Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi er en familie på 4 (to barn på 11 og 7 år) som skal reise til thailand. Hvor mye lommepenger trengs? Vi har frokost på hotellet, men skal ellers spise alle måltidene ute. Vi ønsker å shoppe litt og reise litt rundt. Vi skal til Hua Hin. Vet jo at det er billig i Thailand, men synes det er vanskelig å beregne hvor mye lommepenger som trengs. Vi har satt av 17000 kr, men aner ikke om det er nok.

Noen som har noen erfaringer å dele med meg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Hei!

Vi er en familie på 4 (to barn på 11 og 7 år) som skal reise til thailand. Hvor mye lommepenger trengs? Vi har frokost på hotellet, men skal ellers spise alle måltidene ute. Vi ønsker å shoppe litt og reise litt rundt. Vi skal til Hua Hin. Vet jo at det er billig i Thailand, men synes det er vanskelig å beregne hvor mye lommepenger som trengs. Vi har satt av 17000 kr, men aner ikke om det er nok.

Noen som har noen erfaringer å dele med meg:)

Heldigriser:-) Var i Hua Hin i fjor sommer, herrrlig!

Vi var 2 voksne som var i Thailand i 3 uker. Vi reiste rundt ( var på 3 plasser), spiste alt utenom frokost ute og var på en sånn dagstur med guide i jungelen og ridning på elefant. Var også masse shopping i Bangkok. Vi brukte ca 15000 kr tilsammen. Men da er det også med 6000 kr for skreddersydde klær, og 1600 kr i overvekt hos flyselskapet hjem...hehe

Så i rene lommepenger utenom skreddersyddeklær da, så blir det 7400 kr.

Lengter tilbake......

Endret av øyenstikker
Gjest Gjest
Skrevet
Heldigriser:-) Var i Hua Hin i fjor sommer, herrrlig!

Vi var 2 voksne som var i Thailand i 3 uker. Vi reiste rundt ( var på062594 3 plasser), spiste alt utenom frokost ute og var på en sånn dagstur med guide i jungelen og ridning på elefant. Var også masse shopping i Bangkok. Vi brukte ca 15000 kr tilsammen. Men da er det også med 6000 kr for skreddersydde klær, og 1600 kr i overvekt hos flyselskapet hjem...hehe

Så i rene lommepenger utenom skreddersyddeklær da, så blir det 7400 kr.

Lengter tilbake......

Det synes jeg var veldig lite på to personer for tre uker. Vi var i Thailand i tre uker i fjor (to personer). Vi brukte cirka 25 000 tilsammen, i tillegg til reise og opphold. Det var noe shopping, men ikke særlig mye.

Skrevet
Det synes jeg var veldig lite på to personer for tre uker. Vi var i Thailand i tre uker i fjor (to personer). Vi brukte cirka 25 000 tilsammen, i tillegg til reise og opphold. Det var noe shopping, men ikke særlig mye.

Men det var stor forskjellpå prisene på de forskjellige stedene da. Koh Samui var mye dyrere enn Hua Hin, for akkurat den samme maten, varene osv. Så det kan sikkert variere etter hvor du er i Thailand.

Vi kjøpte oss lunsj og middag ute. Vin til maten. Brus og snack til stranden kjøpte vi i butikken.

Men så skal det sies at jeg spiste mye thaimat, som er utrolig godt, noe som også er billigere enn å spise mat som pizza, biff/kjøttmat osv.

Gjest Gjest
Skrevet

Dere opererer med sinnsyke lommepenger...

Da jeg var i Bangkok og på en av øyene i tilsammen 2 uker med samboeren brukte jeg alene kr 10.000 - og det var i fjor.

Da mener jeg utenom hotell - og fikk da sydd lekre kjoler av silke også, og vi spiste ute hele tiden.

Gjest Gjest
Skrevet

Da jeg var i Bangkok og på en av øyene i tilsammen 2 uker med samboeren brukte jeg alene kr 10.000 - og det var i fjor.

Da mener jeg utenom hotell - og fikk da sydd lekre kjoler av silke også, og vi spiste ute hele tiden.

Jeg skjønner ikke dette.. Hva er sinnssykt med lommepengene til de over?

Det er jo snakk om hhv 25 000 og 15 000 for to personer i tre uker. Du brukte 10 000 på èn på to uker..?

Gjest Gjest_Ida_*
Skrevet
Jeg skjønner ikke dette.. Hva er sinnssykt med lommepengene til de over?

Det er jo snakk om hhv 25 000 og 15 000 for to personer i tre uker. Du brukte 10 000 på èn på to uker..?

Akkurat det samme skulle jeg til å skrive!

Skrevet

øøøø??? Mener du vi brukte sinnsykt LITE da eller??? Du brukte jo rimelig mye i forhold til meg og det hun andre svarte da.

Litt nysgjerrig på hvordan du fikk til å bruke så mye...

Må legge til at vi også leide oss en egen guide med skyss i Bangkok i 3 timer på turen også. Glemte åliste den opp:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...