Livets datter Skrevet 30. juli 2003 #1 Del Skrevet 30. juli 2003 Jeg fikk meg en god latter den kvelden jeg spratt en flaske rødvin, benket meg til i sofaen og leste gjennom alle de gamle dagbøkene mine . Hver minste hendelse var nøye og detaljert gjenfortalt med største innlevelse. Tenk at jeg holdt på å ødelegge disse for noen år tilbake... Det slo meg at det ikke var alt jeg ville at andre skulle lese om meg den dagen jeg ikke er mer... for det er ikke den ting jeg ikke har satt på papiret! Har du fortsatt din gamle dagbok? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 30. juli 2003 #2 Del Skrevet 30. juli 2003 Jeg har massevis av dagbøker gjemt over alt i leiligheten :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronja Skrevet 30. juli 2003 #3 Del Skrevet 30. juli 2003 JA jeg har mine gamle dagbøker, det er supermorsomt å lese i ettertid! Det er nok sant at det ikke er alt andre burde visst... men det spiller da ingen rolle når jeg er borte allikevel. Og så morsomt for slektninger/etterkommere å ha da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 30. juli 2003 #4 Del Skrevet 30. juli 2003 Jeg har EN, men har nok kaster en del av dem ja. I begynnelsen av tenårene var jeg ganske så håpløs (var vel ikke den eneste). Jeg skrev stygge ting i dagbøkene mine.. om meg selv, om foreldrene mine og om vennene mine. Ting jeg ikke mente. Derfor kastet jeg dem.. var redd for at noen skulle lese dem. Jeg hadde heller ikke særlig høye tanker om meg selv den gangen. Men jeg skrev masse.. dagbøker, brev, dikt, noveller... alt mulig. Hadde en enorm skrivekløe. Et par ganger ble dagbøkene mine lest av andre.. det gjorde meg skremt. Hemmeligheter kom ut et par ganger og det var sååå flaut, selv om jeg benektet det. Ingen kunne jo bevise noe. Men jeg har skoledagbøkene mine. De er morsomme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vanessa Skrevet 30. juli 2003 #5 Del Skrevet 30. juli 2003 Dagbøker har jeg ikke, derimot har jeg samlet alle gamle prøver/stiler fra ungdomsskolen og videregående, og det er jo litt morsomt å lese gjennom. Ifølge mange av mine eks-lærere var jeg flink til å skrive gode stiler og formulere meg, og når jeg ser noen av de gamle stilene, er jeg forsåvidt enig i det. Men noen ganger tenker jeg bare "hvordan i all verden klarte jeg å skrive noe så tåpelig..." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 30. juli 2003 #6 Del Skrevet 30. juli 2003 Jeg har alle dagbøker og skoledagbøker fortsatt, de er pakket ned så det er ikke noe jeg sitter og ser i veldig ofte. Men det er kjekt å ha :blunke: Jeg bryr med ikke med om andre finner det etter min død, det får være deres greie da. Lea, jeg lider fortsatt av den konstante skrivekløen, jeg... Har hatt den siden jeg lærte å skrive Lillian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 30. juli 2003 #7 Del Skrevet 30. juli 2003 Har noen dagbøker liggende - nå er det lenge sia jeg har lest i dem... Får nesten lyst å lese litt - men skal ta de fram i høstmørket - gleder meg. Står selvsagt ting der som er veldig privat, men ingenting som er helt forferdelig - har ikke gjort noe kriminelt... Kommer nok ikke til å kaste de - og om noen skulle lese, hva så... Håper ingen gjør det nå, men venter til jeg er borte. Mye følelsesladet stoff. De ligger ganske så tilgjengelig i skapet. Men jeg antar alle holder seg for god til å snike i mine saker... (mitt skap, mitt kontor osv.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joplaya Skrevet 30. juli 2003 #8 Del Skrevet 30. juli 2003 Ja, jeg har de alle sammen. Kjekt å ha, morsomt å lese :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Retz Skrevet 30. juli 2003 #9 Del Skrevet 30. juli 2003 Jeg har aldri skrevet dagbok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnalina Skrevet 30. juli 2003 #10 Del Skrevet 30. juli 2003 i det siste har både jeg og foreldrene mine flyttet et par ganger, og etterhvert har jeg blitt ganske usentimental når jeg pakker. Gamle dagböker, stiler og mottatte brev ble hardt og brutalt kastet. Har riktignok beholdt et par som er ca fem år gamle men ser for meg at de også kommer til å gå med når jeg flytter til norge igjen. Får være grenser for hva man skal dra på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 30. juli 2003 #11 Del Skrevet 30. juli 2003 Har du fortsatt din gamle dagbok? Å ja, hver eneste en! Gir dem vel snart til min datter så hun kan se hva for prakteksemplar hennes mor var.... ( Eh, mener ER!!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 30. juli 2003 #12 Del Skrevet 30. juli 2003 Mine gamle dagbøker ligger på loftet et eller annet sted. Bøker med side opp og side ned om forelskelser (ny gutt hver uke selvfølgelig) og teite foreldre og ena teitere søsken. Søstra mi og venninna pleide og ha en fast dag en gang i uka hvor de leste igjennom dagboka mi! Nå må jeg jo bare av hele greia, men da det kom fram: :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. juli 2003 #13 Del Skrevet 30. juli 2003 Tror desverre alle dagbøkene mine er kastet jeg. Når jeg var 15-16 år skrev jeg dagbok omtrent daglig. Leste i denne for et par år siden når jeg var på besøk hos mine foreldre..og det ble til at jeg puttet den i ovnen. Alle mulige detaljer stod der om naboen og jeg som hadde et forhold når jeg var 16..greit nok at man har sex kanskje, men når det går i sånne detaljer blir det litt drøyt om andre skulle finne på å lese det. Nå slipper jeg bekymre meg for det ihvertfall :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Candyfloss Skrevet 30. juli 2003 #14 Del Skrevet 30. juli 2003 Mange gamle dagbøker. Jeg vil at noen kanskje skal finne dem ved et "slumpehell", slik at jeg slipper å fortelle sånt selv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 30. juli 2003 #15 Del Skrevet 30. juli 2003 jeg har ikke vært noen jevn dagbokskriver, men periodeskriver, og de dagbøkene har jeg - godt gjemt, for jeg bruker dem som "problemløsere". ved å skrive det som er vanskelig og se på det etterpå, finner jeg ofte en løsning. men det betyr at dagbøkene ikke akkurat er det jeg vil trekke fram og vise mine to håpefulle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veslepus Skrevet 30. juli 2003 #16 Del Skrevet 30. juli 2003 Har et par stykker fra tiden på ungdomsskolen :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 30. juli 2003 #17 Del Skrevet 30. juli 2003 Har én dagbok og alle skoledagbøkene. Ganske så festlig å lese gjennom nå ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salt Skrevet 31. juli 2003 #18 Del Skrevet 31. juli 2003 Jeg har tatt vare på alle dagbøker jeg har skrevet fra 13- årsalderen og oppover, det er fra da av det er "interessant" å lese nå i ettertid Jeg gjorde mange tapre forsøk på å skrive dagbok da jeg var yngre også, men disse har jeg kastet. De bestod jo mye av "Martin er så dum" og "så hoppet vi strikk i friminuttet". Det var først da jeg var rundt 13 at jeg ble skikkelig avhengig av å skrive, og det var også da de begynte å bli mer "juicy", som sagt, så de har jeg i en stor eske. Kjempegøy å lese! Synes nesten det er morsomt å lese hva jeg tenkte og følte for en måned siden også jeg (ja, jeg skriver dagbok fremdeles). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 31. juli 2003 Forfatter #19 Del Skrevet 31. juli 2003 "Martin er så dum" og "så hoppet vi strikk i friminuttet". Jeg har også en av dem; "Idag har vi hatt besøk av naboene. Vi spiste rundstykker med geitost, og jeg fikk være oppe helt til 21.00!!!" :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 31. juli 2003 #20 Del Skrevet 31. juli 2003 Jeg har skrevet dagbok i omtrent ti år. Skrev først for hånd i sånne søte små bøker med lås på, men for et par år siden fant jeg ut at det gikk an å passordbeskytte Word-dokumenter, så nå har jeg 3,52 MB med dagbok på pcen, fra 1999 til nå. :o Det er ganske morsomt å titte tilbake... Her i forrige uke satt jeg og leste ting jeg skrev da jeg var 15-16, og oppdaget at jeg har forandret meg mer enn jeg trodde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå