Skusla Skrevet 30. juli 2003 #1 Skrevet 30. juli 2003 Jeg skal lage Jordbær sorbet og i oppskriften jeg har står det at jeg skal ta vann og sukker, koke dette opp til en sirupsaktig masse. Men det får jeg ikke TIL. Nå kan jeg ikke skryte på meg så mye kunnskap når det gjelder meg+ kjøkkenet, men HVA gjør jeg galt????? Er det noen som har peiling? Vannet er nemlig like rennende det! Eller er det noen som har en ANNA oppskrift på sorbet????? Takknemmelig for svar....
Fakse Skrevet 30. juli 2003 #2 Skrevet 30. juli 2003 Du skal koke leeenge! Gjør du det? Regner med at oppskrifta forteller deg forhold mellom mengde vann og mengde sukker? Ellers lager jeg jordbærsorbet av singelfrosne jordbær i hurtigmikser, sper bare med litt sitronbrus til den blir passelig.
Skusla Skrevet 30. juli 2003 Forfatter #3 Skrevet 30. juli 2003 Ja jeg har tatt rett mengde m sukker og vann.. Jeg dobla oppskrifta da men... KOKE lenge! Ok, det skal jeg gjøre.. Til pers igjen! Tusen takk Ragnhild! :D
Skusla Skrevet 30. juli 2003 Forfatter #5 Skrevet 30. juli 2003 NÅ føler jeg meg dum her, men mesteparten har jo fordampa vekk.... :oops: :oops: :oops: :oops:
Fakse Skrevet 30. juli 2003 #6 Skrevet 30. juli 2003 Eh...og du har avkjølt for å se om det blir "sirup" av det?
Skusla Skrevet 30. juli 2003 Forfatter #7 Skrevet 30. juli 2003 Hehe, nå begynner det å komme seg her... Hvor stivt skal det være da??? Som seig sirup??????? :D
Fakse Skrevet 30. juli 2003 #8 Skrevet 30. juli 2003 Så seig at den ikke lenger kan betegnes som væske.
Skusla Skrevet 30. juli 2003 Forfatter #9 Skrevet 30. juli 2003 Ok.. Da skal den få stå litt til, så får jeg se om jeg får det til.. Takk, snille du. For all hjelp! :D
Gjest Tex Skrevet 30. juli 2003 #10 Skrevet 30. juli 2003 Nå er jeg spent.... Fikk du det til??? (Invitere Tex på nam-nam...??)
Skusla Skrevet 30. juli 2003 Forfatter #11 Skrevet 30. juli 2003 JAAA... :D Den står i fryseren og har begynt å bli ganske stiv allerede... *Skusla legger fire kuler sorbet i ett pent glass, kutter av en bit fra mynteplanten sin og legger på toppen, og serverer ett stooort glass til Tex* :D ( Å selvfølgelig til Ragnhild for god hjelp! ) Hva syntes du???? Go' eller???? Håper det smakte. Nå driver jeg å lager en type med jordbær og blåbær og i morra blir det med bringebær.. Så det er bare å si fra om du vil ha mer!
maiaa Skrevet 5. august 2003 #13 Skrevet 5. august 2003 Hvis den var god (og nokså enkel å lage) kan du godt legge ut oppskriften her, for jeg må si at du fristet litt, ja...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå