Gjest Gjest_Ane_* Skrevet 28. juni 2009 #1 Skrevet 28. juni 2009 Hvor lenge synes dere det er greit å la en voksen katt være hjemme mens vi er ute på tur? Pusen vår har kattedør (microchip-styrt, slik at bare han kommer inn), masse mat og vann, og tilgang til hele huset. Jeg er nok overbekymret og har hittill vært borte max litt over 1 døgn. Dette er kanskje tilsammen 10 døgn i løpet av en sommer. Hvor lenge er dere borte fra katten deres?
LadyGaga Skrevet 28. juni 2009 #2 Skrevet 28. juni 2009 Har alltid noen som er innom min. 1 gang om dagen. Så den er aldri et helt døgn alene.
Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2009 #3 Skrevet 1. juli 2009 Vi skal bort til helgen og kan ikke ta med oss pus dessverre. Vi skal ha han inne fra fredagskvelden til søndagsmorgenen. Han får tilgang til rikelig med mat og masse drikke samt at det er kjølig inne. Så jeg tror det skal gå bra. Han har vært alene to netter før også og det har gått bra. Det verste som kan skje er jo at han kjeder seg litt da men han har masse leker og som de fleste katter trives han i sitt eget selskap. Til vanlig går han ut og inn som han vil så det verste for han blir nok å miste den friheten en liten periode.
Gjest Catwoman Skrevet 1. juli 2009 #4 Skrevet 1. juli 2009 Pusen min har katteluke inn til en bod som står i hagen. Det har han vann, mat og soveplass. Han har vært alene hjemme i to døgn, det er ikke noe problem for han - er vi borte lenger enn det er det noen innom og sjekker at alt står bra til og gir han litt kos. Det kommer nok veldig an på katten også.
Aftensol Skrevet 1. juli 2009 #5 Skrevet 1. juli 2009 Søsteren min sin katt var hjemme aleine i to dager, men smart som katten er har hun på en eller annen måte klart å gå inn på badet og lukke døren bak seg samme dag som de reiste... Sånn at hun ikke hadde mat eller vann... Hun klarte seg fint! Men bare pass på å lukk dører som katten eventuelt klarer å lukke igjen
NoAngel Skrevet 1. juli 2009 #6 Skrevet 1. juli 2009 jeg har reist fra mine katter i 2 uker, det var noen innom hver eneste dag, som så en film, surfet litt på nett, lagde seg litt mat osv, da var de inne og fikk litt kos osv.
Arkana Skrevet 1. juli 2009 #7 Skrevet 1. juli 2009 Fullstendig uten tilsyn, max et par dager (kattene våre har kattedør som de bruker som de vil, sørger for store mat- og vannskåler). Blir vi borte noe lenger enn det kommer naboene 1-2 ganger om dagen og ser til dem, rengjør kattedoen og fyller på vann og mat. Har de tilsyn har jeg ingen problemer med å reise bort et par uker.
Gjest Joker'n Skrevet 1. juli 2009 #8 Skrevet 1. juli 2009 Våre katter har også kattedør og tilgang på rikelig med mat og vann og vi har hittil bare latt de være alene i en helg, altså to døgn, uten tilsyn. Er vi borte lenger enn det har vi ordnet slik at det er noen som kommer innom og fyller på mat, bytter vann og eventuelt gir kattene litt kos hvis de er inne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå