Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest miss_86
Skrevet

Håper noen har noe fornuftig å si her :)

Jeg har disse røde prikkene på kinnene. Jeg tror de startet etter jeg begynte med et nytt pudder sist jul - men har så kastet dette puddere med en gang disse prikkene kom frem fordi jeg regnet med det var grunnen... Men prikkene forsvinner ikke! De er kun på kinnene, og jeg tror ikke det er vanlige kviser fordi de går ikke utover huden - de er liksom inni der... Og hvis jeg rører de eller klør litt så blir det flere prikker og de blir mere intense... Det er som om det er et utslett av noe slag. Jeg har for lenge siden skiftet ut all min makeup og kremer etc med parfymefrie... Men ingenting bedrer det.

I fjor sommer var jeg til legen, og hun sa det var vanlig akne, og ga meg resept på en salve - Clinoxyl. Denne hjalp.

Men jeg er ikke for at man skal få medisiner og salve mot alt - jeg vil vite grunnen!

Noen andre som har opplevd dette??

Videoannonse
Annonse
Gjest lille_kvinne
Skrevet

Du vil vite grunnen til at du har kviser?

Gjest miss_86
Skrevet
Du vil vite grunnen til at du har kviser?

Neinei, altså jeg tror ikke at det er kviser! For de sitter inni huden og minner mere om utslett... Jeg vil vite hva som forårsaker det, og om det er flere som har / har hatt noe lignende :)

Gjest lille_kvinne
Skrevet
Neinei, altså jeg tror ikke at det er kviser! For de sitter inni huden og minner mere om utslett... Jeg vil vite hva som forårsaker det, og om det er flere som har / har hatt noe lignende :)

Men legen din har fortalt deg at det er kviser?

Da tror jeg du heller skal høre på legen din, og kviser kan fint sitte inni huden og minne om utslett noen ganger.

Gjest Gjest
Skrevet
Håper noen har noe fornuftig å si her :)

Jeg har disse røde prikkene på kinnene. Jeg tror de startet etter jeg begynte med et nytt pudder sist jul - men har så kastet dette puddere med en gang disse prikkene kom frem fordi jeg regnet med det var grunnen... Men prikkene forsvinner ikke! De er kun på kinnene, og jeg tror ikke det er vanlige kviser fordi de går ikke utover huden - de er liksom inni der... Og hvis jeg rører de eller klør litt så blir det flere prikker og de blir mere intense... Det er som om det er et utslett av noe slag. Jeg har for lenge siden skiftet ut all min makeup og kremer etc med parfymefrie... Men ingenting bedrer det.

I fjor sommer var jeg til legen, og hun sa det var vanlig akne, og ga meg resept på en salve - Clinoxyl. Denne hjalp.

Men jeg er ikke for at man skal få medisiner og salve mot alt - jeg vil vite grunnen!

Noen andre som har opplevd dette??

Jeg går jo utifra legen vet hva hun snakker om, men det som jeg har fremhevet i teksten din er karakteristisk for mine allergiutslett. Så hvis vi tenker oss at det ikke er kviser; har du prøvd å gå helt sminke- og hudpleieproduktfri en stund? Det er jo ikke nødvendigvis parfyme som fremkaller allergi, det kan være en hvilken som helst ingrediens. Og det trenger heller ikke å være et nytt produkt som fremkaller allergi, det er fullt mulig å bli allergisk mot noe man har brukt en stund.

Hvis ikke det bedrer seg etter en periode uten sminke og hudpleie, må du tenke lenger. Har du skiftet vaskemiddel eller tøymykner, shampo eller balsam? Dusjsåpe? Håndsåpe? Har du begynt å trene? Jeg fikk utslett da jeg først begynte å trene ofte og ikke var flink nok til å rense huden min. Kan det være noe du spiser fast? F.eks. sitronsyre gir meg utslett i ansiktet, og det finnes i bortimot alt av vingummi, drops og brus. Følg med på hva du spiser og hva du har i ansiktet og prøv å følg med på om prikkene forbedrer eller forverrer seg, og se om du ser en sammenheng!

Hvis ingenting av dette funker, kan vi vel konkludere med at det er kviser :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...