Soon Skrevet 28. juni 2009 #1 Del Skrevet 28. juni 2009 Har oppdaget utrolig masse svarte små kryp på bladene på kirsebærtreet vårt...hva kan dette være? Skikkelig sånn seige å ta på, sitter i digre klynger. Noen som vet hva det er og hvordan vi skal bli kvitt de? Gjerne noen kjærringråd, for får jo ikke tak i noen sprøytemiddel nå idag... Vet man kan spraye på grønnsåpe hvis det er lus på roser, kan dette hjelpe her også tro?? Takknemmelig for alle svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 28. juni 2009 #2 Del Skrevet 28. juni 2009 Hvis det er sånne som dette, så er det bladlus. Du kan prøve med grønnsåpevann, og jeg leste litt på nettet nå, og er at skummetmelk som sprøytes på mens solen skinner skal være effektivt. Jeg tror jeg ville forsøkt grønnsåpe først, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 28. juni 2009 #3 Del Skrevet 28. juni 2009 Grønnsåpevann fungerer veldig bra. Vi hadde også dyr på kirsebærtreet i fjor, men de forsvant etter en god spray eller to. Ingen i år så langt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 28. juni 2009 Forfatter #4 Del Skrevet 28. juni 2009 Grønnsåpevann fungerer veldig bra. Vi hadde også dyr på kirsebærtreet i fjor, men de forsvant etter en god spray eller to. Ingen i år så langt. De er akkurat som på bildene Brunhilde la ut ja... Hvor mye vann i forhold til grønnsåpe skal jeg bruke da? Tusen takk for svar - vil jo at det flotte treet som begynner å få masse bær skal fortsette å se fint ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 28. juni 2009 #5 Del Skrevet 28. juni 2009 Jeg fulgte ikke noen "oppskrift" bare hadde en god dæsj grønnsåpe i en spraykanne med vann og sprøytet i vei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 28. juni 2009 Forfatter #6 Del Skrevet 28. juni 2009 Jeg fulgte ikke noen "oppskrift" bare hadde en god dæsj grønnsåpe i en spraykanne med vann og sprøytet i vei. Supert - da prøver vi det. Takk skal du ha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå