Gå til innhold

Tropenetter med baby i hus

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_hønemora_*
Skrevet

Jeg er 39 uker nå, og babyen kan jo så og si komme når som helst. Men en ting jeg bekymrer meg veldig for er temperaturen i soveværelse om natten for babyen.... har jo lest at 18-20 grader er det beste, men det er jo helt umulig for tiden.

Her ligger det på ca 25 grader om natten i HELE huset.... vi har ikke noe kjølig kjeller eller loft... Hva gjør man da?? Selv jeg har problemer med å sove i denne varmen, og jeg er livredd med tanke på krybbedød p.g.a for varmt soverom.... det hjelper lite å lufte med vindu åpent, kommer ned i 23 g, men babyen må jo ikke bli forkjølet, og jeg vil gjerne ikke ha brystbetnnelse p.g.a trekk....

Er litt hønemor her, men tar gjerne imot tips;-)

Videoannonse
Annonse
Gjest gjestedeluxe
Skrevet

Kan du ikke sette inn et par elektriske vifter i de rommet du er mest i/ sover i, og regulere temperaturen?

Gjest ¤bella¤
Skrevet

her ligger snuppa i en boddy uten armer, samt at vi har vinduer og dører åpne.

Skrevet
Kan du ikke sette inn et par elektriske vifter i de rommet du er mest i/ sover i, og regulere temperaturen?

har to vifter jo, men babyen bør jo ikke få trekk på seg, og ikke puppene mine heller;-)

Kan ikke regulere temperaturen lavere, har vannbåren varme...

Skrevet

Hva vi gjør? Har vinduet oppe, svært lite klær på baby og ingen dyne. (Legger litt over beina hans på det "kjøligste" midt på natta.) Så mye mer får vi ikke gjort. Han har heldigvis sovet godt selv om det har vært varmt.

Skrevet

Det finnes jo aircondition-apparater som kan settes på gulvet å få kjøpt. Det koster jo en del, tenker jeg, og er sikkert ikke nødvendig, men hvis du bekymrer deg for varmen så er det jo en mulighet. :)

Skrevet

Folk får vel barn i Afrika også, eller? :)

Skrevet

Her ligger ungen bare i bleia, med helseteppe. Det gjorde han i fjor på denne tida også, da han var to-tre mnd gammel. Mye å være nervøs for, men det går sikkert fint. De tåler litt, disse små. Og så overlever ungene i sydligere strøk også ;)

Skrevet
Folk får vel barn i Afrika også, eller? :)

jo, det tenkte jeg også, men kansje krybbedødeligheten er høyere der også...

Mye man er bekymret over som gravid ja...Tenker vi får være flinke å lufte...

Gjest Gjest
Skrevet

Min gutt på snart 4 mnd trives ikke spesielt godt i denne vamen, han sover i bare bleia på natta med vinduet på vidt gap. Litt trekk gjør ingenting, uansett så blir det ikke storm innpå soverommet vårt i hvert fall! Prøver å lufte godt hele dagen, men med den stillestående lufta her i oslo nå så er det megavarmt uansett! Jeg skal kjøpe inn en vifte til uka :gjeiper:

Gjest Gjest_Kirsti_*
Skrevet

Hei! I vårt hus er det ekstremt varmt i annen etasje nå for tiden. Og det hjelper jo ikke å lufte når det er 30 grader ute. Babycallen viser 28 grader på soverommene, og det føles IKKE bra å ha barna der. Den minste (7 mnd ) har vi flyttet ned til oss igjen, for vi har rom nede, men 2-åringen ligger oppe og har problemer med å få sove. vi har gått til innkjøp av et slikt aircondition anlegg. Betalte vel ca. 4000 kr og det skal dekke 45 kvm. Det er gull verdt! Når vi har anlegget på, er temperaturen nede i 22 grader, man skal jo ikke ha det kaldere enn det slik at kontrasten ute- inne blir så stor (forkjølelse) Veldig god invistering for oss!

Men 25 grader er jo ikke SÅ mye da.. Og så er det jo ikke SÅ ofte det er tropesommer her i landet vårt heller..

Skrevet

Hos oss er det skrekkelig varmt mellom 25-30 ggrader på soverommet i 2.etg. babyen sovermed kortarmet body og helseteppe over seg. Han sover godt hvertfall. Vi har vinduet oppe og prøver å lufte så godt vi kan i løpet av dagen. Har på en vifte, men unngår at den treffer babyen. Vet egentlig ikke hva mer vi kan gjøre

Skrevet

Her ligger lillegutten i sommerbody uten dyne med begge vinduene åpne. Sover på soverommet vårt. På natta hvis det blir litt kjølig har vi på ham dyna. (Men han er som oftest mest komfortabel uten dyne hele natta)

Gjest Revenka
Skrevet

Lillebaby har de siste nettene kun hatt bleie og helseteppe. Han sover godt :)

Skrevet

Leste et tips på en nettside:

Ikke ha på sprinkelbeskytter/sengekant hvis det er varmt. Den vil hindre at lufta sirkulerer, og bidra til å hete opp babyen. Babyen trenger ikke mer lunt når det er såpass varmt.

Trekk og luft i sirkulasjon er vel ikke det samme.

Skrevet

Ville ikke brukt AC i rommet hvor baby sover. Kan lett gi ørebetennelse. Men bruk den gjerne på forhånd for å kjøle ned rommet før legging.

Jeg har rullgardinen nede hele dagen på soverommene så ikke solen skinner inn. Hjelper litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...