Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi går jo alle opp og ned i vekt fra dag til dag, avhengig av syklus, vannvekt på grunn av salt mat o.l. At vekta en dag kan vise høyere vekt enn den faktiske er jeg klar over, men kan den også vise lavere enn den faktiske vekta?

Grunnen til at jeg spør er at jeg syns jeg har gått ned så fryktelig mye, og jeg tør ikke helt slippe jubelen løs. Veide 86 onsdag for halvannen uke siden, og denne onsdagen hadde vekten stått helt stille. Dette var riktignok siste dag av mensen (dag 4), men tidligere er det de første par dagene jeg evt har sett noe på vekta. I dag veide jeg meg igjen og veide plutselig 84.4. Har ikke vært flink med kostholdet denne uka heller, og det er jo snakk om 1.6 kilo på fire dager.

Vil jo ikke tro det går an å "veie for lite"? Ikke er jeg dehydrert og vekta er helt ny.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

en gang jeg drakk med snydens, og spydde rett før jeg la meg, veide jeg 1,5 kg mindre morgenen når jeg sto opp.

Dagen etter var jeg igjen på normalvekt.

har jo en sammenheng med alkohol som virker dehydrerende, og null innhold i magesekk.

Skrevet
en gang jeg drakk med snydens, og spydde rett før jeg la meg, veide jeg 1,5 kg mindre morgenen når jeg sto opp.

Dagen etter var jeg igjen på normalvekt.

har jo en sammenheng med alkohol som virker dehydrerende, og null innhold i magesekk.

Hva har nå dette med TS sitt spørsmål å gjøre?

Skrevet

På min vekt må jeg stå på samme plassen på vekta for at det skal bli riktig. Dog en billig vekt. Merker også stor forskjell om jeg veier meg morgen eller kveld, eller med eller uten bukse. Har begynt å veige meg hver morgen etter jeg har tisset først og uten joggebuksa på. Da blir det riktig :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har også svingninger i vekta. I går veide jeg 1kg mindre enn jeg gjør i dag. Fatter ikke helt hvordan det har gått seg til, og jeg blir litt oppgitt av det. Kanskje det har noe med at jeg spiste litt salt spekemat i går, håper vekta stabiliserer seg snart.

Jeg er ikke sikker på om vekta viser lavere enn det den faktisk er, men jeg håper ikke det. :fnise:

Skrevet

En gang veide jeg 77,1 kilo før trening, og 75,9 kilo etter trening. PÅ SAMME VEKTA.

Det var en lang økt der jeg sikkert svetta ut x liter, pluss at jeg var en tur innom det lille rommet før trening, så der gikk det sikkert også 3-400 gram væske.

Vekta bør egentlig bare brukes langsiktig - 2 ganger i måneden, for den svinger for ingen ting. 1 liter væske er 1 kilo - så du kan jo se for deg hva vannansamlinger kan gjøre med vekta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...