Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er ca 1 1/2 år inne i et samboerforhold som begynner å skrante noe veldig. Han har fra tidlig i forholdet hatt meldingskontakt med gamle elskerinner, og vært svært opptatt med sexchat på mobilen, der han og andre jenter delte bildemeldinger av hverandre til en svimlende høy sum. (Dette ble skjult fra meg).

Jeg tilgav han for dette, men det er jo klart at mange av følelsene mine for han dabbet av etter dette.

Til vanlig er han sur, gretten, tafatt og sturer, men han er veldig flink ellers til renhold i huset.

Selv har et "spøkelse" fra fortiden dukket opp igjen, og følelser jeg trodde var ganske godt begravet har kommet frem igjen på verst mulig måte. Jeg har ikke hatt noe kontakt med denne personen, annet enn at både jeg og min samboer snakket med han litt her en gang sammen. Forholdet til personen fra fortiden ble så fort revet i fra emg, at jeg aldri fikk noen avslutning ei heller noen slags form for samtale med han om det. Nå kommer alt tilbake, og jeg føler null tiltrekning til min egen samboer. Han er sur og gretten, og jeg klarer ikke føle noe som helst for noen som er på den måten...

Skal man lappe sammen, og prøve ekstra hardt å få ting til å fungere?

Og er det galt av meg å prøve å få tak i personen fra fortiden, få en lang prat med han, og få en oppklaring og avslutning på oss? (Uten at det skjer noe fysisk, annet enn evt en god lang klem jeg kjenner jeg trenger).

Og om vi skulle ha flyttet fra hverandre, står jeg veldig vanskelig i det økonomisk sett også, selv om dette ikke er noe som burde holde forholdet gående...

Det er forferdelig frsutrerende å gå rundt med tanker om "tapt kjærlighet", gråte seg sår i drømmene og ikke klare å fokusere i hverdagen på den personen man vil...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

du trenger en god klem fra denne gamle flammen, ja......... jaja, kjør på jente, så havner du og forholdet ditt i grøfta

Skrevet

Av alt som stod skrevet, så var det DET du hang deg opp i? Hadde jo ikke noe med saken å gjøre.

Skrevet
Hei!

Jeg er ca 1 1/2 år inne i et samboerforhold som begynner å skrante noe veldig. Han har fra tidlig i forholdet hatt meldingskontakt med gamle elskerinner, og vært svært opptatt med sexchat på mobilen, der han og andre jenter delte bildemeldinger av hverandre til en svimlende høy sum. (Dette ble skjult fra meg).

Jeg tilgav han for dette, men det er jo klart at mange av følelsene mine for han dabbet av etter dette.

Til vanlig er han sur, gretten, tafatt og sturer, men han er veldig flink ellers til renhold i huset.

Selv har et "spøkelse" fra fortiden dukket opp igjen, og følelser jeg trodde var ganske godt begravet har kommet frem igjen på verst mulig måte. Jeg har ikke hatt noe kontakt med denne personen, annet enn at både jeg og min samboer snakket med han litt her en gang sammen. Forholdet til personen fra fortiden ble så fort revet i fra emg, at jeg aldri fikk noen avslutning ei heller noen slags form for samtale med han om det. Nå kommer alt tilbake, og jeg føler null tiltrekning til min egen samboer. Han er sur og gretten, og jeg klarer ikke føle noe som helst for noen som er på den måten...

Og er det galt av meg å prøve å få tak i personen fra fortiden, få en lang prat med han, og få en oppklaring og avslutning på oss? (Uten at det skjer noe fysisk, annet enn evt en god lang klem jeg kjenner jeg trenger).

Og om vi skulle ha flyttet fra hverandre, står jeg veldig vanskelig i det økonomisk sett også, selv om dette ikke er noe som burde holde forholdet gående...

Det er forferdelig frsutrerende å gå rundt med tanker om "tapt kjærlighet", gråte seg sår i drømmene og ikke klare å fokusere i hverdagen på den personen man vil...

Alvorsprat.

Ta en alvorsprat med samboeren din. Vil dere forskjellige ting? Er han ute etter å ha et forhold som er åpnegt på hans side? Er det greit for deg? Vil dere ha et forhold som er åpent i begge ender? Sur og gretten kan være en sykdom, eller kjærlighetssorg, eller søvnmangel. Finn ut av det , og vurder om det kan justeres.

Fortidsmonsteret ditt. Hvorfor dumpet han deg? Er det noen som helst grunn til at han ikke vil dumpe deg en gang til? Du kan ikke ta imot klem av han uten at det får konsekvenser.

Det smarteste er å satse på å være alene, og holde deg unna slike nestenelskere som du har. Finn den rette! (Definisjon på den rette: En som er interessert i å være fast på laget ditt, og ikke ser etter muligheter for å prøvespille på bedre lag). Du kan jo spørre samboeren din om han er ute etter fast forhold med deg, og forsøke å bli enig i ett opplegg som er bra.

Gjest Gjest
Skrevet
Hei!

Jeg vet ikke om jeg hadde giddet å prøve så mye mer på det forholdet du er i nå, sånn som du beskriver fyren, nei. Men jeg syns heller ikke det er riktig av deg å oppsøke din gamle flamme for å få closure, med mindre du har avklart med kjæresten din hva han syns om det. Nå syns jeg ikke akkurat han fortjener det etter hvordan han har vært, men likevel. Jeg syns det reale er å være ærlig mot han.

Skrevet

Jeg må legge til at jeg er IKKE interessert i å prøve meg på noe med den gamle personen. Jeg vil kun SNAKKE ut, og det skal jeg klare helt fint uten noe som helst annet. Jeg hater utroskap.

Jeg har tatt alvorsprater på alvorsprater med min nåværende, men ingenting synker inn. Jeg VIL gjerne være me dhan, men lurer nå på om hvor mye man skal prøve å lappe i sammen et forhold.

Nok en gang, jeg har ingen intensjoner om å prøve meg på den gamle "flammen" igjen. Jeg vil snakke ut for å komme videre. Det er alt. Jeg har ikke merket noe til følelsene for han på veldig lenge, de var fortrengte. Men å fortrenge holder ikke, de må bort.

Skrevet
Jeg må legge til at jeg er IKKE interessert i å prøve meg på noe med den gamle personen. Jeg vil kun SNAKKE ut, og det skal jeg klare helt fint uten noe som helst annet. Jeg hater utroskap.

Jeg har tatt alvorsprater på alvorsprater med min nåværende, men ingenting synker inn. Jeg VIL gjerne være me dhan, men lurer nå på om hvor mye man skal prøve å lappe i sammen et forhold.

Nok en gang, jeg har ingen intensjoner om å prøve meg på den gamle "flammen" igjen. Jeg vil snakke ut for å komme videre. Det er alt. Jeg har ikke merket noe til følelsene for han på veldig lenge, de var fortrengte. Men å fortrenge holder ikke, de må bort.

Jeg tror ikke du får bort følelser med å snakke med x under 4 øyne. Du må i så fall sørge for å ha ett bredt bord mellom dere på offentlig sted , slik at dere ikke får berørt hverandre. Prøv å ta samtalen på telefon.

Gjest balla
Skrevet

Er i et lignende forhold som deg. Det jeg gjorde var å psykisk ta et steg tilbake. Hva vil jeg ha ut av et forhold? Hvilke behov har jeg som ikke blir dekket. Er jeg alene om å jobbe for forholdet?

Kort og brutalt lag en kort liste om hva du mangler av grunnlegende ting. Ta enda en alvorsprat, men si også at hvis dette ikke blir forandret kan du ikke være sammen med han. Jeg gjorde dette for 3 uker siden. Han tok seg kraftig i skinnet og har vært utrolig god siden det. Men hvis han faller tilbake til det gamle er det over og ut. Hardt og brutalt. :pisk: :slår:

Dette driver altså jeg med nå, mulig du kan prøve noe lignende.

Gjest Illiya
Skrevet (endret)

Hva i alle dager skal du med en samboer som har behov for å flørte med andre, og ellers er sur, grinete og tafatt? Vil du nøye deg med så lite? Er det dette du vil ha?

Personlig hadde jeg trukket meg ut, og heller vært fri til jeg møtte en som hadde nok med meg, og som var fornøyd med det.

Og glem det om dårlig økonomi, det er livet og framtida di du snakker om. Ikke la den avgjøres av at du får dårlig råd som singel!

Endret av Illiya
Gjest Gjest
Skrevet

Ja, jeg henger meg opp i den klemmen kun.

Jeg hater utroskap.

....så lenge den kun rammer deg selv? se for deg at du er glad i kjæresten din men har mistet litt respekten for han i det daglige sånn at du klager litt og er litt sur, eventuelt at du var deprimert og derfor var litt sur på han. han har møtt en gammel flamme og er samtidig i tvil om han orker å fortsette forholdet til deg. du er jo bare sur (i realliteten bare deprimert eller bekymret for økonomien, det vet han jo ikke, han har spurt deg tilstrekkelig til å vite hvorfor du er sur) og nå trenger han en klem

denne vil han ha av den gamle flammen og han "planlegger" at det er greit å få allerede før han nmøter henne

greit for deg?

Skrevet
Ja, jeg henger meg opp i den klemmen kun.

....så lenge den kun rammer deg selv? se for deg at du er glad i kjæresten din men har mistet litt respekten for han i det daglige sånn at du klager litt og er litt sur, eventuelt at du var deprimert og derfor var litt sur på han. han har møtt en gammel flamme og er samtidig i tvil om han orker å fortsette forholdet til deg. du er jo bare sur (i realliteten bare deprimert eller bekymret for økonomien, det vet han jo ikke, han har spurt deg tilstrekkelig til å vite hvorfor du er sur) og nå trenger han en klem

denne vil han ha av den gamle flammen og han "planlegger" at det er greit å få allerede før han nmøter henne

greit for deg?

La du merke til at han var psykisk utro først, og at det er derfor følelsene har dabbet av? Dette skjedde for et års tid siden, de følelsene jeg har fått har skjedd den siste uka.

Ja, jeg hater utroskap, og det er derfor jeg ikke ville vært utro MOT han om jeg skulle ha snakket ut med han gamle, det var jo det jeg skrev.

Illiya:

Tja, hva skal jeg med han... Det er vel en gang sånn, at når man først har gått inn i et seriøst forhold med noen, så prøver man å fikse alt. Han var jo ikke sånn da vi ble sammen, da hadde vi ikke blitt sammen heller.

Det med dårlig økonomi kan ejg ikke glemme, for jeg må mest sannsynlig bo på gata/avslutte studier om jeg gjør det slutt. Og jeg vil jo ikke gjøre det slutt heller, jeg vil bare ha tilbake kjæresten min, og de sterke følelsene for han. Mest av alt stole på han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...