Gjest D-shol Skrevet 28. juni 2009 #1 Skrevet 28. juni 2009 Har så lyst på et eller anna hele tia, spesielt om kveldene. Problemet er at jeg vet ikke hva. Og selv om jeg spiser MASSE er jeg sulten hele tia! Til middag spiste jeg en stooor biff med rosenkål, tomat, spinat og poteter til og mindre enn en time etter var jeg sulten og spiste rester, og nå er jeg sulten igjen... Har lyst på pixxa, kebab, potetgull, salat, is, et eller annet. Blir helt frustrert jeg.
hjema Skrevet 28. juni 2009 #2 Skrevet 28. juni 2009 (endret) Har så lyst på et eller anna hele tia, spesielt om kveldene. Problemet er at jeg vet ikke hva. Og selv om jeg spiser MASSE er jeg sulten hele tia! Til middag spiste jeg en stooor biff med rosenkål, tomat, spinat og poteter til og mindre enn en time etter var jeg sulten og spiste rester, og nå er jeg sulten igjen... Har lyst på pixxa, kebab, potetgull, salat, is, et eller annet. Blir helt frustrert jeg. Det kan hende at det er noen stoffer du mangler i kroppen slik at du ikke helt "får roen". Eller så kan det være av gammel vane at du vil ha noe, om du ikke gir etter på en stund vil kanskje trangen gi seg?? Endret 28. juni 2009 av hjema
Gjest D-shol Skrevet 28. juni 2009 #4 Skrevet 28. juni 2009 Det kan hende at det er noen stoffer du mangler i kroppen slik at du ikke helt "får roen". Eller så kan det være av gammel vane at du vil ha noe, om du ikke gir etter på en stund vil kanskje trangen gi seg?? i fjor tok jeg blodprøve 1 gang i mnd. og manglet ingenting, bortsett fra at jeg hadde litt lave B12-verdier, så jeg tror ikke det er det. Vanesak er det sikkert, men det er rart at jeg blir så innmari sulten.
Gjest D-shol Skrevet 28. juni 2009 #5 Skrevet 28. juni 2009 Spiser du nok før på dagen også? kommer vel an på hvordan man måler. Får garantert i meg nok kalorier, men spiser sikkert ikke ofte nok. I dag har jeg spist müsli med soyayoghurt til frokost (12-tia), stor biffmiddag til middag (16-tia) og knekkebrød med skinke og tomat (23-tia). Og litt potetgull innimellom. Drikker en del vann i disse hete dager..
Chanel.No5 Skrevet 29. juni 2009 #6 Skrevet 29. juni 2009 kommer vel an på hvordan man måler. Får garantert i meg nok kalorier, men spiser sikkert ikke ofte nok. I dag har jeg spist müsli med soyayoghurt til frokost (12-tia), stor biffmiddag til middag (16-tia) og knekkebrød med skinke og tomat (23-tia). Og litt potetgull innimellom. Drikker en del vann i disse hete dager.. Var jo ikke veldig masse dette, men står du sent opp da siden frokosten er kl 12?
venus_ Skrevet 29. juni 2009 #7 Skrevet 29. juni 2009 Prøv å legg inn et måltid mellom frokost og middag og se om det hjelper. Merker godt selv at om jeg spiser lite på dagen kommer søtsuget på kvelden. At du blir så fort sulten igjen etter middag, tror jeg rett og slett er fordi du spiser for lite.
Gjest D-shol Skrevet 29. juni 2009 #8 Skrevet 29. juni 2009 Var jo ikke veldig masse dette, men står du sent opp da siden frokosten er kl 12? Ja, står opp ca. 1/2 time før frokost. Håper å komme i litt bedre dagrytme etterhvert, men nå nyter jeg ferien til det fulle...
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2009 #9 Skrevet 29. juni 2009 Jeg har det slik selv at jeg omtrent aldri blir mett i lengre enn fem minutter. Kan spise meg stappa, og allikevel spise like mye fem minutter senere. Har ikke noe å si om det er knekkebrød eller en kebab Takk og pris så er jeg opptatt av trening og kropp, så jeg lar være å spise og drikker en te når sulten melder seg igjen, ellers hadde jeg vært svært overvektig hvis jeg skulle spist hver gang jeg føler sult. Har tatt blodprøver og mangler visst ingenting, men så spiser jeg sunt seks dager i uka. Vært fint å vite hva som er grunnen til at man opplever slikt.
buttergirl Skrevet 30. juni 2009 #11 Skrevet 30. juni 2009 2 egg til frokost metter veldig, har ihvertfall jeg merket! da klarer jeg å holde meg litt med spisingen på kvelden. Spurte om det samme i en annen tråd "Blir ikke mett!" Fikk mange gode tips der, som kanskje er verdt å ta en titt på?
Gjest D-shol Skrevet 30. juni 2009 #12 Skrevet 30. juni 2009 Sikker på at du ikke bare er rastløs? Mulig, men da burde jeg vel ikke være så sulten?
Chanel.No5 Skrevet 30. juni 2009 #13 Skrevet 30. juni 2009 Mulig, men da burde jeg vel ikke være så sulten? Jo, så absolutt, det blir liksom endel tid å kjenne etter om en er lysten på noe og en tror ofte en er sulten uten å være det!
LilleCanCan Skrevet 1. juli 2009 #14 Skrevet 1. juli 2009 Sikker på at du ikke bare er rastløs? Jah, eller kjedespising.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå