Gjest Vanessa Skrevet 30. juli 2003 #1 Del Skrevet 30. juli 2003 Jeg har hele livet vært i uvanlig dårlig fysisk form, har elendig kondisjon og "fiskebollearmer/ben." Blir svært fort sliten og orker veldig lite. Dette ville jeg gjerne ha endret på, men den eneste treningsformen jeg egentlig liker, er svømming. Derfor lurer jeg på om noen kan fortelle meg ca hvor ofte jeg bør gjøre det, og hvor langt jeg bør svømme hver gang for å få noe utbytte av det. Jeg svømmer kun bryst, men har planer om å lære crawl også. Hvis noen har tips til andre treningsmåter, blir jeg også glad. Gjerne noe som er bra for forbrenningen, ettersom min trolig er noe skadet etter årevis med feilernæring. Jeg er ikke ute etter å bli noen "muskeldame", men vil gjerne bli strammere i fasongen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 30. juli 2003 #2 Del Skrevet 30. juli 2003 Svøm tre ganger i uka - halv time først, og øk lengda og hastigheten etterhvert - til tre kvarter/en time. Beveg deg i det små - gå mest mulig, ta trappa i stedet for heisen, gå av bussen en eller to holdeplasser før du må. Sett på musikk og dans når du er alene - tøy ut og strekk. Ta de gamle øvelsene du lærte på ungdomskolen - i den grad du orker. Begynn gjerne med kun å stramme magemusklene og setemusklene (hver for seg) mens du ligger strak på gulvet - det er viktig å få kontakt med musklene om det er lenge siden de er brukt. Strekk og tøy ut - gjør ting i ditt eget tempo, og det som faller naturlig for deg, etter musikk du liker. Gå gjerne - i alle fall tjue minutter hver dag. Vask dører, vinduer - husarbeide, hagearbeide... Nå ser jeg de har fått slike staver man skal bruke når man går - har ikke prøvd - men de trener opp musklene i armene, samtidig med beina. Skaff deg gjerne en ergometersykkel, da kan du sykle mens du ser nyhetene og slå to fluer i ett smekk. Vær aktiv - sørg for å røre deg mest mulig i hverdagen. Lag deg små ærend - gå til posten, til banken, blomsterbutikken, parfymeriet, biblioteket osv. Du kan også fylle to tomme halvlitersflasker med vann, og bruke som vekter. Mange repitisjoner. Og - du kan bestille slike "husmor - trimvideoer" - vet Tv2 og Kvinner og Klær har hatt trimvideo for salg. Turgåing (min. 20 min.) setter opp forbrenningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
glaciera Skrevet 31. juli 2003 #3 Del Skrevet 31. juli 2003 All bevegelse er bra for forbrenningen. Kutt ut tomme kalorier samtidig (godis), så vil du få god fart på sakene. Svømming er en av de aller beste treningsformene, fordi det er kondis og styrke i ett uten uheldig belastning på noen lemmer og ledd. Det er dessuten er meget velegnet aktivitet hvis man vil bli strammere. Klarer du 2-4 ganger i uka er du superflink! Og det gjør du vel hvis du liker å svømme? Bare husk at hvis du har kjørt forbrenningen på felgen over tid, så tar det en stund før du vil se virkelig tydelige resultater for systemet må komme seg før det kan jobbe skikkelig igjen. Ikke gi opp, de vil garantert komme hvis du står på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå