Gjest jane doo Skrevet 29. juni 2009 #1 Skrevet 29. juni 2009 Går man i begravelse til eksen familie, har barn sammen.. Er det noe forskjell på hvem i familien det er? Har forholdet til eksen noe å si godt /dårlig??
babord Skrevet 29. juni 2009 #2 Skrevet 29. juni 2009 (endret) Jeg ville gått for eksens foreldre eller søsken, men bare i kirken, ikke i mottagelsen.. Hvis forholdet var så dårlig at det ville bli en ekstra belastning for han at jeg var der ville jeg ikke gått. Endret 29. juni 2009 av babord
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2009 #3 Skrevet 30. juni 2009 Jeg er enig med babord, men synes kanskje du ikke trenger å gå til eksens søsken dersom det er lenge siden brudde. Men om man har godt forhold så selvsagt. Tror det kommer litt ann på om man har kontakt eller om det er lenge siden brudde. Tror ikke jeg hadde gått i begravelse til eksens familie om det var over 10 år siden bruddet....
Gjest balla Skrevet 30. juni 2009 #4 Skrevet 30. juni 2009 Synes eksens ønsker om tilstedeværelse/ ikke tilstedeværelse burde være avgjørende. Ellers bør man etter min mening holde seg i bakgrunnen når man ikke er av de næreste pårørende. Men det gjelder for alle, ikke bare ekser.
Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2009 #5 Skrevet 1. juli 2009 Eksen kom i begravelse til faren min. Han spurte ikke meg direkte, men ungene tok det opp. Jeg sa at det var helt ok selv om vi ikke har et godt forhold. Han var også med på mottakelsen men da etter invitasjon fra meg. Det han først og fremst gjorde var å stille opp for ungene og snakke med de. Jeg "måtte" snakke med alle de andre som kom dit.
Nynaeve Skrevet 2. juli 2009 #6 Skrevet 2. juli 2009 Ved felles barn synes jeg at man burde være i kirka, om man vil være med etterpå spørs vel litt på ex'en og x-familie. Gjelder nærmeste familie og om barna skal være med. Skal ikke barna være der, og du ikke hadde et spesielt forhold er det mer valgfritt.
Fluffie Skrevet 2. juli 2009 #7 Skrevet 2. juli 2009 Naar man har felles barn og/eller kjente den avdoede godt saa mener jeg det er greit aa komme i begravelsen, i alle fall i kirken om ikke mottakelsen.
Jade Skrevet 2. juli 2009 #8 Skrevet 2. juli 2009 Er man oppegående mennesker som ikke flyr i tottene på hverandre bare de er i samme rom, så synes jeg man kan vise såpass respekt at man ihvertfall møter opp i kirka. Jeg ville ikke troppet opp på mottakelse med mindre jeg visste det var ok for eksen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå