Knøttet Skrevet 28. juni 2009 #1 Skrevet 28. juni 2009 Hva kan det være når det er noe geléaktig/glassmanetaktig lag på øyet? Jeg fikk det plutselig i dag, i øyekroken , og det klødde/svidde veldig først. Jeg så det da jeg stod i speilet, det vistes best når jeg ser mot nesen. Da ser det nesten ut som et tykt lag med geléaktig stoff som hoper seg opp ... Det kjennes ut som det er noe på øyet mitt, noe det for øvrig også er. Hva kan det være, og trenger det behandling?
Knøttet Skrevet 28. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 28. juni 2009 Jeg får det grunnet pollenallergi Rart du sier det, for jeg er vistnok allergisk mot gress (timotei). De siste dagene har jeg nyst mye, hatt rennende/tett nese og i dag fikk jeg dette på ene øyet. Jeg har aldri reagert på gress før, kan man plutselig begynne å reagere?
Gjest Grafica Skrevet 28. juni 2009 #4 Skrevet 28. juni 2009 Jepp, allergi kan komme når som helst i livet. Gresset er vel på sitt verste nå, så det er nok derfor. Nysing og rennende/tett nese er vanlig pollenreaksjon. Om du begynner å klø i øynene: IKKE klø. Det gjør det bare verre. Legg en kald, fuktig klut over øynene ett minutt istedet, det lindrer som regel.
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2009 #5 Skrevet 28. juni 2009 Det geleaktige greiene er vel bare øyets måte å "rense" seg på vel? Får sånn ofte jeg også.
Aftensol Skrevet 29. juni 2009 #6 Skrevet 29. juni 2009 Du får kjøpt øyedråper mot pollenallergi på apoteket (samme som man får på resept) Jeg ville ha testet å kjøpt en sånn en, hvis det hjelper ville jeg ha fått en resept hos legen (mye billigere)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå