolen din.
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2009 #3 Skrevet 30. juni 2009 Takk for svar! Er så glad i kjolen, og vil gjerne kunne bruke den i etterkant av brylluoet også. Hadde vært fantastisk om jeg fikk omgjort den til ballkjole. Det står: "Fabric: Taffeta" når det kommer til stoff. Har du peiling på det?
Kanutten Skrevet 30. juni 2009 #4 Skrevet 30. juni 2009 Takk for svar! Er så glad i kjolen, og vil gjerne kunne bruke den i etterkant av brylluoet også. Hadde vært fantastisk om jeg fikk omgjort den til ballkjole. Det står: "Fabric: Taffeta" når det kommer til stoff. Har du peiling på det? Taffeta er de vi kaller taft på Norsk. Det kan enten være av silke eller i syntetisk stoff, så bare Taffeta er ikke en god nok beskrivelse desverre.. Om det er silke, går den fint å farve. Du kjenner det egentlig på stoffet om det er silke eller ikke, emn det er vanskelig å forklare hva froskjellen er.
krillan Skrevet 30. juni 2009 #5 Skrevet 30. juni 2009 Tror det går fint å sy den om til ballkjole. Det blir nok fint. Fin kjole. Enig, tror det er bare naturstoff som kan farges. Men du kan jo høre med en kjole salong om det vet noen om det
lilleGrethe Skrevet 30. juni 2009 #6 Skrevet 30. juni 2009 Det er riktig som dere sier over, det er kun naturstoffer som kan farges - i alle fall med godt resultat. Polyester o.l. tar opp farge veldig dårlig. Det ville nok stått på om det var silke - de pleier å annonsere det hvis det er det. Jeg ville ikke anbefalt å farge kjolen, du risikerer å ødelegge den, og fargen kan bli ujevn.
Nadir Skrevet 30. juni 2009 #7 Skrevet 30. juni 2009 Jeg vil farge brudkjølen min også. Men jeg vet ikke hvor det kan gjøres?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå