Gå til innhold

Bleiebarn og redningsvest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har tenkt oss på tur i båt etterhvert i sommer, og N er nå 1 år og bleiebarn. Hvis det skulle gå galt og han faller i vannet, vil da bleia bli så tung at redningsvesten ikke gjør samme nytta? Eller jeg ser for meg at den skaper en luftlomme så han flyter feil. Vi bruker papirbleier om det skulle ha noe å si.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

SÅ tung tror jeg ikke bleia vil bli? :klø: De minste redningsvestene går vel fra 5-15 kg. Hvis ungen din feks veier rundt 10 kg, vil vel ikke bleia veie 5 kg? Alternativt kan du jo ta av hele bleia, hvis det er snakk om en kortere tur.

Skrevet
SÅ tung tror jeg ikke bleia vil bli? :klø: De minste redningsvestene går vel fra 5-15 kg. Hvis ungen din feks veier rundt 10 kg, vil vel ikke bleia veie 5 kg? Alternativt kan du jo ta av hele bleia, hvis det er snakk om en kortere tur.

Hehe...sant nok. Jeg vet ikke hvor tung en bleie kan bli. Må kanskje forskes på ;)

Jeg har og tenkt på at vi kan ta på badetruse, for det er snakk om båtturer på sommeren i små båter så da er det jo ikke akkurat noe krise om det kommer tiss i båten, men bæsj er litt kjedelig å holde på å tørke opp. :)

Skrevet

Jeg trodde det var et velkjent faktum at man ikke bruker papirbleier i båt, jeg...

Aftenposten

Skrevet
Jeg trodde det var et velkjent faktum at man ikke bruker papirbleier i båt, jeg...

Aftenposten

Det er mulig det om man er vant til å ferdes med båt. Men det er absolutt ikke jeg. Men jeg klarte jo hvertfall å tenke meg til at det kunne være litt dumt ;) ikke dårlig bare det

Skrevet

Takk for linken forresten :) Da har jeg hvertfall sett at jeg hadde rett i mine antagelser, det blir badetruse

Skrevet

bruk badebleie eller badetruse ja :)

Skrevet

Hva gjør dere med lekkasjer? Badebleia holder jo bare på avføring? Spør av praktiske grunner... baby uten bleie, ser for meg mye søl? eller?

Skrevet
Hva gjør dere med lekkasjer? Badebleia holder jo bare på avføring? Spør av praktiske grunner... baby uten bleie, ser for meg mye søl? eller?

Kan jo legge inn en vaskeklut el.l. hvis det er krise :jepp:

Skrevet

tørker det opp.

er jo ikke de enorme mengdene med urin som kommer akkruatt.

Skrevet

Nå har ikke vi vært i båt med vår lille før, men de få båtturene som er aktuelle er i småbåt med påhengsmotor og/eller kano, og da er det jo bare å ta litt vann etterpå å skylle ut. Han tisser ikke akkurat mye av gangen siden han enda ikke helt har kontroll på blæra.

Skrevet

Jeg ser at det er greit i en liten tur i en type dagsbåt, , men ut på tur i helgene etc.. hva gjør dere med babyn på natta'n?

Skrevet
Jeg ser at det er greit i en liten tur i en type dagsbåt, , men ut på tur i helgene etc.. hva gjør dere med babyn på natta'n?

Om natta sover man vel nede/inne i båten, uten redningsvest? Vil tro at når man tar av vesten og lukker døra så er faren for å ramle i sjøen så liten at man kan bruke den bleia man ønsker.

Ellers så går det jo an å bruke tøybleier med ulltrekk da, jada de trekker jo vann, men de vil ikke trekke så mye vann som en engangsbleie og heller ikke flyte som en dupp før de absorberer vannet. Da har du en lekkasjefri løsning som ikke setter redningsvesten ut av spill.

Gjest Gjest
Skrevet
Om natta sover man vel nede/inne i båten, uten redningsvest? Vil tro at når man tar av vesten og lukker døra så er faren for å ramle i sjøen så liten at man kan bruke den bleia man ønsker.

Men hva om det skjer noe i løpet av kvelden/natten da. Brann eller noe som gjør at man må fort ut? Det er ikke sikkert at man rekker å løpe i land om man ligger fortøyd der, båter brenner godt og det tar ikke lange stunden før den står i full fyr har jeg sett. En tykk og kanskje allerede våt nattbleie kan da fort bli et problem.

Har ikke tenkt på problemstillingen selv tidligere, selv om vi har hatt båt i mange år allerede, før jeg nå leste artikkelen i Aftenposten. Det spørs om vi ikke må revurdere nattbleia til 7 åringen til årets ferie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...