Gå til innhold

Tamron 18-200mm F3.5-6.3 XR DI II LD Aspherical Macro Nikon l

Anbefalte innlegg

Gjest perna
Skrevet

Jeg tenker å kjøpe den for å få øve, - har ikke råd til dyre objektiv og fant ut at den er en billig alternativ. Kan man ha den til Nokin d60 ?

Skrevet

Pass på at du får den som er med fokusmotor, ellers vil du ikke få autofokus med D60.

http://produkt.akam.no/product.php?product...9&cat_id=24

Ellers er det ikke et strålende objektiv, men det gjør jobben hvis du kan leve med at det ikke er helt skarpt og at du bør ha godt lys (eller stativ) for å bruke det.

Skrevet
Pass på at du får den som er med fokusmotor, ellers vil du ikke få autofokus med D60.

http://produkt.akam.no/product.php?product...9&cat_id=24

Ellers er det ikke et strålende objektiv, men det gjør jobben hvis du kan leve med at det ikke er helt skarpt og at du bør ha godt lys (eller stativ) for å bruke det.

Hm, - godt lys?...Jeg tenker bare bruke utendørs i naturen, -

stativ uansett lengden?

Men jeg har jo ikke råd til sigma eller nikkor....... men vil ha 18-200 :(

Skrevet

Da er det bare å kjøpe.

Personlig ville jeg spart til jeg hadde råd til f.eks. denne fra Nikon. Den har bildestabilisering som hjelper deg til å få skarpere bilder ved lange brennvidder og i dårlig lys.

Skrevet
Da er det bare å kjøpe.

Personlig ville jeg spart til jeg hadde råd til f.eks. denne fra Nikon. Den har bildestabilisering som hjelper deg til å få skarpere bilder ved lange brennvidder og i dårlig lys.

Ja, da får jeg begynne å spare, - prøvde objektivet og synes var god, - som på linken du viste :)

Takk! :)

Skrevet

Jeg tror det er en veldig god avgjørelse. Det er veldig stor forskjell på disse to og Nikon sitt er vesentlig bedre. Du vil få en mye bedre brukeropplevelse av det. :)

Jeg har et billig tamron-objektiv selv, 70-300, og det kan virkelig ikke måle seg med den kvaliteten man får om man går opp i pris. Jeg sparer selv til et objektiv som koster rundt 12 000, men i mellomtiden bruker jeg det billige i nødstilfeller.

Skrevet
Jeg tror det er en veldig god avgjørelse. Det er veldig stor forskjell på disse to og Nikon sitt er vesentlig bedre. Du vil få en mye bedre brukeropplevelse av det. :)

Jeg har et billig tamron-objektiv selv, 70-300, og det kan virkelig ikke måle seg med den kvaliteten man får om man går opp i pris. Jeg sparer selv til et objektiv som koster rundt 12 000, men i mellomtiden bruker jeg det billige i nødstilfeller.

Ja, vet Nikkor er mye bedre enn Sigma og Tamron, - det beste objektivet er nok rundt fra 6000 kr.

Jeg tenkte meg å kjøpe den du viste meg linken, - men ble frarådet, - frarådet mange objektiver. Jeg har ingen motivasjon til å kjøpe et objektiv nå på 18-200, - gir opp alt sammen. Bare dyre alle sammen. Hehe.

Men ellers gir jeg faen og kjøper den billigste tamron med fokusmotor, som du viste meg tidligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...