Gå til innhold

Brannfakkel: Pedofili?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sett at du hadde en sønn som var, tja 12-13 år gammel. Han begynner å få hår på stanga, og så er han blitt veldig forelsket i sin kvinnelige 35 år gamle lærerinne. Han drømmer om å kysse henne, og har begynt å leke med seg selv.

Det sies ofte at barn tar skade av å ha sex med voksne. Ville denne ungen tatt skade av å kline med sin 35 årige flamme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, jeg skjønner godt at det ble stille rundt denne tråden. Det er vel ingen som tror at en forelsket 13 åring vil lide om han får kysse dama han er forelsket i, samtidig er det ingen som tør å si at det er greit at en 35 åring kliner med en 13åring. Hjernen slår seg vrang. Morsomt.

Skrevet

Svare på dette, ja, hva slags svar forventer du?

Jeg syns det er greit at en 13-åring gjerne vil kline med ei dame på 35, jeg syns ikke det er greit at ei dame (eller mann for den saks skyld) gjerne vil kline med en 13-åring.

Fornøyd?

Gjest Fugl Fønix
Skrevet

Ta skade av å faktisk kline med henne, ja.

Ta skade av å fantasere om det, nei.

Skrevet

Hva har dette med pedofili å gjøre?

Skrevet
Hva har dette med pedofili å gjøre?

Du mener det er efebofili? Hva hvis ungen bare var 12?

Hvilken skade får ungen av å kline med henne da? Herpes?

Skrevet
Jeg syns det er greit at en 13-åring gjerne vil kline med ei dame på 35, jeg syns ikke det er greit at ei dame (eller mann for den saks skyld) gjerne vil kline med en 13-åring.

Så lystene til 13 åringen er grei.

Hva med å leve ut lysten? Er det da også greit?

Dersom det er greit å ha lyst til å kline med lærerinna si, hva er da galt i å gjøre det?

Skrevet

Dersom det er greit å ha lyst til å kline med lærerinna si, hva er da galt i å gjøre det?

En 13-åring kan ha lyst til og fantasere om forskjellig, men likevel ikke ha forutsetning til å forstå eventuelle konsekvenser av handlingen, eller uheldige ettervirkninger. Dette burde en 35-åring være i stand til. En 13-åring og en 35-åring er heller ikke likeverdige mentalt, og denne 13-åringen vil være underlegen, mens en på 35 vil være i en maktposisjon. Den på 35 har mest sannsynlig erfaringer den på 13 ikke har gjort seg ennå, og som denne tenåringen muligens vil ha bedre utbytte av å gjøre seg sammen med en mer jevnaldrende og likeverdig partner. Voksne fantaserer også om mye forskjellig, noen drømmer om å gjennomføre disse, mens andre vet at det de tenner på kun er gjennomførbart i fantasien, og lar det bli med det.

Skrevet

Denne typen motspørsel er gjerne noe av årsaken til at du ikke får svar.

Et seksulet betonet forhold mellom barn og voksen er uakseptabelt. At en voksen utnytter at et barn er betatt er heller ikke akseptabelt. Årsaken er at den yngste gjerne ikke er trent i å tenke konsekvenser enda, mens den voksne burde være det.

Innlegger før meg sier dette på en veldig grei måte.

Hva med om ts kommer med argumenter for hvorfor det bør være akseptert, i stedet for å, i sin ekstreme barnslighet, slakte oss som har argumenter mot? At du ikke har barn, robotkalle, er forholdsvis enkelt å forstå.

Skrevet
Du mener det er efebofili? Hva hvis ungen bare var 12?

Hvilken skade får ungen av å kline med henne da? Herpes?

Ordet efebofili måtte jeg slå opp, for det har jeg aldri hørt om før. Jeg lurte bare på hvorfor du skrev pedofil i topic når pedofili har med prepubertale barn å gjøre. Gutten i din eksempel er jo i puberteten.

Nå vet jeg ikke om gutten nødvendigvis hadde tatt skade av å kline med læreren sin, men det er ikke noe som burde skje. En lærer er i en maktposisjon overfor sin elev og har ikke noe med å kline med sine elever, uansett om læreren er 25, 35 eller 55. Gutten får holde seg til fantasiene sine.

Gjest Sondre
Skrevet

Tror nok ikke tenåringen ville tatt noe skade av å kline med læreren sin. Derimot vill han blitt skikkelig respektert i venneflokken, på den alderen er det jo bare "dødskult" å ha eldre kjærester.

Jeg var hadde selv et forhold til gymlæreren min da jeg var 16 år, hun var 27 og bare en helt utrolig dame, både som person men også utseendemessig. Det ble aldri avslørt, i dag er jeg 22 år gammel. Læreren er blitt både gift og fått barn siden den gang tror jeg...

Har du lyst - ja, da har du lov!

Gjest Sondre
Skrevet

Jeg skrev feil i svaret mitt ovenfor, jeg var 18 da dette skjedde. Ikke 16 år.

Skrevet (endret)

Kult, Sondre. :)

Jeg syns det er noe hyklersk argumentasjon å snakke om skjevhet i maktbalansen. Hvilke forhold er det som har en dønn lik maktbalanse? I det ene forholdet er det mannen som har all økonomisk makt, dama er avhengig, uselvstendig, i det andre forholdet er mannen kanskje lenket til rullestol etter en trafikkulykke, i det tredje forholdet er kanskje dama sjefen på jobben, og sier deg opp om dere krangler, i det fjerde forholdet er mannen en kjempemuskelbunt som banker dama om hun svir pannekakene. Poenget er at det i alle forhold er skjevheter over hver enkeltegenskap, og alle komponenter som utgjør makt. Er det så vanskelig å forstå? Eller er det bare sånn at dere ikke vil forstå?

At dette med skjevhet i maktbalanse stresses så jævlig når det gjelder 12 åringer og sex er ganske sykt. Og når vi først snakker om maktbalanse, så er det ganske tydelig et maktovergrep å nekte 12 åringer å pule lovlig. Om en 16 åring og en 12 åring forelsker seg, så er det helt forkastelig å skulle ødelegge livet til 16 åringen om de blir ferska. Det samme gjelder om det er en snasen 35 åring - så lenge det ikke er snakk om voldtekt.

Når barn føler trang til sex, så er de fra naturens side modne nok. Og om barna tenner på voksne mennesker, så er det like naturlig som når 19 årige jenter tenner på direktører osv.

Brunhilde etterspør argumenter for at det skal være lovlig for barn å knulle. Jeg vet om to gode:

1. Hvorfor skal ikke alt per default være tillatt? Hvorfor skal vi godta at andre eier kroppen vår og setter grenser?

2. Sex er godt.

Hva med nå å komme med noen argumenter på sak, istedenfor å snakke om familien min, og hvor barnslig jeg angivelig er?

Endret av robotkalle
Skrevet

Svarer nå på ditt siste innlegg TS.

Skal jeg forstå det dithen at du mener at så lenge det er lystbetont for barnet så kan man ha seksuelt samkvem med barn?

Å bli berørt på følsomme områder kan selvfølgelig gi en god følelse for barn, men dette gjør det på ingen måte RIKTIG å berøre barn på en seksuell måte.

Det er jo innlysende at et barn ikke har innsikt og modenhet og heller ikke kan sette sine egne grenser, rett og slett fordi det er et BARN!!!!!

Hvor mener du egentlig grensen skal gå? Tydeligvis er en 12-åring et seksuelt objekt og subjekt i dine øyne, men ha med en på 11, 10, 9, 8? Vil du differensiere mellom gutter og jenter?

Ser du ikke at voksne mennesker som har seksuell omgang med barn gjør et overgrep?

Barn er ikke små voksne. Å utsette dem for voksne handlinger ødelegger og forstyrrer deres utvikling og selvbilde.

At barn leker doktor med hverandre og er nysgjerrige på hverandres kropp er derimot naturlig, men har lite eller ingenting med voksen seksualitet eller "knulling" som du skriver å gjøre.

Se der, jeg klarte å være saklig, til tross for alt jeg egentlig hadde lyst til å skrive.

Gjest Cipheria
Skrevet (endret)
Jeg syns det er noe hyklersk argumentasjon å snakke om skjevhet i maktbalansen. Hvilke forhold er det som har en dønn lik maktbalanse? I det ene forholdet er det mannen som har all økonomisk makt, dama er avhengig, uselvstendig, i det andre forholdet er mannen kanskje lenket til rullestol etter en trafikkulykke, i det tredje forholdet er kanskje dama sjefen på jobben, og sier deg opp om dere krangler, i det fjerde forholdet er mannen en kjempemuskelbunt som banker dama om hun svir pannekakene. Poenget er at det i alle forhold er skjevheter over hver enkeltegenskap, og alle komponenter som utgjør makt. Er det så vanskelig å forstå? Eller er det bare sånn at dere ikke vil forstå?

Kva er hyklersk her? Det er ikkje bra om nokon er så avhengig av ein anna at det er einaste årsak til at dei blir hos vedkommande. Det er negativt uansett. Forhåpentlegvis er dei fleste saman med partnaren sin fordi dei har litt kjensler for personen. Der kan vere små skilnadar, til dømes at den eine bestemmer litt meir enn den andre, men det er eit langt stykke frå det til eksempla dine. I vanlege forhold kan den eine gå dersom den føler seg dårleg behandla. Som sagt vil ein 13- åring ikkje ha same mentale evner som ein vaksen, og vil derfor vere lettare å manipulere. Den veit heller ikkje kva konsekvensar handlinga kan få.

At dette med skjevhet i maktbalanse stresses så jævlig når det gjelder 12 åringer og sex er ganske sykt. Og når vi først snakker om maktbalanse, så er det ganske tydelig et maktovergrep å nekte 12 åringer å pule lovlig. Om en 16 åring og en 12 åring forelsker seg, så er det helt forkastelig å skulle ødelegge livet til 16 åringen om de blir ferska. Det samme gjelder om det er en snasen 35 åring - så lenge det ikke er snakk om voldtekt.

Når det er snakk om dei som ikkje ligger langt frå kvarandre i alder (15 og 17), så får det ikkje konsekvensar (straff). I denne perioden av livet, så forandra man seg og veldig. Det er ein veldig stor skilnad på ein 12- åring og ein 19- åring i modningsnivå. Når det gjelder dei unge som er nær kvarandre i alder, så skulle man nok vore flinkare til å sjå an individuelle skilnadar. Men du siktar jo til tilfelle der ein 35- åring har seksuell omgang med ein 13- åring. Det er noko anna. Pga det som er skrive før meg.

Når barn føler trang til sex, så er de fra naturens side modne nok. Og om barna tenner på voksne mennesker, så er det like naturlig som når 19 årige jenter tenner på direktører osv.

No er den seksuelle lavalder det den er fordi at "vi" ikkje meina dei er modne nok. Det er naturleg å fantasere, ja, men det er skilnad på fantasi og handling.

1. Hvorfor skal ikke alt per default være tillatt? Hvorfor skal vi godta at andre eier kroppen vår og setter grenser?

Sånn generelt? Fordi at der er ein del dumme menneskjer som trenger vern frå seg sjølve. Dei ser ikkje konsekvensane av sine handlingar, og handlingane deira vil etterkvart påverke andre menneskjer negativt.

2. Sex er godt.

Dette er jo ikkje eit argument, men tenkte eg måtte ha det med slik at det ikkje ser ut som om eg har oversett det.

Endret av Cipheria
Gjest Gjest
Skrevet

Trådstarter, robotkalle, er jo helt klart ute etter å provosere, eventuelt legitimere egne lyster mot mindreårige. Håper på det første.

Skrevet
Kult, Sondre. :)

Brunhilde etterspør argumenter for at det skal være lovlig for barn å knulle. Jeg vet om to gode:

2. Sex er godt.

Hva med nå å komme med noen argumenter på sak, istedenfor å snakke om familien min, og hvor barnslig jeg angivelig er?

Hvis du virkelig hadde visst noe om barn i det hele tatt, hadde du visst at vi mennesker er seksuelle vesener fra vi blir født.. Små barn onanerer og har seksuelle følelser, det betyr ikke at det derfor er greit å ha sex med dem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...