Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2009 #1 Skrevet 29. juni 2009 Vi er invitert i et muslimsk bryllup i sommer, og i den anledning lurer jeg på hvordan et slikt bryllup arter seg. Blir veldig spennende, og jeg gleder meg til å oppleve et "annerledes" bryllup. Noen som kan fortelle meg noe om muslimske bryllup?
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2009 #2 Skrevet 29. juni 2009 Vi er invitert i et muslimsk bryllup i sommer, og i den anledning lurer jeg på hvordan et slikt bryllup arter seg. Blir veldig spennende, og jeg gleder meg til å oppleve et "annerledes" bryllup. Noen som kan fortelle meg noe om muslimske bryllup? Lite alkohol!
kinkeline Skrevet 29. juni 2009 #3 Skrevet 29. juni 2009 Uhm.. det er vel ikke noe som heter et muslimsk bryllup. Det er heller bryllup fra landet paret kommer fra du må lure på hvordan er. Et marrokansk bryllup og et pakistansk er ikke det samme selv om de begge er muslimske land.
Gjest farge Skrevet 29. juni 2009 #4 Skrevet 29. juni 2009 vil tippe at det som er felles for dem er at man feirer med de ulike kjønnene i forskjellige rom i en periode av festen. har vært i et pakistansk(i norge), og der var vi samlet i et lokale hvor de skilte kjønn. kvinner og barn i ett rom, og menn i ett annet. så etter en times tid med litt høylesning(over mikrofon for oss kvinner) så ble vi samlet til fest. alt i alt var det visst veldig formelt for mannfolka(imamen satt og leste høyt fra koranen) - og generelt lite samtale. de kjedet seg visst veldig..... vi i kvinnerommet koste oss, og ingen fulgte egentlig med på høytlesningen. så var det samling, masse god mat osv......de hadde ulike "skikker" som skulle gjennomføres, var mest for barna og brudeparet, var ganske uformelt. på slutten ble det litt mer følelsesladd markering da bruden skulle "forlate hjemmet" - familien gråt osv. her kunne det fort blitt litt kulturkrasj om vi eks hadde gratulert(slik vi gjerne gjør) - for dette er visst en veldig trist stund for spesielt brud og foreldre. var veldig koselig:=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå