Zulu Skrevet 30. juli 2003 #1 Skrevet 30. juli 2003 Trenger hjelp jeg..... Kjøpte ny cd-brenner idag, og har fått innstallert den i pc'en, med unntak av lydkort kablen... Fant ikke helt ut hvor den skulle festes... Det er allerede festet en kabel fra DVD spilleren til der det står Audio på lydkortet... Trenger jeg en fra cd-brenneren da, evt hvor fester jeg denne?? Men problemet mitt er egentlig at jeg ikke får innstalert maskinvaren... Når jeg kjører automatisk innstallering finner ikke pc'en noen ting nytt... Fikk med installasjonscd med brenneren.... Putter jeg denne i den nye cdbrenneren for å få innstallert den??? Føler meg ganske så klønete nå ja :oops: .... Noen som kan hjelpe?? :oops: Zulu
Gjest Lea Skrevet 30. juli 2003 #2 Skrevet 30. juli 2003 På min PC trenger jeg bare å installere programvaren.. så virker brenneren. Har du husket å flytte jumperen? Virker knappen for å åpne spilleren/brenneren? Ang. lyd, så trenger du ikke kablet til brenneren om du ikke skal spille musikk/CD-er med lyd på den. På min PC har jeg bare en slik kobling på lydkortet, så jeg har bare lyd på CD-spilleren.
Zulu Skrevet 30. juli 2003 Forfatter #3 Skrevet 30. juli 2003 Har du husket å flytte jumperen? Virker knappen for å åpne spilleren/brenneren? Jumperen skal stå i riktig posisjon og spilleren åpner seg... Kanskje jeg må inn i pcen igjen og dobbelt sjekke jumperen... men det var dataguruen på jobben som satt den i rett posisjon, så det skal være riktig som det er...
Gjest Lea Skrevet 30. juli 2003 #4 Skrevet 30. juli 2003 Da er sikkert alt i orden. Bare sett i CD-en og installer programvaren du. Men slik som den er nå, så skal den fungere som en vanlig CD-spiller. Gå inn i min datamaskin, så skal du finne den der.
Zulu Skrevet 30. juli 2003 Forfatter #5 Skrevet 30. juli 2003 Yes!!! Nå tror jeg jammen meg den virker :D Takk så mye for hjelpen Lea :blunke:
Gjest Anonymous Skrevet 3. august 2003 #7 Skrevet 3. august 2003 Trenger hjelp jeg..... Kjøpte ny cd-brenner idag, og har fått innstallert den i pc'en, med unntak av lydkort kablen... Fant ikke helt ut hvor den skulle festes... Det er allerede festet en kabel fra DVD spilleren til der det står Audio på lydkortet... Trenger jeg en fra cd-brenneren da, evt hvor fester jeg denne?? Som Lea nevnte, trenger du bare denne kabelen dersom du skal spille musikk-CDer i brenneren. Hvis du ikke har en ekstra kontakt på lydkortet, må du nødvendigvis velge om du vil ha DVD-spilleren eller brenneren tilkoblet. Men... det finnes et alternativ. Hvis du går inn i Kontrollpanel > System > Maskinvare > Enhetsbehandling og finner brenneren under DVD/CD-ROM-spillere, kan du høyreklikke på den, velge "Egenskaper", og slå på noe som heter "digital CD-avspilling" (eller noe slikt, jeg har engelsk Windows og der heter det "Digital CD Playback"). Musikkdataene sendes da digitalt fra CD-brenneren til maskinen, og da trenger man ikke den ensktra lydkabelen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå