Gå til innhold

Hva er egentlig galt med "utroskap"?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg lurer på hvorfor så mange (helst damer) hisser seg opp over at typen koser seg med andre når dama ikke gidder. Jeg og dama har det slik at når ikke en av oss gidder, kan den andre få seg med noen andre (bare hyggelig at dama eller jeg er på byen). Det er da ikke noe galt med sex, ikke noe følelser involvert i det. Dama og jeg er såpass sikre på oss selv og forholdet at det bare er spennende at jeg ofrer meg litt for verden i helgene. Damer og myke menn legger for mye følelser inn i forhold, sex er da for pokker bare sex.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg lurer på hvorfor så mange (helst damer) hisser seg opp over at typen koser seg med andre når dama ikke gidder. Jeg og dama har det slik at når ikke en av oss gidder, kan den andre få seg med noen andre (bare hyggelig at dama eller jeg er på byen). Det er da ikke noe galt med sex, ikke noe følelser involvert i det. Dama og jeg er såpass sikre på oss selv og forholdet at det bare er spennende at jeg ofrer meg litt for verden i helgene. Damer og myke menn legger for mye følelser inn i forhold, sex er da for pokker bare sex.

Signeres! Damer er altfor nærtagende!!! Sex utenfor parforhold er ikke egoisme, blott en opplevelse (en oppblåsing som ethvert forhold trenger).

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

For mange er ikke sex bare sex.

Om du og din aprtner er enige i at det er greit å ha sex med andre når dere føler for det: good for you.

For mange fungerer ikke det, mange ønsker trygghet, stabilitet og at man styrer i samme retning. Mange ønsker å føle tillit til den andre og å bli vist tillit tilbake. Dette brytes ved utroskap, fordi man da opptrer illojalt.

Forstår du ikke at andre kan ønske dette?

Gjest Gjest_Gutt_*
Skrevet

Det er rimelig latterlig med utroskap. Man skal være mann nok til å si ifra om hva man ikke er fornøyd med i forholdet, for så å evaluere hvorvidt det er verdt å fortsette eller ei.

Skrevet
For mange er ikke sex bare sex.

Om du og din aprtner er enige i at det er greit å ha sex med andre når dere føler for det: good for you.

For mange fungerer ikke det, mange ønsker trygghet, stabilitet og at man styrer i samme retning. Mange ønsker å føle tillit til den andre og å bli vist tillit tilbake. Dette brytes ved utroskap, fordi man da opptrer illojalt.

Forstår du ikke at andre kan ønske dette?

Jeg kan forstå at det kan virke litt rart om man er godt voksen og koser seg med lærerinnen til barna, men når man er i 20-årene bør det være akseptabelt at man roter litt rundt. Det er ikke noe illojalt ved sex, man får ikke følelser for noen bare ved å putta kølla i de. Det er ofte mer spennende med nye når man har vært sammen med partneren en tid, og partneren bør akseptere at typen får litt avveksling. Man er da like glade i partneren allikevel? Sex er ikke et magisk rituale hvor det fremgår at man blir mindre glad i partneren. Jeg synes at alle partnerskap i 20-årene bør være mest mulig åpne, lojalitet får en heller tenke på når man nærmer seg 35 og barna presser på. De fleste menn er jo utro når de reiser på kamerattur til syden, det skader ikke dama at typen får litt nye impulser. Jeg synes dere damer bør slutte å gjøre ting mer komplisert enn det er. Dere overfortolker og legger inn motiver og intensjoner som ikke er der. Selv om jeg ser en bra dame på byen og puler hun, så er det bare tull å tro at jeg blir mindre glad i dama. Så om mannen har lyst på sex 2 ganger om dagen 7 dager i uken, og dama bare vil 5 ganger, så bør vel mannen fremfor å onanere ta seg svingom på byen. Ikke noe illojalt i det (i alle fall om både dama og mannen ser bra ut)

Gjest Kavring
Skrevet

Ville dama di smilt og vært like blid om du hadde kjørt en av damene du møter ute på byen, på tjukka, TS?

Du vet, "uhell" skjer.

Gjest Kavring
Skrevet
Ikke noe illojalt i det (i alle fall om både dama og mannen ser bra ut)

Så hvis de ikke ser bra ut, da er det illojalt?

Skrevet
Så hvis de ikke ser bra ut, da er det illojalt?

Jeg mente strengt tatt at dersom dama er selvsikker og ser bra ut, blir hun ikke sjalu om mannen har det det litt moro på byen.

Gjest Elfrida
Skrevet
Så om mannen har lyst på sex 2 ganger om dagen 7 dager i uken, og dama bare vil 5 ganger, så bør vel mannen fremfor å onanere ta seg svingom på byen.
Ja, for onani er jo som kjent en styggedom og en synd. :lete:

Spøk til side, dersom et par er enige om at man kan ha andre partnere når man skulle ønske det, så er det strengt tatt ikke snakk om utroskap vel?

Og det ER faktisk helt naturlig og ikke helt uvanlig å få litt varme følelser for den man har seg med. Det har med diverse naturlige reaksjoner å gjøre, blant annet skiller kroppen ut et hormon som heter oxytocin som gjør masse rart med følelsene våre.

Gjest Gjest_Sara_*
Skrevet
Jeg mente strengt tatt at dersom dama er selvsikker og ser bra ut, blir hun ikke sjalu om mannen har det det litt moro på byen.

Jeg skjønner ikke hvordan du i det hele tatt kan kalle det du og dama di er enige om for utroskap ? Dere har et åpent forhold hvor dere begge er enige om at dette er greit. Konsekvenser kan være mange bøyler, men dere er begge oppfattet med at dette er greit for dere. Utroskap handler ikke bare om å være 20år og knulle hvem som helst. Når dama di dumper deg for en fyr hun har knullet bak ryggen din er utroskap. Ikke når hun ikke gjør det bak ryggen din og du vet om det.

Min personlige mening er at jeg vil ha min kjekkas for meg selv, og dette er noe av det siste jeg bruker dagene eller tankene mine på. Jeg lot han se denne tråden, og jeg kan ikke akkurat si at han følte et savn etter å ha et forhold som du og dama di har. Det er nok ikke noe for oss

Skrevet
Jeg skjønner ikke hvordan du i det hele tatt kan kalle det du og dama di er enige om for utroskap ? Dere har et åpent forhold hvor dere begge er enige om at dette er greit. Konsekvenser kan være mange bøyler, men dere er begge oppfattet med at dette er greit for dere. Utroskap handler ikke bare om å være 20år og knulle hvem som helst. Når dama di dumper deg for en fyr hun har knullet bak ryggen din er utroskap. Ikke når hun ikke gjør det bak ryggen din og du vet om det.

Min personlige mening er at jeg vil ha min kjekkas for meg selv, og dette er noe av det siste jeg bruker dagene eller tankene mine på. Jeg lot han se denne tråden, og jeg kan ikke akkurat si at han følte et savn etter å ha et forhold som du og dama di har. Det er nok ikke noe for oss

Det er vel teknisk sett ikke utroskap, men hva legges egentlig i begrepet utro? Hvis kvinnen vet om forholdet og godkjenner sidespranget, så er det ikke lenger utroskap? De aller fleste menn med et bra utseende er utro flere ganger i løpet av livet, men det er bare når kvinnen misbilliger det at det er utroskap? En feministisk venninne av meg mener at idet man gjør noe med en annen kvinne mens man er i et forhold er man i prinsippet utro, selv med partnerens samtykke. Hvis jeg har det gøy med en jente i syden og ikke forteller partneren om det, er det da utroskap? (selv om partneren synes det er ok at jeg har det gøy)

Skrevet (endret)

Dere har jo et åpent forhold, så da er det jo ikke utroskap. Hehe, såpass sikre på dere selv ja, det har mye med saken å gjøre må jeg si! Har man et forhold som er eksklusivt, så blir det nok "litt" feil å være utro og knulle andre bak ryggen på partneren sin, men akkurat det forventer jeg ikke at du skjønner. En annen ting du heller ikke skjønner, er jo at sex også kan føre med seg sykdommer, en smarting som deg forventer jeg at har ubeskyttet sex. Ikke alle som setter pris på å lure på om partneren har fått gonore, hepatitt, HIV eller andre "godsaker" på en av sine mange spennende flørter..Nok en gang, noe jeg heller ikke forventer at du skjønner. :tommelopp::fisk:

Innlegget er endret iht KGs regler.

Kari, mod

Endret av Kari
Gjest gjestdeluxe
Skrevet
Det er ikke noe illojalt ved sex, man får ikke følelser for noen bare ved å putta kølla i de.

Lojalitet får en heller tenke på når man nærmer seg 35 og barna presser på.

De fleste menn er jo utro når de reiser på kamerattur til syden, det skader ikke dama at typen får litt nye impulser.

Jeg synes dere damer bør slutte å gjøre ting mer komplisert enn det er. Dere overfortolker og legger inn motiver og intensjoner som ikke er der.

Selv om jeg ser en bra dame på byen og puler hun, så er det bare tull å tro at jeg blir mindre glad i dama. Så om mannen har lyst på sex 2 ganger om dagen 7 dager i uken, og dama bare vil 5 ganger, så bør vel mannen fremfor å onanere ta seg svingom på byen. Ikke noe illojalt i det (i alle fall om både dama og mannen ser bra ut)

Eh, vi snakker forbi hverandre her.

Du snakker som om begge i forholdet er enige om at det er greit; da er det ikke utroskap.

Jeg snakker som om utroskap er når den ene vil ha sex med andre, mens den andre ikke aner noe som helst om det.

Dersom du likevel snakker om at det er greit å ha sex med hvem man vil, selv om den andre parten i forholdet ikke aner noe om det, synes jeg det er å opptre svikefullt, fordi man lyver og bedrar den andre, som er intetanende.

Jeg er ikke enig med deg i at verdier er noe som betyr noe først når man er 35. Følelsen av, og ønsket om tillit, er ikke fraværende bare fordi man er 25.

Fint for deg at du har funnet en bra levevei for deg, men å forvente at alle andre er enige, blir kanskje drøyt?

Gjest Gjest_Mann_*
Skrevet (endret)
Dere har jo et åpent forhold, så da er det jo ikke utroskap Hehe, såpass sikre på dere selv ja, det har mye med saken å gjøre må jeg si! Har man et forhold som er eksklusivt, så blir det nok "litt" feil å være utro og knulle andre bak ryggen på partneren sin, men akkurat det forventer jeg ikke at du skjønner. En annen ting du heller ikke skjønner, er jo at sex også kan føre med seg sykdommer, en smarting som deg forventer jeg at har ubeskyttet sex. Ikke alle som setter pris på å lure på om partneren har fått gonore, hepatitt, HIV eller andre "godsaker" på en av sine mange spennende flørter..Nok en gang, noe jeg heller ikke forventer at du skjønner. :tommelopp::fisk:

Hvorfor så krass? Trådstarter har da mange gode poeng. Når du ser en lekker dame på byen får ikke du også lyst til å hoppe til sengs med henne? Poenget til trådstarter er at sex ikke betyr så mye egentlig, og at koblingen sex/kjærlighet/troskap blir tillagt for mye vekt. Dama di (el. "kvinnen i ditt liv" :P) burde ikke ta så mye på vei dersom du har et lite sidesprang, det betyr ikke så mye egentlig. Det er ikke et svik mot noen dersom du ligger med en annen dame, har dama di monopol på kuken din da?

Sitat endret.

Kari, mod

Endret av Kari
Skrevet (endret)
Hvorfor så krass? Trådstarter har da mange gode poeng. Når du ser en lekker dame på byen får ikke du også lyst til å hoppe til sengs med henne? Poenget til trådstarter er at sex ikke betyr så mye egentlig, og at koblingen sex/kjærlighet/troskap blir tillagt for mye vekt. Dama di (el. "kvinnen i ditt liv" :P) burde ikke ta så mye på vei dersom du har et lite sidesprang, det betyr ikke så mye egentlig. Det er ikke et svik mot noen dersom du ligger med en annen dame, har dama di monopol på kuken din da?

1. Trådstarter har 0 gode poeng.

2. Trådstarter er i et åpent forhold, da er det jo ikke utroskap.

3. Trådstarter setter et erlikhetstegn mellom å være sikker på seg selv, og la dama knulle andre menn, noe som rett og slett er lettere tilbakestående å mene på. Er en del andre grunner enn en eventuell usikkerhet som gjør at jeg ikke vil at dama mi skal knulle andre når hun er sammen med meg.

4. Hele poenget med et eksklusivt forhold er at da er det bare den gutten og jenta som er sammen - sex osv. Om du har et annet forhold til hva som ligger i utroskap og at det er greit å ha sex med andre jenter enn kjæresten - vet ikke om du forteller det eller holder det hemmelig - så er jo det fint for deg. Kan se andre damer ja, men om jeg har lyst til å knulle de, så får jeg gjøre det slutt med kjæresten først. Kan ikke få det i pose og sekk.

5. Har jeg et fast forhold, setter jeg heller ikke særlig pris på å bli utsatt for all verden av sjukdommer fra en jente jeg stoler på, men som syns det er greit å knulle andre menn bak ryggen min.

6. Ja, dama har monopol på kukken min om jeg er i et fast forhold ja. Enten er man singel, i et åpent forhold, eller i et fast eksklusivt forhold. Er man i et forhold der man er eksklusive, altså ikke skal treffe andre, så treffer man jo heller ikke andre, da får du være i åpne forhold eller singel.

7. Jeg blir skuffet over meg selv for at jeg i det hele tatt gidder å svare deg. :kjefte:

Endret av kristian82
Skrevet

Jeg har monopol paa kuken til typen min. Om han ikke vil at jeg skal ha monopol paa den (og alle andre kroppsdeler han har som kan brukes til noe seksuelt) saa staar han fritt til aa bytte meg ut med en dame som ikke vil ha monopol paa han. Dette er gjensidig.

Jeg har ingen problemer med at andre har aapne forhold om de oensker det.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet
Det er ikke et svik mot noen dersom du ligger med en annen dame, har dama di monopol på kuken din da?

Det blir svik idet kjæresten ikke vet om det: hun hun tror at dere er i et monogamt forhold, og mannen går bak hennes rygg, så er det et svik, fordi mannen da lyver og bedrar.

Klart det er naturlig at (i det her tilfellet) mannen får lyst på andre damer, og det er ikke noe galt med det eller med sex - men dersom mannen har innbilt kjæresten sin at de to lever i et monogamt forhold - og han er sammen emd andre damer bak kjærestens viten, så er det selvsagt et svik og latterliggjøring av forhold til kjæresten.

Kan du ikke skille mellom å være enige om å ha seg rundt - versus det å handle i strid med et monogamt forhold?

Spørsmålet her er ikke hvor mange deilige damer som går rundt og hvor skadelig det å ha sex måtte være - det handler om hvorvidt det er greit å lyve og bedra en intetanende partner.

Gjest Gjest
Skrevet

I et åpent forhold er det selvfølgelig greit, ellers er det ikke det.

Jeg går ut i fra at det er greit om damer har et lite sidesprang også?

Gjest prepix
Skrevet

Er du ordentlig glad i din partner er alt med utroskap

Hilsen mann, ikke kristen eller no sånt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...