Musihus Skrevet 29. juni 2009 #1 Skrevet 29. juni 2009 Jeg lurer på om det er noen som gjorde noe annerledes i kirken, symbolsk eller gammel tradisjon, som de har lyst til å dele med meg? Vi tenkte på å tenne lys, men jeg lurer på om det er andre "ting" man kan gjøre for å gjøre vielsen litt "annerledes". Har søkt litt på nettet, men fant ikke ut så mye... Vi skal selvfølgelig ha soloinnslag, og vi har ordnet med noen som synger oss ut av kirken, men hadde hatt lyst til å gjøre noe annerledes, kanskje noe som blir husket som "fint"...
Fun Light Skrevet 29. juni 2009 #2 Skrevet 29. juni 2009 Vi hadde mine to brødre til å spille "Den finast eg veit" av Hellbillies i kirka.. Det første verset var også skrevet i innbydelsen så det ble en slags rød tråd. I tillegg spilte min forlover Gabriels Obo på fløyte. Men du tenker antakelig på noe enda mer eksepsjonelt? Tenne lys høres utrolig fint ut! Symbolsk og fint.
Musihus Skrevet 29. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 29. juni 2009 Vi hadde mine to brødre til å spille "Den finast eg veit" av Hellbillies i kirka.. Det første verset var også skrevet i innbydelsen så det ble en slags rød tråd. I tillegg spilte min forlover Gabriels Obo på fløyte. Men du tenker antakelig på noe enda mer eksepsjonelt? Tenne lys høres utrolig fint ut! Symbolsk og fint. Det høres fint ut :-) Vi skal ha to som synger i kirken, samt at vi blir sunget ut av kirken av et kor. Så tror det blir utrolig fint, men jeg tenkte egentlig på noe mer rundt selve sermonien.. slik som det å tenne lys.. :-)
Wonders Skrevet 3. juli 2009 #4 Skrevet 3. juli 2009 Jeg har vært på noen bryllup nå, og savner mer personlig preg i kirken. Denne tråen skal jeg følge med på! Hva med blomsteroppsatser på de fremste rekkene,regner ikke med dere fyller en kirke på 800 pers.
Gjest Gjest_iselin_* Skrevet 3. juli 2009 #5 Skrevet 3. juli 2009 Det var et bryllup der brudeparet satt på hver sin side. Det var sang og alt mulig først, så giftet de seg og gikk ut med en gang! det var jo en litt anderledes vri:)
lilleanda Skrevet 3. juli 2009 #6 Skrevet 3. juli 2009 Jeg var i et bryllup i Kristiansand der brudeparet fikk signere vigselsattesten (el.l.?) i kirken. Tror også forloverene signerte. Papirene lå fint oppslått på et stativ og alle gjestene var vitne til at de signerte. Det syntes jeg var veldig fint!
Anki- Skrevet 4. juli 2009 #7 Skrevet 4. juli 2009 Ikke noe "uvanlig" i grunn, men da jeg kom nesten fram til mannen min stoppet jeg opp litt - han tok et steg fram og bukket til meg, og jeg neiet, før jeg gikk de siste skrittene. Sånn ellers ble brudebuketten min plassert på grava til mormora mi dagen etter bryllupet. Hadde lest at det var en gammel tradisjon å legge brudebuketten på grava til en som hadde stått deg nært. Synes det var veldig fint å få gjort.
Gjest D-shol Skrevet 4. juli 2009 #8 Skrevet 4. juli 2009 Jeg var i et bryllup i Kristiansand der brudeparet fikk signere vigselsattesten (el.l.?) i kirken. Tror også forloverene signerte. Papirene lå fint oppslått på et stativ og alle gjestene var vitne til at de signerte. Det syntes jeg var veldig fint! Det opplevde jeg og, kanskje vi var i samme? I det bryllupet var det også ei (søstra til bruden) som fremførte en dramatisert lesning av Salomos høysang, og det var flere solonummer. Før var det ihvertfall ikke lov med så mange "krumspring" under vielsen, da den er underlagt DNS' liturgi, men det er kanskje friere nå?
pusla Skrevet 5. juli 2009 #9 Skrevet 5. juli 2009 I et bryllup jeg var i, var det to av brudens familie som leste noe av teksten fra bibelen. Mener det var disse versene som presten pleier å lese om kjærligheten. Det var veldig fint og personlig. I det samme bryllupet tente også brudeparet lys. Disse to tingene gjorde at jeg husker vielsen bedre enn mange av de andre jeg har vært i og det ble mer personlig.
Gjest Gjest_elise_* Skrevet 5. juli 2009 #10 Skrevet 5. juli 2009 Har opplevd i ganske mange bryllup at noen i familien eller venner, oftest to stykker leser et bibelvers hver, det er veldig fint! Men hvordan fungerer det når de tenner lys, eller hvordan har de gjort det der dere har sett det? leser de noe tekst eller dikt, sier presten noe spesielt?
engel med sorte vinger Skrevet 5. juli 2009 #11 Skrevet 5. juli 2009 Det blir litt gjentagelse av det som er nevnt over her, men var i et bryllup nylig hvor det ble det sunget en sang som er svært spesiell for paret og intet øye var tørt. Mens brudeparet mottok velsignelsen fra presten, så gikk forloverne å tente lys for brudeparet og sønnen deres. Det var en fin handling syntes jeg.
maipai Skrevet 8. juli 2009 #12 Skrevet 8. juli 2009 Jeg var i et bryllup der brudeparet sang en duett sammen på slutten. Litt spesielt, men fint da de begge var gode sangere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå