Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest pilda
Skrevet

Jeg har gått til innskaffelse av skikkelige joggesko. Asics med gele under sålen. De er fantastiske å gå på, og jogge på. Men når jeg i dag skulle ta min første, ordentlige joggetur fikk jeg flere ganger i løpet av turen smerte inni magen og rundt hjertet.. Ikke sånn smerte at jeg trodde jeg skulle dø, men vondt nok til at jeg måtte slutte å løpe og heller gå et stykke.

Kanskje et litt rart innlegg dette., men det jeg lurer på er om noen erfarne joggere kan svare meg på om denne smerten kan komme av at kroppen er uvant med den nye dempingen i skoene??! (Har hatt EKSTREMT dårlige joggesko de siste gangene jeg har jogget...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert bare hold/sting ja.. Kanskje du har vært for optimistisk når du har lagt ut på tur? Viktig å bygge opp formen slik at man unngår smerter vettu..

Skrevet

Hadde du kanskje spist og drukket nærmt treningen? Jeg må spise lenge før løpetrening for ikke å ende opp med hold..

Gjest Gjest
Skrevet

Det med vondt rundt hjertet kan kanskje være at du ikke er i så god form enda? Da jeg begynte å jogge fikk jeg stadig vondt rundt hjertet da jeg var veldig sliten, men nå som formen er bedre har det sluttet.

Har forøvrig de samme skoene, og er veldig fornøyd;)

Gjest Gjest_frikke_*
Skrevet

det med vonst inni magen høres ut som hold, og det med hjertet får jeg også om jeg ikke varmer godt nok opp/løper eller trener hardere enn kondisen min tilsier.

men, jeg har lært meg å holde ut med litt ubehag(skal ikke være vondt), på den måten bedrer man kondisen sin.

det tar ikke lange tiden:=)

jeg får det slik når jeg jogger utendørs, for på tredemølle kan jeg kontrollere stigning/fart mye mer. dermed får jeg en jevnere løperytme, og pulsen går gradvis opp og ned ettersom jeg selv vil.

gjør ingenting å gå litt innimellom, det skal man når man trener seg opp på joggekondisen.

grete wautz har vel lagd et forslag til intevaller man kan følge for dette. *google*

:=)

Skrevet

Jeg hadde også ubehag flere steder rundt om i mageregion + brystkasse da jeg startet for et par måneder tilbake. Etter noen uker var det borte =)

Skrevet

Fint program for hvordan beg å jogge på www.loplabbet.no Det brukte jeg da jeg skulle lære meg å jogge. Når du følger dette får kroppen sjansen til å bli vant med treningsformen, og styrke gradvis de muskler, ledd og sener som blir mest belastet. I tillegg blir kondisjonen gradvis beddre, slik at du ikke føler deg helt ferdig etter en økt, dette gav meg motivasjon til å fortsette. Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...