Gjest Schtøgga Skrevet 28. juni 2009 #1 Skrevet 28. juni 2009 Hei! Har lest litt om hjemmepeeling med fruktsyrer etc., som man kan få kjøpt over nettet. Med tanke på studentøkonomien min, ble jeg overlykkelig over å se at det faktisk fungerer, bare man vet hva man gjør og er forsiktig. I ren desperasjon bestilte jeg en flaske med 50 % tca fra ebay (100% positive) i går som visstnok skal kunne fjerne både arr, tatoveringer og store porer etc. Meeen. Jeg kan jo ikke bruke dette uten ordentlige forberedelser... Så, er det noen her som har gode tips, råd, ett eller annet? Har hørt at MD formulations skal være gode forberedende produkter, men hva bør jeg isåfall kjøpe? En ansiktsrens og fuktigshetskrem? Denne tca'en jeg kjøpte kunne visst vannes ut også, slik at prosenten blir lavere og ikke så sterk. Jeg har fregner og masse småarr etter kviser og teit hudplukking... Pluss grove porer. Vil gjerne jevne ut huden litt, har slitt med dette trynet siden barneskolen og vil helst kunne gå med litt mindre sminke, kanskje til og med kunne slippe å gå med noe som helst form for foundation og pudder i det hele tatt. Har også lest at folk tar slike hjemmepeelinger to ganger i uka, i seks uker. Men er det ikke sånn at man skal ta én peeling, som får huden til å fornye seg i løpet av 5-7 dager? Tar imot alle råd med stor takk!
Wonders Skrevet 29. juni 2009 #2 Skrevet 29. juni 2009 Det var litt tricky å få tak i hva du lurte på, men jeg har et godt peeling-trix her. Havregryn, de peeler godt og forsiktig, på kroppen. Vær forsiktig med å peele ansiktet ditt. Ikke glem at kvise-hud nesten ikke får rynker! jippi
Honesty Skrevet 29. juni 2009 #3 Skrevet 29. juni 2009 Er du sikker på at det er TCA-peeling du har kjøpt? Det ville jeg aldri i livet turt å bruke hjemme, for det er den aller sterkeste typen syrepeeling, som helst bør påføres av profesjonelle. 50% er også en ekstremt høy konsentrasjon; normalt har jeg sett ting som 8%, 12%, 15% osv når det gjelder TCA. Jeg hadde ikke turt å ta TCA-peel hjemme av fare for sår og brannskadet hud. Hvis huden din er vant til syrer, og du vil prøve hjemme, foreslår jeg at du tester ut lactic acid, og da i styrkegrad 30-50%. Sånne peelinger bør helst ikke foretas om sommeren.
Gjest Raptuza Skrevet 29. juni 2009 #4 Skrevet 29. juni 2009 Heimelaga bodyscrub: Har hørt at kaffigrut gjev mjuk hud. Har forsøkt på hendene og det var bra.
Gjest Tigress Skrevet 30. juni 2009 #5 Skrevet 30. juni 2009 I andletet kan du bruke vanleg sukker saman med vanleg andletvask.
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2009 #6 Skrevet 30. juni 2009 Hehe, det er visst ingen som får med seg hva trådstrater egentlig spør om. Les tråden! Hun spør om hvordan hun kan bruke fruktsyrer, TCA, som hun har kjøpt. Jeg har ikke så mye å bidra med, men støtte Honesty i at jeg ikke ville gitt meg ut på det på egenhånd.
Hilde Christina Skrevet 30. juni 2009 #7 Skrevet 30. juni 2009 Du blander sammen to ting her nå. Det du har kjøpt antar jeg er pensling, som det kalles i salong. Den skal brukes to ganger i uken i 6 uker. Den peelingen som fornyer huden heter kjemisk peeling og det skal IKKE gjøres hjemme! Kort sagt forsvinner det øverste hudlaget ditt, man får enorm flassing og det er noe som kun gjøres på spesielle klinikker. 50% vil ikke fjerne tatoveringer nei. Om det loves det skal du kaste produktet med en gang for det bør ingen gjøre på egenhånd, da risikerer du store skader på huden. Forberedende produkter fra MD må være produkter som skal LIGGE på huden, altså hverken rens eller dagkrem. Jeg har skrevet om pensling, kan leses her: Pensling Produkt du bør skaffe deg fra MD er dette: MDs Serum Beklager for linking, men er enklere enn å gjenta alt på nytt
Gjest schtøgga Skrevet 7. juli 2009 #8 Skrevet 7. juli 2009 Du blander sammen to ting her nå. Det du har kjøpt antar jeg er pensling, som det kalles i salong. Den skal brukes to ganger i uken i 6 uker. Den peelingen som fornyer huden heter kjemisk peeling og det skal IKKE gjøres hjemme! Kort sagt forsvinner det øverste hudlaget ditt, man får enorm flassing og det er noe som kun gjøres på spesielle klinikker. 50% vil ikke fjerne tatoveringer nei. Om det loves det skal du kaste produktet med en gang for det bør ingen gjøre på egenhånd, da risikerer du store skader på huden. Forberedende produkter fra MD må være produkter som skal LIGGE på huden, altså hverken rens eller dagkrem. Jeg har skrevet om pensling, kan leses her: Pensling Produkt du bør skaffe deg fra MD er dette: MDs Serum Beklager for linking, men er enklere enn å gjenta alt på nytt Tusen takk for svar! Har funnet ut at det jeg kjøpte likesågjerne kan kastes i søpla ja... Vurderer obagi nu-derm hjemmepleie istedet nå, virker litt tryggere enn en peeling, kanskje det gjør susen!
Gjest Gjest_Ella_* Skrevet 4. august 2009 #9 Skrevet 4. august 2009 Hei. Jeg har tenkt å gå til anskaffelse av glycolic acid, 50%, men har ikke brukte dette før. Tenker å pensle på to ganger i uken i seks uker, som anbefalt. Jeg er usikker på hvilken hudtype jeg har, men den blir alltid blank og fet, med store porer, men er også innmari tørr, flasser alltid... Betyr dette at jeg har en fet hudtype med fuktmangel? Og fungerer glycolic acid på min hud tro? Burde jeg kanskje kjøpe den med kun 30% i og med at jeg aldri har prøvd dette før? Leste også at folk med munnherpes ikke burde bruke dette. Hvorfor det? Og ett siste! Hvordan ser man ut under behandlingen? Blir det slik at man helst bør holde seg hjemme? Mange spørsmål på en gang, men håper noen har tid til å svare kort og greit!
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2009 #10 Skrevet 4. august 2009 Hei. Jeg har tenkt å gå til anskaffelse av glycolic acid, 50%, men har ikke brukte dette før. Tenker å pensle på to ganger i uken i seks uker, som anbefalt. Jeg er usikker på hvilken hudtype jeg har, men den blir alltid blank og fet, med store porer, men er også innmari tørr, flasser alltid... Betyr dette at jeg har en fet hudtype med fuktmangel? Og fungerer glycolic acid på min hud tro? Burde jeg kanskje kjøpe den med kun 30% i og med at jeg aldri har prøvd dette før? Leste også at folk med munnherpes ikke burde bruke dette. Hvorfor det? Og ett siste! Hvordan ser man ut under behandlingen? Blir det slik at man helst bør holde seg hjemme? Mange spørsmål på en gang, men håper noen har tid til å svare kort og greit! Ikke bruk 50% hvis huden din ikke er godt vant med syreprodukter og at du vet at du tåler såpass sterke syrer. Kan være lurt å prøve f.eks. 30% først. Uansett MÅ du bruke syreprodukter daglig en periode før du starter en penslingskur, slik det ble sagt over her. Jeg tror du har fuktfattig kombinert hud. Glykolsyre kan sikkert funke på din hud, men du må som sagt venne huden til syrer før du starter en kur. Du kan helt sikkert bruke syrepensling selv om du har munnherpes, men du må IKKE få syre direkte på et utbrudd selvsagt. Under behandlingen ser man som regel helt fin ut. I midten av perioden kan man få en periode der huden blir preget av urenheter og opprensing, men ikke sånn at du må holde deg hjemme nei! Mange opplever å ha en veldig klar og fin hud i storparten av perioden. Men - ikke gå i gang med ette nå. Syrepensling er høst/vinteraktivitet! Sol og syrer er fyfy!!
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2009 #11 Skrevet 5. august 2009 Takk for svar! Hvordan er det med sminke, går det an å legge litt mineralfoundation over etc., eller er det fy-fy med sminke når man pensler?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå