Gå til innhold

klær til mannlig forlover

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

På innbydelsen stod det Antrekk: Fint/dress.

Utover dette er det ingen avtale om hva forloveren skal ha på seg. Finnes det noen uskrevne regler om farge på skjorten? Han har en hvit og svartstripet dresskjorte, svart dress og vest. Er dette greit, eller må skjorten være helt hvit?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Så sant stripene på skjorten ikke kommer i konflikt med et eventuelt mønster på vesten høres dette helt fint ut. Forloveren følger jo dresskoden ved å ha mørk dress, og pynter seg litt ekstra ved å ha vest.

Skrevet
Så sant stripene på skjorten ikke kommer i konflikt med et eventuelt mønster på vesten høres dette helt fint ut. Forloveren følger jo dresskoden ved å ha mørk dress, og pynter seg litt ekstra ved å ha vest.

Var det jeg og trodde. Men det var noen som sa at forloveren MÅTTE ha hvit skjorte, så vi ble litt usikre.

Gjest Gjest
Skrevet
Var det jeg og trodde. Men det var noen som sa at forloveren MÅTTE ha hvit skjorte, så vi ble litt usikre.

Tradisjonelt skal det være hvit skjorte dersom antrekket er "mørk dress".

Det finnes forøvrig flere ganske anvendelige skikk-og-bruk-sider på nettet. Mange av dem sier mye lurt om antrekk, både for kvinner og menn. Jeg har lenket til "mørk dress" på et av de skikk-og-bruk-nettstedene jeg liker best.

http://www.skikkogbruk.no/index.php?id=30&nid=31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...