Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2009 #1 Skrevet 28. juni 2009 Jeg drar til Australia i september, men var i USA i mai og fikk derfor nytt pass i mars. Nå ser jeg at det er kommet nye biometriske pass, og lurer på om noen av dere kjenner til at jeg må ha nytt pass da? Litt surt når passet er under 6 mnd gammelt:P Fant ingen info om dette på nettet:/
Gjest reiseglad, ikke innlogget Skrevet 29. juni 2009 #2 Skrevet 29. juni 2009 Jeg drar til Australia i september, men var i USA i mai og fikk derfor nytt pass i mars. Nå ser jeg at det er kommet nye biometriske pass, og lurer på om noen av dere kjenner til at jeg må ha nytt pass da? Litt surt når passet er under 6 mnd gammelt:P Fant ingen info om dette på nettet:/ Nei, du trenger ikke nytt pass, men du MÅ søke om visum før du reiser. Hvor lenge skal du være i Australia?
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2009 #3 Skrevet 29. juni 2009 Nei, du trenger ikke nytt pass, men du MÅ søke om visum før du reiser. Hvor lenge skal du være i Australia? Ja, det er jeg klar over, men så jeg trengte passnummeret for å søke:) Skal bare være der i 2 uker. Men det var godt! Men det er vel slik at i USA, dersom man skal dit nå, så må man ha et biometrisk pass?
Gjest SmallTalk Skrevet 29. juni 2009 #4 Skrevet 29. juni 2009 Men det var godt! Men det er vel slik at i USA, dersom man skal dit nå, så må man ha et biometrisk pass? Nei. Du kan ha det, men det er ikke noe krav. Det holder lenge med vanlig maskinlesbart pass.
Wonders Skrevet 29. juni 2009 #5 Skrevet 29. juni 2009 ja det er jo blitt så fancy nå. Må fornye passet mitt snart, om noen år. Så får jeg oxo fancy pass. Med DNA sikkert oxo, til den tid... haha
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2009 #6 Skrevet 29. juni 2009 Biometrisk? Det var da svært...er det det samme som elektronisk pass, slik USA krever? Hva koster et slikt?
Gjest SmallTalk Skrevet 29. juni 2009 #7 Skrevet 29. juni 2009 Biometrisk? Det var da svært...er det det samme som elektronisk pass, slik USA krever? Hva koster et slikt? Et biometrisk pass vil være maskinlesbart, ja. Prisen er per dags dato 450 kr.
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2009 #8 Skrevet 29. juni 2009 Ja, nå skal det være fancy, med fingeravtrykk og greier:) Men da søker jeg visum med det "gamle", kun-maskinlesbare-passet mitt, også legger jeg bekymringene til side og bare gleder meg til å reise:) Takk for hjelpen!
Gjest SmallTalk Skrevet 29. juni 2009 #9 Skrevet 29. juni 2009 Ja, nå skal det være fancy, med fingeravtrykk og greier:) Men da søker jeg visum med det "gamle", kun-maskinlesbare-passet mitt, også legger jeg bekymringene til side og bare gleder meg til å reise:) Takk for hjelpen! Ta en titt her du, så ser du hva du må ha og ikke. Regler for visum finner du her. Med mindre du er tidligere straffedømt eller skal være der i mer enn 90 dager, så trenger du ikke søke visum. Det du derimot må er å melde ankomsten din i god tid. Mer enn 72 timer før avreise.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå