Gå til innhold

Kresne undulater

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Pippen_*
Skrevet

Undulatene mine er kresne. De elsker frøene sine (frøpose, hirsekolber, frøstenger osv), de spiser litt eple iblant og de elsker finrevet gulrot. Men så er det stopp. Jeg har prøvd andre ting, som kokt egg, agurk, salatblader osv, men de rører det ikke. Når jeg har vitaminer tilsatt i vannet deres så drikker de nesten ikke. Jeg er redd de skal få mangelsykdommer på denne måten.

Hva spiser dine undulater?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Pippen_*
Skrevet

Er det noen her som har undulater?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde en nyyydelig liten hvit albino-jente for noen år siden :) hun var min lille kresene primadonna :rødme: men det beste hun kunne spise var most banan.... moste den så godt at den ble nesten helt flytende, og gav hun fra skje - og hun slurpet det i seg med største velbehag ;)

Hun var heller ikke så glad i vitamin-vann, men var hun tørst så drakk hun til slutt! Spiste heller ikke av vanlig frø-mat så lenge det hang hirsekolber eller annet snacks i buret...

Gjest Gjest_Pippen_*
Skrevet

Moset banan, det skal jeg prøve! Takk for tipset. :)

Mine undulater er dessverre ikke tamme (har arvet dem), så jeg får legge det i en matskål til dem.

Skrevet

Har en nydelig undulat selv:) og han snakker og snakker! det er så fantastisk!

men over t poenget :)

min er også temmelig kresen og han nektet å spise noe som helst grønt i begynnelsen. men jeg begynte å legge litt frukt i buret og når han fløy ute, la jeg det på benken. Og det beste trikset mitt er at jeg satt å spiste det selv og da ville han og ha. det er helt sykt! han ska spise alt jeg spiser. og dermed liker han banan, kiwi(+ han drikker saften. dette bare i små mengder da, siden jeg synes det er såpass syrlig.), appelsin, eple og litt salatblad. prøvde han t å like pellets, og dette nektet han å spise før han så jeg "spise" det. altså jeg latet som vel og merke! de har sine personligheter ;)

Gjest Gjest
Skrevet
Har en nydelig undulat selv:) og han snakker og snakker! det er så fantastisk!

men over t poenget :)

min er også temmelig kresen og han nektet å spise noe som helst grønt i begynnelsen. men jeg begynte å legge litt frukt i buret og når han fløy ute, la jeg det på benken. Og det beste trikset mitt er at jeg satt å spiste det selv og da ville han og ha. det er helt sykt! han ska spise alt jeg spiser. og dermed liker han banan, kiwi(+ han drikker saften. dette bare i små mengder da, siden jeg synes det er såpass syrlig.), appelsin, eple og litt salatblad. prøvde han t å like pellets, og dette nektet han å spise før han så jeg "spise" det. altså jeg latet som vel og merke! de har sine personligheter ;)

Ja, de er mye klokere enn man skulle tro ;)

Undulat-jenta mi elsket å kjøre bil :gjeiper: farta ganske mye rundt på ferie her og der, så vi tok med henne og buret. Da satt hun i baksetet og laget "tuff-tuff-lyd", hermet etter lyden av diesel-motoren :fnise:

Hun var også så tam at hun fløy ut og inn av buret sitt som hun ville i stuen. Ofte la hun seg ned i halsgropa på en av oss og tok seg en "power-nap" når vi så tv ;) Hendte seg vi måtte sette henne i buret når vi skulle spise mat - nettopp fordi at hun skulle ha hun også ;)

Hun labba ganske mye rundt på gulvet også, så i vårt hjem måtte man sette sine føtter varsomt! :gjeiper:

Gjest Gjest
Skrevet

Hehe, sånn er det her og. han må stenges ut fra kjøkkenet el buret når vi ska spise.. ellers blir han den plageånden=P og han liker å tutle på gulvet han her og, så har lapper hengene alle veier pass opp pass opp,undulat gående :P haha! men de er jammen meg kloke:) og så gode:) før jeg fikk han hadde jeg aldri drømt om at det sku være sånn å ha en undulat! Han her kan så utrolig mange ord, og han kan si at heier på mitt fotballlag ;) hihi! familiens midtpunkt ;)

haha, kan se det for meg der tippen lager bil lyder :P artig!! hehe!

• 4 måneder senere...
Skrevet

Hei :) Du kan sjekke ut www.undulater.no Der står det masse nyttig info om hvordan man skal få undisene til å spise grønt, samt mye annen nyttig info :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...