Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

her sitter jeg atter en gang og er frustrert over min samboer, han lover gang på gang å ikke drikke sprit fordi han blir så utrolig ufornuftig, eglete og kranglete i fylla.. han kan beskylde meg for mye rart og det ender alltid med at han skal gå hjem. ikke noe utroskap eller at jeg er redd for at han skal gjøre noe galt, men han blir så fryktelig urimelig i fylla.. også bare begynner han å gå hjem.

jeg blir helt fra meg når jeg ikke forstår hva han driver med. for brått skal jeg stoppe bilen også skal han av, fordi jeg er edru og sliten og ikke orket å høre på høy bråkete musikk når jeg kjører hjem klokka 02.00 på en lørdags natt fra en fest.

jeg syntes dette er så utrolig barnslig av han, og det ender alltid med at han ikke husker hva han har gjort dagen derpå. da er han sååå ydmyk og lover å ikke drikke mer sprit..

jaja, det fungerer helt frem til neste fyll da han er full på øl og tror at en eller to drinker eller shotter ikke er sååå farlig. for da er han i godt humør.

pæng! så smeller det.. han tåler rett og slett ikke sprit, men hvordan få han til å skjønne det når han sitter der da??? han lar seg bli oppgira av han andre som drikker det..

snakk om personlighets forstyrrelse når han inntar noe sterkere enn øl..

han får vrangsforstillinger om at jeg er utro eller så blir han veldig sjalu eller så er jeg brått urimelig.. der jeg sitter og fniser og har det gøy.. jeg blir aldri sjalu eller kranglete i fylla.. i motsettning til han..

jeg elsker jo gutten over alt på jord, og vi har det perfekt og krangler alldri. annet enn når klokka har passert tolv på nattan og han har fått i seg sprit...

jeg tåler sprit, sovner av annet.. men han, absolutt ikke..

noen med erfaring med dette???

hva har dere gjort?

hilsen frustrert og oppgitt kvinne.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

æh!!! så nå at jeg hadde lagt den inn i feil forum..

den skulle egentlig under samliv.. ååh! *trøtt!*

håper noen kan flytte den..

Gjest Lilja20
Skrevet

Eneste løsningen er jo at han slutter å drikke sprit? Hadde han fortsatt å spise peanøtter hvis han var allergisk mot de?

Hvorfor skal han på død og liv niholde på spriten hvis han vet hvordan blir av det?

Du får begynne å nekte å være i nærheten av han når han drikker sprit. Så kan han sitte der og være urimelig for seg selv. Han får sove det av på sofaen til en kompis og komme hjem når han er seg selv igjen.

Jeg personlig hadde gitt klar beskjed om at jeg ikke tolererer det, og at han får slutte å drikke sprit. Og hvis det hadde vært så vanskelig for han, vel, da vet jeg jo hvor perfekt vi har det. Hvis det er viktigere for han å shotte sprit enn at jeg har det bra så sier det jo nok om han.

Gjest Gjest
Skrevet

Fyren må slutte å drikke seg full på øl. Det er jo der problemene starter.

Gjest Glør
Skrevet

Han må jo bare lære. Eksen min var sånn, han ble helt idiot av å drikke brunt brennevin, og hadde i tillegg en del kompiser som likte å fyre han opp til å drikke. Men etter x antall ganger med en smell lærte han jo at han ikke måtte drikke det han ikke tåler, og heller ikke drikke øl ol med folk han vet prøver å helle i han sprit utover kvelden. Og hvis han ikke gir noen tegn til å ville lære hadde ihvertfall jeg satt kroken på døra.

Gjest Blondie65
Skrevet
Fyren må slutte å drikke seg full på øl. Det er jo der problemene starter.

Dette er jeg faktisk helt enig i. Det er ikke spriten som er det største problemet men at han drikker seg bort på øl og mister hemningene som gjør at han avholder seg fra sprit.

Gjest Gjest
Skrevet

Velkommen i klubben. Min mann eier ikke begrensninger når han drikker og han insisterer på å fortsette å drikke helt frem til utestedet stenger/festen er slutt. Jeg har oppfordret han til å drikke litt vann på tampen av kvelden, men det skal han selvfølgelig ikke. Enden på visen er at han pisser seg ut og at jeg våkner opp i en pøl av piss og må vaske madrass og sengetøy samt sende en dress på rensing. Har til og med begynt å ta på han bleie slik at jeg skal slippe dette, men det er ikke bare bare å kle av en drita full mann som "slett ikke er full, slapp nå bare av, jeg har full kontroll."

Selvfølgelig er jeg drittlei. En venninne har en mann som ikke tåler sprit. Han er alltid den som blir drita full og han pleier stort sett å sovne sittende i en stol før kl er 24. Veldig usjarmerende og pinlig for henne, siden han slenger endel med kjeften til henne foran felles venner, om hun skulle være så dristig å be han ta det med ro med drikkingen.

Godt voksne mennesker som mister kontrollen i fylla er det mest usarmerende som finnes. Jeg mister både respekt og kjærlighet for min mann. Bare så synd at det ikke synker inn...

Gjest Blondie65
Skrevet

På tide å sette hardt mot hardt da kanskje - enten tar de til følge at de ikke tåler alkohol eller så går man. Kanskje det er det som skal til for at de skjønner?

Gjest og tomatsaus
Skrevet

Når han ikke kan å drikke, og ikke kommer til å slutte, MÅ dere feste sammen da?

Jeg hadde i alle fall ikke giddet å være sjåfør og kjøre rundt med en sur drittunge til en mann.

Fest hver for dere, så merker du ikke hvor irriterende mannen din er i fylla. Er han fortsatt ulevelig, så må du kanskje vurdere å bo hver for dere. Enten skille dere, eller så har dere to leiligheter, slik at han kan være der når han er edru.

Skrevet

takk for mange svar :) "godt" å se at det er flere med dette problemet, og at jeg ikke er teit som reagerer som jeg gjør.

har fått endel tankevekkere og ideer nå av det dere har skrevet...

første tankevekkeren var at problemet er vel at han i utgangspunktet drikker seg full på øl, ja! helt sant! for det er da bedømningsevnen forsvinner. da er det vel ikke sååå farlig å drikke pittelitt sprit.. han har det jo så morro, og da skal han ha det enda mer morro ved å shotte eller ta noen drammer.. og ja, han lar seg lett jage opp av de andre gutta som har ALLTID MED MYE VARIERT DRIKKE TIL ALLE!

aff... så jeg tror jeg må få snakka han til fornuft med at ikke så mye øl heller, for det er da INGENTING er farlig å drikke litt av.. men det er av brennevinet han sier mye urimelig og får en kranglete oppførsel. av ølen er han sååå lugn og rolig.

ja jeg har sagt at jeg ikke vil finne meg i det mer. sa senest i stad om at vi får feste hver for oss fremmover.. da skal jeg si deg han ble spak! for han vil jo ha meg der på festene. han er veldig sjalu av seg og liker ikke at jeg skal feste med andre folk enn med han og omgangskretsen vår.

så vi får se om han virkelig skjønner det nå.

ja! drita fulle mannfolk (og kvinnfolk for den sags skyld) er utrolig usjarmerende og usexy ja!!! og dessto mer når de blir egglete og litt vulgære i språket.

Gjest Blondie65
Skrevet
ja jeg har sagt at jeg ikke vil finne meg i det mer. sa senest i stad om at vi får feste hver for oss fremmover.. da skal jeg si deg han ble spak! for han vil jo ha meg der på festene. han er veldig sjalu av seg og liker ikke at jeg skal feste med andre folk enn med han og omgangskretsen vår.

Her går det en alarm!

Han er ute avstand til å begrense sin egen drikking eller oppføre seg når han drikker sprit. Og han har tendenser til sykelig sjalusi. Denne mannen trenger hjelp til å forstå at livet ikke kan fortsette i sitt vante mønster og at det er HAN som må forandre seg.

Skrevet
Her går det en alarm!

Han er ute avstand til å begrense sin egen drikking eller oppføre seg når han drikker sprit. Og han har tendenser til sykelig sjalusi. Denne mannen trenger hjelp til å forstå at livet ikke kan fortsette i sitt vante mønster og at det er HAN som må forandre seg.

når han drikker kan han bli sykelig sjalu ja.. det er her vrangforestillingene kommer. men ellers er han ikke så veldig sjalu av seg. det skjer jo, i vise settinger. men sånn er det jo alltid.

det med at han går på cirpralex anti depresive hjelper vel ikke akkuratt på sprit kombinasjonen heller vil jeg tro..

det er vanskelig for meg å forholde meg til, for jeg blir alltid glad når jeg drikker.

moren min går også på anti depresive, og hun blir veldig ofte sentimental i fylla.

det er vel det han samboeren min også blir, men på en "tøff" måte...? skal liksom ikke bli lei seg og gråte, men heller bli sint og beskylde for ting.

sipper aldri, blir heller aldri sint eller teit. så jeg står som et lysende spørsmålstegn når han blir sur på meg og skal gå.

kanskje jeg egentlig skal bare ignorere han og fortsette å ha det gøy..?

ingen oppmerskomhet er vel det værste for de? eler?

nei, huff.. det klarer jeg ikke.. å fortsette å ha det gøy når jeg vet at han er sur og på vandrende vei drita full.

æh! jammen ikke lett detta nei!

Gjest Gjest
Skrevet
Han er ute avstand til å begrense sin egen drikking eller oppføre seg når han drikker sprit. Denne mannen trenger hjelp til å forstå at livet ikke kan fortsette i sitt vante mønster og at det er HAN som må forandre seg.

men helt klart, det er han som må forandre seg. han klager aldri på meg og hva jeg kan forandre på. så jeg skjønner at han skjønner.

men greia er å få han til å forstå det når han sitter å drikker at han IKKE kan fortsette i sitt vante mønster..

guri, han er så tøff når han drikker vett.. da er det skåling, drikking, shotting og ja you name it. han vet at det er feil.. men det er total mangel på fornuft når han allerede har blitt full på øl.. så ja han eier ikke begrensninger når det kommer til drikking. null standhafftighet eller kontroll. og der igjen kommer den dårlige oppførsla.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...