Gå til innhold

Kan han ta deg selv om du sover?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Tør norske menn å ta partneren selv om hun sover?

Eller er de for pinglete og forsiktige?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nå anses sex med en bevisstløs (sovende) person som voldtekt jf. straffeloven § 192.1 ledd b), så går vel IKKE akkurat på å være "pingle". Anses som voldtekt selv om en eventuell partner sier at "ja, du kan pule meg mens jeg sover"...Du bør i alle fall være klar over at hun (om hun angrer seg) lett kan anmelde deg for voldtekt og at det i forhold til lovverket reelt sett er voldtekt.

Helt uavhengig av lovverket, hvorfor i helvete skulle jeg ha sex med partneren min mens hun sov????

Endret av kristian82
Gjest Gjest
Skrevet

Det ligger i kortene at hun våkner opp underveis og liker det...

Gjest Gjest
Skrevet
hvorfor i helvete skulle jeg ha sex med partneren min mens hun sov????

Mange kvinner liker at mannen overrasker henne i sengen midt i natten. Men snusfornuftige norske menn skal vel ha skjønnhetssøvnen sin...

Skrevet

Med eksen var det der vanlig, begge veier faktisk.. Han kunne vekke meg med kosing/sex og jeg kunne gjøre det samme med han.

Men han sov veldig tungt så var faktisk ganger jeg måtte virkelig vekke han hehe..

Skrevet

Hadde ikke gjort meg noe. Jeg sover veldig lett og hadde våknet med en gang han prøvde seg. Er jo også en fordel om dama er litt våt før mannen trenger inn da! Hadde jeg våknet av at han prøvde seg og jeg ikke ville hadde jeg bare sagt nei og da hadde han gitt seg, så ser ikke på det som voldtekt når mannen min vil ha sex med meg nei.

Skrevet
Mange kvinner liker at mannen overrasker henne i sengen midt i natten. Men snusfornuftige norske menn skal vel ha skjønnhetssøvnen sin...

Forskjell på å overraske partneren med noen kyss, og så sette i gang når hun våkner, kontra "ta henne"...Går ut i fra at "ta henne", vil si oralsex/knulling, å da er det som jeg sa ovenfor voldtekt...snusfornuftige norske menn ja, hører jeg misunnelse?Eller er det tristhet over at ingen menn kaster seg over deg?

Skrevet
Hadde ikke gjort meg noe. Jeg sover veldig lett og hadde våknet med en gang han prøvde seg. Er jo også en fordel om dama er litt våt før mannen trenger inn da! Hadde jeg våknet av at han prøvde seg og jeg ikke ville hadde jeg bare sagt nei og da hadde han gitt seg, så ser ikke på det som voldtekt når mannen min vil ha sex med meg nei.

Poenget mitt var bare at om kjæresten knuller deg mens du sover, og du da (mot formodning) blir forbanna, så har kjæresten din faktisk gjort seg skyldig i voldtekt etter norsk rett.

Skrevet
Poenget mitt var bare at om kjæresten knuller deg mens du sover, og du da (mot formodning) blir forbanna, så har kjæresten din faktisk gjort seg skyldig i voldtekt etter norsk rett.

Ja, enig i det :) Hadde nok reagert anderledes om en jeg nettopp hadde møtt hadde prøvd seg, enn om mannen min gjennom 6 år hadde gjort det :)

Skrevet

Madamen får av og til besøk av den versjonen av meg som kalles 'natteskjenderen', så ja.

Skrevet

For noen år siden våknet jeg av at jeg ble slikka mens min eks runka seg selv. det opplevde jeg som traumatisk, spesielt ettersom på sammen kveld hadde sakt at jeg ikke ville...

men nå elsker jeg å bli vekket med kosing og vorspiel av mannen min <3

Gjest Gjest_mie_*
Skrevet

min ex "tok meg" ofte når jeg sov særlig etter krangler og uenigheter før vi hadde lagt oss. jeg opplevde etterhvert dette som et grovt tillitsbrudd og som svært nedverdigende. det resulterte også i en utrygghet der jeg ikke lenger var sjef over min egen kropp.

at dette karakteriseres som voldtekt visste jeg ikke, og hadde jeg visst det hadde jeg faktisk anmeldt forholdet. det er rett og slett respektløst!

Gjest Gjest_marilyn_*
Skrevet

Hva var dette for slags spørsmål da? Synes de fleste norske menn er flotte menn med gode holdninger jeg(selvfølgelig unntak)

Og hadde en kjæreste/samboer prøvd seg på ett sånt stunt når jeg sov hadde jeg blitt rasende,å bli vekket av f.eks kjærtegn over ryggen og nussing(for så å fortsette til sex) derimot er helt greit

Gjest Glør
Skrevet
Forskjell på å overraske partneren med noen kyss, og så sette i gang når hun våkner, kontra "ta henne"...Går ut i fra at "ta henne", vil si oralsex/knulling, å da er det som jeg sa ovenfor voldtekt...

I mitt tilfelle vil det si at han begynner å plukke på meg, evt starter oralsex, men ingen kjærester har gjort det uten at vi har snakket om det først, og etablert at det er en ting jeg synes er ok. Hadde han gjort det uten at det hadde vært snakket om på forhånd hadde jeg syntes at han tok seg litt vel til rette.

Ellers er problemet mitt at dersom noen plukker på meg mens jeg sover er jeg i stand til å virke våken og villig og gjennomføre ett helt samleie uten å våkne. Men det er jo ikke akkurat noe jeg klandrer andre for, siden det er ganske uvanlig.

Skrevet

Helt enig med Kristian.

Dessuten er det himmelvid forskjell mellom å bli vekket av at partneren koser og presser seg mot deg, og at man da i våken tilstand er med på leken, og det å bli "tatt" mens man sover.

Har hørt om flere eksempler i siste kategori, og da gjenfortalt av kvinner i voldelige forhold.

Om man gjennomførere et helt samleie med en sovende person er det selvfølgelig et overgrep, all den tid man ikke har peiling på om den sovende ville ha samtykket eller ikke.

Å ha en avtale om at dette er greit, er nå så - men hvilken glede har man av sex når man selv sover?

Skrevet

Forresten en motbydelig vinkling. Om du er mann, så har du sikkert noen issues angående ditt forhold til kvinner generelt.

Skrevet

Tåpelig, for pinglete? Har ingenting med saken å gjøre, men dette lukter troll lang vei....

Gjest Gjest
Skrevet

Putte noe inn i et eller annet hull på meg mens jeg sover? Nei, takk! Slikke meg? JA, TAKK! Gutter, ikke ta sjansen på at trenge inn i noen som sover er greit. Det er sjelden det. Med mindre hun uttrykkelig har sagt at det er greit.

Skrevet

Jeg hadde ikke likt det. Det er voldtekt.

Gjest Gaaserud
Skrevet

Jeg har snakket med dama om det, og ho synes det hadde vært sexy. Men hva er best, vekke hun med slikking, eller vekke hun med å stikke den inn?:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...