Gjest Stina Skrevet 29. juni 2009 #1 Skrevet 29. juni 2009 heihei. Er det noen som har bra tips om hvordan jeg kan "kjøle ned" katten min eller hvor det er best for den å være i leiligheten? Det blir utrolig varmt midt på dagen når jeg ikke er hjemme, selvom jeg har alle vinduene oppe, noe som gjør at det blir veldig varmt for min inne katt. Katten min har to vannskåler med friskt vann og jeg har til og med satt en liten vifte på gulvet til den. Jeg pleier også å gre den med kaldt vann på børsten, hjelper dette? Håper dere har noen tips eller erfaringer å dele! Vennlig hilsen - Stine ^^
Aurora M. Skrevet 29. juni 2009 #2 Skrevet 29. juni 2009 Du har jo gjort noen bra ting allerede. Nå skal det jo temmelig mye varme til før en katt plages nevneverdig når den er i ro, men den liker å ha muligheten til å kjøle seg ned. Hvis du setter opp så det blir gjennomtrekk om natten, samt skjermer for solen om dagen, så unngår du at det blir den verste stekvarmen. Det kjøligste rommet er jo det som ligger på skyggesiden på dagtid. Katter trekker ned på gulvet i varmen, naturlig nok fordi det er kjøligst der, så hvis du har tykke tepper eller annet på gulvene, så kan det være lurt å løfte de av noen steder, slik at den kommer seg helt nedpå. Rennende vann er fint, for i denne varmen blir vannet vi setter fram romtemperert temmelig fort og de kan nøle med å drikke det. Det viktigste pus får i varmen er kaldt, friskt vann!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå